3 mei 2025, 23:06:14

Mijn valkjes 2009,2010 en 2011

Gestart door Saar, 15 februari 2009, 17:02:48

« vorige - volgende »

TheaV

;D
Dat komt goed....... !!
Ik ga weer duimen en hopen dat het nu goed gaat komen, maar vooral blijven!!!

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Cherro

Ik hoop het zo voor je! De duimen blijven hier draaien hoor! :-*

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

☺ Pita ☺

En hoe is het hier inmiddels?
Groetjes Petra.

Gerdy

Ik ben ook wel benieuwd hoe het nu gaat bij jou....

groetjes Gerdy

Saar

Pér d'r poep blijft groen ;D
Ze krijgt nog wel d'r giardia medicijn...
Maar daar stop ik van het weekend mee ;)
Ik heb haar nu meerdere keren geprobeerd om op zaadjes te zetten, maar ik gaf haar iedere keer net iets teveel en kwam t aan de achterkant er weer uit :-\ Gisteren heb ik haar nóg minder zaadjes gegeven, en dat is zo te zien wel goed gevallen. Vanavond ga ik haar een inimini stukje trosgierst geven, kijken hoe dat gaat. Ze is verder heel levendig, schreeuwt vaak naar de valkjes in de voliére, en probeert de laatste tijd ook uit te breken als ik bezig ben in t binnenhok :P
Ze oogt verder niet ziek en gedraagt zich ook niet zo :) Ik moet denk ik alleen nog wel een keertje met haar terug om te kijken of ze 'schoon' is, en zo ja... Als ze niet meer op zaadjes kan omdat die darmen dat niet meer aankunnen... Moet ze dus echt op pellets leven. En ik denk niet dat ik al m'n andere voogs op pellets krijg :-\ Ze zien me aankomen ::) Eerst maar even afwachten hoe het blijft gaan als ik haar steeds ietsjes meer zaadjes geef... Ik geef niet zo makkelijk op ;) Lief dat jullie het kwamen vragen :-*

☺ Pita ☺

Klinkt toch niet slecht he?
Denk dat je inderdaad heel erg langzaam moet opbouwen.
Hopenlijk komt het dan toch nog goed.
En ach pellets is ook niks mis mee misschien dat je ze dan wel apart moet zetten?

Saar

Citaat van: ☺ Pita ☺ op 12 mei 2011, 22:27:04
Klinkt toch niet slecht he?
Denk dat je inderdaad heel erg langzaam moet opbouwen.
Hopenlijk komt het dan toch nog goed.
En ach pellets is ook niks mis mee misschien dat je ze dan wel apart moet zetten?

Ik hoop t ook! Als ik haar echt apart moet gaan zetten... Heb ik een probleem denk ik... Heb ik geen plek voor :-\ Dan ga ik t toch proberen om alle voogs op pellets te zetten... Maar dat is nu nog niet het geval. Heb veel geduld :) Vanavond bestond haar menu uit een paar grasparkietenzaadjes, een stukje trosgierst van 1,5 cm, pellets en eivoer. Vanavond zat ze heel ongeduldig op het voerbakje te wachten.... Of ik op wilde schieten :o ;D Zometeen het licht maar weer ff uit doen :) En kijken hoe d'r poepjes zijn :)

Caroline 1569

Saar
Ik hoop dat het langzaam aan nu beter gaat.
En inderdaad langzaam opbouwen.
succes er mee.
Caroline 1569

Saar

Tjonge jonge... Arme Kyra....
Moby doet niks anders meer dan grote valkjes dingen met haar :o Betrapte ze net weer....

Sally

Hoi Saar!

Fijn dat het daar weer beter lijkt te gaan.
Ik hoop dat het zo blijft nu!

