The Cockatiel Collection '10 - einde seizoen...

Gestart door Rianne, 18 februari 2009, 12:46:45

« vorige - volgende »

Rianne

Ik zat vanmorgen nog eens na te denken, ik heb wel 's nachts paniek gehoord, de dag voor ik haar vond. Waarschijnlijk is ze zich letterlijk doodgeschrokken na de paniek...

Ayko en Jari hebben 4 eitjes, kan er nog niet veel in zien. Vanavond nog maar eens kijken want het zonnetje wat af en toe tevoorschijn komt maakt het er niet makkelijker op.
Max en Pino nog steeds 4, voor zover ik kon zien. Dit is incl het adoptie ei. Kon nog steeds in 2 eieren iets zien.
Diego en Nevada hebben er 4, maar of die allemaal van Nevada zijn? 4 eieren is 8 dagen, ik heb echt wel meer als 1 keer gekeken in een week tijd. Ik zie er iig nog niks in.

Rianne

Ik denk dat alle eitjes van Ayko en Jari onbevrucht zijn, er zou nu echt wel IETS te zien moeten zijn en dat is dus niet zo.

Wel is het eitje van het inmiddels overleden bont opaline popje bevrucht. Als er een bont jong uitkomt is het van Jari, anders weet ik het ook niet. ???

Rianne

Daarnet schoot het me te binnen dat ik hier ook 2 bonte jongen met elkaar heb zien paren... ik denk dat ik het eitje daarom maar weghaal. Broer-zus combinatie zal niet echt voor gezonde jongen zorgen ben ik bang...

Anke

Hoi Rianne,
Wat jammer onbevruchte eitjes :(
Tja en broer zus liefde is inderdaad niet zo verstandig.
Hopelijk gaat het met de andere koppeltjes beter!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Rianne

Zeker weten wie dat ei bevrucht heeft, doe ik  natuurlijk nooit, maar de kans is groot dat het van d'r broer is. Dan liever geen jong.
2 eitjes bij Diego en Nevada zijn bevrucht, er liggen nu 4 eigen eieren bij Max en Pino en 2 van Diego en Nevada. Maar volgens mij zag ik ook 'iets' in een ei van Ayko en Jari. Sja, ik kan niet alles redden, ik hoop maar dat Jari goed meebroed. Daarnet zat hij ook in het blok.

Peggy

weer een start ve nieuw kweekperiode,  succes.

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Lin

Als je geelwangen koppel niet wil, dan mag je het ook bij mij proberen. Ik vond ze erg gezellig nl en mooi  ;D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

lynette

Ohh super hier ook weer een nieuwe start van het broedseizoen. Ik ben benieuwd wat voor mooie jongen er dit jaar bij jou geboren gaan worden.

Groetjes

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Rianne

@ Lin: die zien elkaar totaal niet staan. Als je je kweekkooien klaar heb mogen ze wel weer bij je logeren :)

Dank je wel Peggy!

@ Lynette: ik gok op 6 donsjes deze ronde, en dat vind ik prima. :) Ik zie wel wat het wordt.

Rianne

Het gaat niet goed met Belle, de lutino opaline met de kromme voetjes. Ze heeft volgens mij legnood. Ik kon haar zo pakken, voor mij een teken dat het niet goed met haar is. Ik heb haar samen met Binky in een vervoermandje gedaan en in de bijkeuken gezet, waar het lekker warm is door de zon. Mijn moeder komt om half 1 uit haar werk vandaan, dan gaan we wat olie op de cloaca druppelen en hopen dat dat helpt :-\

patty_dordtse valkjes

he wat sneu :'(

hopelijk verloopt alles snel en goed voor haar en jullie
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Kimm

ajjj... :-\
ik hoop dat het goed komt rianne. nooit leuk dat soort dingen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Rianne

Ze zit zich een beetje te poetsen, hopelijk is dat een goed teken. Het is zo'n lief stelletje samen, zitten ook wat te kroelen...

Rianne

Heb er een hard hoofd in, maar goed... Water met druivensuiker gegeven en wat pap. Ze zal al een tijd niks gegeten hebben.
Ook hebben we olie op de cloaca gedaan maar ik zie geen ei zitten, is dit altijd bij legnood dat je het ziet of hoeft dat niet perse?