The Cockatiel Collection '10 - einde seizoen...

Gestart door Rianne, 18 februari 2009, 12:46:45

« vorige - volgende »

Rianne

Het gaat goed hier met alle jongen, ondanks de warmte wordt er goed gevoerd. Dat zal helemaal een zware taak zijn.
Van de eerste ronde heb ik nog een wildkleur split lutino opaline over, de andere 4 zijn inmiddels verkocht, EN het bont opaline split witmasker popje van vorig jaar is ook verkocht. Het lutino jong van Max en Pino is gereserveerd, mits het een man is, en als er nog een wildkleur man bij zit, is die ook gereserveerd. Dan heb ik nog de 2 cinnamon opaline en wildkleur opaline over, die ik binnenkort naar binnen ga halen voor handopfok, en 2 wildkleuren van Max en Pino. Als die allemaal zijn uitgevlogen haal ik de blokken weg en is het wel weer mooi geweest. Diego en Nevada zaten ook weer te paren, maar Nevada hoeft van mij geen eieren meer te leggen, arme oude boze mevrouw! ;)

Wel jammer is dat sommige valkjes vedermijt hebben, ik moet nog bedenken hoe ik dat aan ga pakken want het lijkt me niet verstandig om dat bij jonkies van 2 weken te gebruiken. Als ik de ouders behandel, krijgen ze er toch iets van mee via de veren.

•=Bonnie=•

wat is shadow toch een schoonheid Rianne.... Fijn dat het zo goed gaat verder.

Rianne

Shadow is een plaatje, alleen wordt hij wat minder tam. Opstappen gaat met tegenzin maar kroelen mag nog wel. Ach, als hij maar gelukkig is :)

Vandaag weer foto's gemaakt. Ik heb besloten de opalientjes niet naar binnen te halen, de veertjes komen weer mooi terug en pa en ma zijn alweer in de mood om een ander blok te bezetten ::)
Anyway, de geplukte kippen!
Cinnamon opaline:

Opaline:

en weer cinnamon opaline:

Max zat te dutten maar houdt me met 1 oog in de gaten

Niet tam, maar wel spelen met mijn armbandje

Dani en Dulce kroelen

Binky is altijd in de buurt

Geplukte theemuts Ayko

Wil ook nog steeds kroelen, wel lastig als er geen veren zitten ::)

Angsthaas Diego

en boze mevrouw Nevada

Wildkleur split lutino en opaline van de vorige ronde, begint al te fluiten :)

Oudste wildkleur jong van de 2e ronde van Max en Pino

Enige lutino, gereserveerd indien man

Opaline pop

Nog net ff te jong om te zien

Tiaro bij een blok

En Binky gaat verder met het stalken van Dulce en Dani

Pino heeft gebadderd :)

Lin

wat een leuke en mooie fotos, het ziet er goed uit!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

*Yvon

Hoi hoi

Vaker zulke foto's maken !!  ;D

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Gave lieve foto's heb je weeer geplaatst.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Tijntjuh

MORE!
MORE!
MORE!

Ikke gek op zulke foto's  ::)

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

Gefeliciteerd en een hele fijne dag samen met je mannen.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

anika_en_spirit

Hoi Rianne,

Ik heb genoten van je foto's.
Gefeliciteerd & een fijne dag gewenst!
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

♪ Marlies

Gerda

Hoi Rianne,

Van harte!

Gelijk je foto's even bekeken. Leuke foto's, vooral die van Max! En schattig dat gekroel van Dani en Dulce!

Veel plezier vanavond!

Liefs, Gerda

*Manon*

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Ik wens je een heel fijne en gezellige avond toe  :-*

Groetjes!!

Rianne

Nog bedankt allemaal! :D

Even een korte valkjes update. :)

Zoals te lezen valt, zit er een jong binnen wat niet vliegt. Ze heeft wel gevlogen, dus het is niet aangeboren afwijking. Dit is een jong van Ayko en Tiaro, een cinnamon opaline popje. Haar nestgenootjes doen het prima. Ze zit in huis, en afwisselend zet ik haar op een zit-touw en op de bodem. Maar ze klimt niet als ik haar op hoogte zet. Wel heeft ze al een paar keer zitten poetsen dus daar ben ik wel blij mee.
Vanmiddag heeft de dierenarts haar een injectie met ontstekingsremmer en vitamine gegeven, hopelijk zit er verbetering in.

Ook zitten de 4 jongen van Max en Pino in huis voor handopfok. Ik weet het, het is niet noodzakelijk en is ook tegen mijn principes. Maar ik had 3 reserveringen voor tamme valkjes uit dit nest en dat lukt me echt niet uit de voliere vandaan. In het begin gaat het nog maar na het uitvliegen, gaan ze net zo hard op de vlucht als de andere valkjes. Dan moet ik uitvangen, mee naar binnen nemen en dan maar hopen dat ze bij me blijven zitten...

Ayko en Tiaro hadden weer eieren. Lin had nog wat eieren van de bonte geelwangne maar daar lag er 1 van stuk in het blok en 1 heb ik weggegooid omdat ie uitgedroogd was. De eigen eieren van A&T liggen bij Diego en Nevada, die hadden ook eieren maar daar liggen er 3 van bij A&T. Duimen dus dat dat allemaal goed gaat...

Rianne