Haha Gekke Moby.
Ze zal het dan toch wel graag hebben he, anders blijft ze niet zitten. :P

Caroline 1569

Ha Saar
Hoe is het nu met de vlakjes?
Caroline 1569

Saar

Citaat van: Caroline 1569 op  6 juni 2011, 22:40:28
Ha Saar
Hoe is het nu met de vlakjes?
Caroline 1569

Met m'n pa, broer, nichtje en mij gaat alles goed hoor :P ;D

met de VALKJES :P hihi gaat alles z'n gangetje.
Pér zit inmiddels volledig op zaadvoer en dit gaat tot nu toe prima.

Linkie en Guido zijn nogsteeds een klef koppel en hebben de ergste rui gehad

Hans en grietje zijn niet meer zo close. Grietje is nog zwaar in de rui, Hans is ook bijna klaar. Ik merk wel dat de onregelmatige temperaturen er voor zorgen dat hij veel slaap door z'n hartje, maar verder is ie gewoon valk.

Kuif is gewoon Kuif, maar je merkt wel dat hij een dagje ouder wordt.

Sjakie moet nodig aan de vrouw... Maar die is onderweg ;)

Teen is nogsteeds boos op me dat zijn meisje in het binnenhok zit... :-\ Sorry kereltje, eerst het groene licht van de VA krijgen en dan mag ze pas weer bij de groep.

Moby en Kyra binnen zijn zwaar in de rui. Maar... Zodra ze hebben gevlogen en ze weer in de kooi zitten, kruipt Moby weer op Kyra... :P Moby is wel weer stil sinds hij weer bij z'n meissie zit, maar hij is happy.

Gerrit is een beetje gek, maar helemaal verliefd op zijn (inmiddels kanariegele) Lotje. Lotje is op dit moment zwaar... En in de rui. Ze moet duidelijk meer vliegen, maar door de rui ontbreken er nogal wat veren in de vleugel en dan kan ik haar geen ongelijk geven dat ze dat liever niet doet.

Harry en Liesje zijn echt een kibbelend stel... Echt.. Ze hebben dagelijks mot over de kleinste dingetjes en dat reageren ze op elkaar af door veren uit de nek te trekken... ::)

Theo is bijna al z'n parels kwijt, maar hij is nogsteeds staartloos. Al z'n pennen zijn geknakt. Heeft ie nog steeds geen staart als we de voliere gaan schoonmaken, dan trek ik ze er uit :-[ Sinds dat hij hier woont heeft ie nog geen fatsoenlijke staart gehad...

Thea is een mooie grote meid die heel vaak gewipkipt wordt...
Vaak zitten er 2 mannen op d'r... :-[

Henkie... Had ik eigenlijk (maf)kees moeten noemen. Och dat beest is zo gek! Kletst de oren van je hoofd af en vooral Chiel is interessant en die houden samen vaak hele fluit concerten saampies ;D

Sjors is gewoon Sjors... Maar Plien... Liet me erg schrikken vanmorgen :-\ Had de vogels gevoerd beneden... Kom boven en doe het rolgordijn in t kleine kamertje waar de voogs staan omhoog... Ligt Plien op de grond met d'r oogjes dicht :o
Dacht aan legnood, maar dat is het dus niet. Na ff binnen te hebben gestaan knapte ze weer op. Heb m'n oor op d'r ruggetje gelegd en d'r hart werkt veels te hard... Dus ze zit nu even in rust... Als ik weer met Lynette naar de VA ga deze maand, dan gaat ze ook mee.

De 4 vrijgezelle jongen van vorig jaar doen het ook prima.
Ik denk wel dat 2 mannetjes zeker moeten verhuizen... Die spelen namelijk dubbeldekkertje met Thea :-\

En... dan nog 2 nieuwtjes....
Er komen 2 nieuwe valkjes hier wonen!
Een cinnamon geelwang en een bonte geelwang :D

Zo, zijn jullie op de hoogte!

Saar

15 juni 2011, 09:51:43 #3282 Last Edit: 15 juni 2011, 10:02:04 by Saar
Heb zaterdag met m'n vader bij Sylvia 2 nieuwe valkjes opgehaald... Mag ik jullie voorstellen aan:
Elsje

En Loesje:

patty_dordtse valkjes

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.