1 mei 2024, 10:10:22

Wat kan het snel gaan!

Gestart door Nijnkonijn, 18 februari 2009, 09:47:50

« vorige - volgende »

Nijnkonijn

Hoi allemaal!
Mijn naam is Christine en ik woon hier samen met nog twee Westietjes en twee gerbils.

Gisterenmorgen plaatste ik nog een berichtje hier dat ik op zoek was naar een handtam valkje.
Zaterdag was mijn laatste parkietje overleden en ik wilde nu echt graag voor een valkje gaan.
Héél wat kwekers heb ik een bericht gestuurd, van sommigen kreeg ik snel antwoord, van andere helemaal geen.
Maar goed, ik had nog wel even tijd om te wachten, wilde vooral nog héél veel informatie zoeken, op zoek gaan naar een geschikte kooit etc etc.
Het toeval heeft er echter anders over beslist.
Gisteren in de late namiddag belde ik met een vriendin en van het een kwam het ander ter sprake, zo ook de plannen ivm een valkje. Onmiddellijk vertelde ze me dat bij haar zus een valkje zat dat er zo snel mogelijk weg moest, ik kreeg hem zo mee, maar hij moest weg, hoe sneller hoe liever, aangezien een van de kinderen zware longproblemen heeft.
Direct ben ik ernaar toe gereden en jawel, daar zat hij dan: een wildkleur man. Op zich zag hij er wel redelijk goed uit, behalve dat één vleugel gekwiekt was en er aan die kant een grote veer helemaal uitsteekt. Het diertje zat ook in een veel te kleine kooi.  :-X Geen seconde heb ik geaarzeld en heb hem maar ineens meegenomen. Van daaruit dan in speed tempo beginnen rondrijden voor een kooi en alle bijhorende dingen aangeschaft. Van een beetje sneller dan gepland gesproken....

En nu zit hiij hier, 't arme beestje. Hij is geboren in 2008, maar wanneer precies weet ik niet. Op dit moment wil ik niks forceren en trachten om zijn ringetje te lezen. Ooit is hij tam geweest, maar dat was bij z'n eerste eigenaren.
Ik heb nu nog een extra potje notenmix voor papegaaien in zijn kot gehangen als extratje en een bak met grit. Daarnaast een potje dagelijks voer en drinken natuurlijk ook. Verder enkele speeltjes opgehangen, zodat hij zich hopelijk zo snel mogelijk gaat thuis voelen.
Of ik hem ooit nog tam ga krijgen, is maar de vraag. Aan aandacht en liefde zal hij zéker niks tekort komen! ;D

Hij heeft hier al aardig zitten fluiten, maar tot hiertoe ben ik er nog niet uit of dit van tevredenheid is of angst.
Feit is wel dat als hij luide fluit, ik elke keer z'n naam roep en daar antwoord hij dan altijd op met deze dezelfde fluit  ;D

Het enige waar ik me nu vooral zorgen om maak, is zijn pen op z'n vleugel die helemaal opzij staat en best wel in de weg staat. Laat ik die gewoon zo, tot ze vanzelf uitvalt? Knik ik ze ook af? Wat doe ik 't beste?

Aan de mensen die zo snel reageerde op mijn vraagje bij gezocht: van harte een hele dikke merci!
Maar onverwacht kwam er hier dus sneller dan gepland een valkje in huis.
Een valkje dat de naam Lou-Lou kreeg :D

Groetjes,
Christine

P.S. Foto's zijn niet van geweldige kwaliteit, maar snel genomen met mijn gsm






Kimm

hoi christine,

gefeliciteerd met je nieuwe valkje!

wat een sneu verhaal zeg. goed van je dat je het valkje gelijk hebt meegenomen.

wat de vleugels betreft: aan 1 kant gekortwiekt, dat is heel erg zielig. hij kan zo niet vliegen.
die andere pen die zo uitsteekt, daar kan je even kijken of er ook een knik inzit. zie je een knik, dan kan je hem op dat punt afknippen.

ik denk zeker dat je hem wel tam zal krijgen. hij is van 2008 dus hij is nog jong. hij is een mooi valkje hoor! ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Ik sluit me aan bij de woorden van Kimm. Veel plezier met je Lou-Lou en fijn dat jij hem een kans op een leuk leventje hebt gegeven.

Kwaliteit van de foto's is (gezien ze met GSM zijn gemaakt..) bijzonder goed, hoor!

Kimm

ps ik zou die andere kant ook kortwieken. niet te kort hoor.
als hij dan in de rui komt dan vervangen de stompies zich weer voor nieuwe mooie veren en dan kan hij weer mooi vliegen ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

christa

nou ik vind dat je een mooi vogeltje hebt en wens je veel geluk en succes ermee.
groeten christa ;D

Nijnkonijn

Bedankt allemaal ;)

Lou-lou doet het geweldig! Echt super als hij elke keer reageert op zijn naam! Hij heeft ondertussen een ander plaatsje gekregen, dichter bij ons en dat bevalt 'm prima.
Eten en drinken zijn geen enkel probleem, op dit moment zit hij lekker te peuzelen op een takje trosgierst.
Daarstraks heb ik héél even een poging ondernomen om hem te pakken, zodat ik die ene pen kon afknippen/verwijderen. Euuhhhh, mijn vinger kon zijn bekje niet langer verdragen ::)
Anyway, de pen is vanzelf losgekomen door het gefladder, dus da's al iets. De andere kant kortwieken..... Voorlopig laat ik hem rustig zitten, geen haar op m'n kop die eraan denkt om daaraan zelf te beginnen. Binnen een week of twee trek ik wel eens naar de DA, die moet het maar eens bekijken.
Tot zolang komt hij er toch niet uit, eerst lekker wennen aan zijn nieuwe huis en nieuwe huisgenoten. Die hebben trouwens evenveel tijd nodig. Zeker nu hij naast de zetel staat, hebben de honden een nieuwe favoriete bezigheid: om ter dichtste en om ter hoogste aan het hok geraken ::) Lou-lou denkt er het zijne van en bekijkt het allemaal rustig vanuit de hoogte  ;D

Kaatje

Hoi Christine,

Van harte gefeliciteerd met Lou-lou ! Het is een erg lief en mooi valkje om te zien. Wennen jullie maar rustig aan elkaar  :D

Ik zal proberen om je boekje te blijven volgen.

Groetjes, Karin

Kimm

fijn dat lou lou het zo goed doet! super hoor :D
inderdaad, je kan over 2 weken ook nog langs de da. het heeft ook geen haast ;)
veel plezier met je valkje!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

Hoi hoi Christine,

Wat een mooi verhaal op de manier hoe Lou-lou bij je is komen wonen.
Het is een kanjer zeg, maar ik zou het spiegeltje uit zijn kooi halen en helemaal omdat je m graag tam wilt hebben.
Ze kunnen ze gefixeerd op het spiegeltje reageren zodat ie geen oog meer heeft voor jou en zijn spiegelbeeld als zijn vriendje ziet...
Ik denk dat je m nog best tam krijgt, vooral omdat ie ook al eens tam is geweest... zijn de mensen niet helemaal wereldvreemd voor hem.

Succes!!

Groetjes manon