The Cockatiel Collection '10 - einde seizoen...

Gestart door Rianne, 18 februari 2009, 12:46:45

« vorige - volgende »

Raymond

Rianne,

Jij ook veel succes met de kweek natuurlijk!
Verwacht je nog bijzondere mutaties? Vorig jaar had je aardig wat van die pale fallows toch?

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Rianne

Het pale fallow koppel heb ik niet meer. Ik had teveel vogels en teveel jongen, er moesten dus 2 koppels weg. Ik heb binnen namelijk geen vogels meer, alles zit buiten. Dus de enige bijzondere mutaties die ik hoop te kweken zijn wildkleur (opaline) geelwangen :)

Rianne

Max en Pino hebben 1 ei.
Ayko en Jari hebben er 2.
Binky en Belle hadden er 1, nu een nepper.
1 van de bont opaline jongen van vorig jaar zit op 2 eieren.

Dulce en Dani, en Diego en Nevada hebben nog niks, maar ik heb geen van deze koppels zien paren. Sja, Dani's pogingen op de zitstok, terwijl Dulce ernaast stond te paraderen, maar dat telt niet mee ;D

Over een paar dagen schouwen, ben benieuwd. Ook goed in de gaten houden of Binky en Belle goed broeden want dan kunnen zij ook evt backuppen voor 2 of 3 eitjes.

Caroline

Gaaf!!!!

Gefeliciteerd met je eerste eitjes.  :)

Groetjesssssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Dank je! :D

Binky en Belle hadden er weer een eitje bij. Bij de andere blokken heb ik niet gekeken want ik hoorde Mark roepen, dus heb alleen het eitje weggegooid en vervangen voor een nepper. Belle zit er trouw op, en Binky zat voor de ingang, vanavond eens kijken of Binky ook broed, is dit wel het geval, krijgen ze 2 of 3 pleegeitjes. Niet zo veel, want mocht het misgaan met voeren, wil ik niet met 5 of 6 jongen in huis zitten, als ik niks kan over leggen naar een ander koppel.

Raymond

Gefeliciteerd met de eerste eitjes!
Is toch altijd weer een glimlach waard als je de eitjes ontdekt!

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Rianne

Inderdaad! :D

Het eitje van de bonte pop heb ik bij Binky en Belle gelegd. Ik weet niet of het bevrucht is, maar ik heb Jari ook eens met 1 van de 2 zien paren, dus wie weet.

Ook trof ik een dode kwartel. Toen ik eerder ging kijken, lagen de kwartels lekker in het zonnetje. Dat was een uur terug, even met Mark voor de voliere. Daarnet ging ik brood ophangen en het ei verplaatsen, toen lag het kwarteltje nog in precies hetzelfde hoekje. Ze reageerde niet op me dus ik ging haar pakken. Maar ze was dus al een tijdje dood. Het lijkt erop dat ze in de slaap is overleden oid, in zo'n houding lag ze. Het was al 1 van m'n oudere hennetjes.

Caroline

Hè bah, nooit leuk om een dood beestje aan te treffen.  :-\

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi,
Gefeliciteerd met de eitjes :)
Ach wat sneu een kwarteltje overleden :(
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

Ik ging even foto's maken en schouwen. Max en Pino hebben iig 2 bevruchte eitjes. Ik heb het eitje wat ik bij Binky en Belle had gelegd, gemerkt en bij hun gelegd. B&B leken uit het blok verdreven te zijn door Dulce en Dani. En volgens mij heeft Belle haar ei in een ander leeg blok gedropt, die zal ik morgen even vervangen.
Bij Ayko en Jari lagen nu 4 eieren, kon er nog niks in zien dus nog even afwachten.

In het blok van het jong van vorig jaar, trof ik dat jong dood aan. Gisteren zat ze nog op stok en nu lag ze al koud en stijf in het blok. Niks aan te zien, alleen een beetje geplukt bij haar oor, meer niet. Misschien teveel gebroed?

Foto's zal ik ff uploaden :)

Rianne

Mijn pride & joy, als handopfokje een ontzettend irritant valkje, nu een lieverd die me als een schaduw volgt in de voliere, vandaar z'n naam: Shadow:

Max, zat zich net te poetsen:

Kansloze vrijgezel Tiaro:

Zoon en moeder, Dani en Dulce:

Kneuzenkoppeltje, maar wel ontzettend verliefd, Binky en Belle:

Bonte geelwang Jari, niet vies van vreemdgaan :-\

anika_en_spirit

Spannend hier, bevruchte eitjes.
Ik ben benieuwd :D.

Ah, het arme jong van vorig jaar.  :-*

Wat een leuke foto's plaatste je. Je hebt een prachtige collectie, ik ben gek op gele wangetjes ;D.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

mariejj

Rianne

Ik zei eerst nog, als ie net zo donker blijft als z'n moeder, dan houd ik m, anders gaat ie weg. Moeders is namelijk Nevada, die zwarte geelwang met dat felle geel. Maar ja, het is zo'n leuk valkje. Halfbroertje van jouw geelwangetjes :)

Caroline

Leuke foto's van je mooie valkjes!!!!

Jammer van je jonge popje.

Sterkte ....

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.