The Cockatiel Collection '10 - einde seizoen...

Gestart door Rianne, 18 februari 2009, 12:46:45

« vorige - volgende »

Rianne

Dit is een ervaren koppel, hebben al meerdere nestjes grootgebracht. Pa is dan wel een plukker maar hij zorgt wel voor z'n jongen. Misschien ligt het aan het jong, zojuist zat Ayko in het blok en toen lag het weer er naast. Wel lag er een donsje bij :)

Rianne

Beide donsjes zijn er nog, en vanmorgen lag er een nog nat donsje bij :)

Larissa

hey rianne

gefeliciteerd met alle donsjesssss......dat ze mogen uitgroeien tot sterke valkjes  :-*

Rianne

Het is bij 3 jongen gebleven, de andere eitjes waren leeg van binnen. Ik ben er ook achter hoe het kan dat er steeds donsjes koud liggen. Ayko zit altijd in een hoekje van het blok op de jongen, en Tiaro in het midden. Als een van de twee dan afgelost wordt, gaat ie gewoon zitten op z'n vaste plek en of hier nu jo ngen liggen of niet, dat maakt niet uit. Ik moet dus goed opletten en de jongen er dan maar handmatig onder schuiven...

Lin

joepie jonkies!
jammer van de rest  :-\

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Even een korte update:

Van de 5 jongen van Max en Pino zijn er inmiddels al weer 2 weg, als het goed is gaat nr 3 binnenkort ook weg. Dan heb ik nog een wildkleur man en lutino opaline popje over.

De jongen van Ayko en Tiaro worden geplukt, daar was ik al bang voor. Volgens mij zijn het 2 opaline (cinnamon) en een wildkleur (of cinnamon). Ik kijk het nog even aan en als het te erg wordt, zet ik Tiaro apart.

Max en Pino zitten op eieren, maar ik weet niet hoeveel en hoe lang, ik laat me wel verrassen :)

Lin

hoe oud zijn die jongen van ayko en tiaro nu eigenlijk? Balen dat ie weer plukt.

Rianne

Ze zijn tussen 11 en 14 juni geboren, tussen de 2,5 en 3 weken dus. Pa plukt er op los dus ik twijfel, of hij gaat apart of ik haal ze naar binnen... Elke dag geroep in de voliere zie ik ook niet zitten...

Rianne

Net even foto's gemaakt!

De jongen van Ayko en Tiaro, 2 opaline en 1 wildkleur. Ze kunnen ook nog cinnamon zijn.

Max en Pino broeden:

Ayko en Tiaro

Binky:

Dani

Samen met Dulce

Shadow

Opaline popje (gereserveerd)

Wildkleur man (nog te reserveren)

Lutino opaline popje (nog te reserveren)

Rianne

Net even bij Max en Pino gespiekt, wat een mazzel: 4 eitjes en er waren er al 2 aangepikt! :D

Lin

Dani en shadow wat een mooie geelwangen zeg, dat hebben er niet veel. zijn er al twee donsjes?

Rianne

Daarnet gekeken en er lag een wildkleur donsje bij Max en Pino :D

Rianne

De 3 jongen van Ayko en Tiaro blijken alle 3 opaline te zijn, leuke verrassing. Nog leuker zou zijn als er ook 1 of 2 cinnamons bij zitten :)
Bij Max en Pino liggen nu 3 jongen, er zijn een wildkleur en lutino uit het ei gekomen :D

*Yvon

Hoi hoi

Gefeliciteerd met de donsjes !!  :D
Je hebt weer prachtige foto's geplaatst.  :D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne

Het eitje van Max en Pino is gisteren uitgekomen, een wildkleur. Voor zover ik het kan zien aan de weinige veren, zijn de jongen van Ayko en Tiaro 2x cinnamon opaline en 1x gewoon opaline. :)