3 mei 2025, 18:58:58

Mijn valkjes 2009,2010 en 2011

Gestart door Saar, 15 februari 2009, 17:02:48

« vorige - volgende »

*Manon*

spannend Saar, Ik duim dat je goed nieuws krijgt!
:-*

Saar

Tina is helemaal schoon :D :D :D

Bij de vogels buiten heb ik minder goed nieuws gehad...
Er zitten een paar bacterieën in de ontlasting... Was niet extreem, maar ik heb toch besloten om te kuren. Ik moet alleen de tropen uitvangen en in het binnenhok stoppen omdat ze meer drinken. Dus ik hoop dat dat goed gaat in het binnenhok... Alles bij elkaar zal me ongeveer 80 euri kosten :o, maar dat heb ik er wel voor over! ;)

lynette

Heey meis,

Ik denk dat er altijd wel wat bacterien te vinden zijn.
Hoop dat met het curen ze allemaal weg zijn. Wel dan een fijn idee dat je iniedergeval die nare giardia niet heb.

Groetjes  ;D

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Jel

gefeliciteerd met je goede nieuws!
en bacterien zijn er altijd wel te vinden, het is alleen of ze schadelijk zijn of niet.
Maar bacterie vrij is toch altijd fijner

Groetjes Jel
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Saar

Citaat van: lynette op 19 januari 2011, 13:28:31
Heey meis,

Ik denk dat er altijd wel wat bacterien te vinden zijn.
Hoop dat met het curen ze allemaal weg zijn. Wel dan een fijn idee dat je iniedergeval die nare giardia niet heb.

Groetjes  ;D

Haai!
Ja dat denk ik ook wel, maar omdat er eentje in de voliere zit met die afwijkende ontlasting doe ik t toch maar wel :) Dan doe ik eind februari ook weer een poepverzamelactie. En dan hopen dat ze schoon zijn!

Citaat van: Jel op 19 januari 2011, 13:35:01
gefeliciteerd met je goede nieuws!
en bacterien zijn er altijd wel te vinden, het is alleen of ze schadelijk zijn of niet.
Maar bacterie vrij is toch altijd fijner

Groetjes Jel

Thnx :-*

Caroline

Hè, wat een fijn nieuws  :D

Succes met kuren.  :)

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

Zeker fijn nieuws!
Heb de AB net gekregen met de rekening erbij :-X
Zaterdag het binnenhok ff schoonmaken, en dan sluit ik de tropen op.. Het is sterkte AB, 10%... kromsnavel 2 ml op 200, tropen 1 ml op 200....

Always look..

Ik had je op MSN natuurlijk al verteld dat ik heel blij voor je ben dat het gelukkig allemaal okeei is maar ook hier nog even..
Ben echt heel erg happy voor je meissie!  :-*

Succes met opsluiten van de Tropen! xx

Larissa

hey Saar

Gelukkig heb je goed nieuws gehad, s6 met kuren en vangen van je tropen

:-* Laris

Saar

Citaat van: Always look.. op 20 januari 2011, 18:56:13
Ik had je op MSN natuurlijk al verteld dat ik heel blij voor je ben dat het gelukkig allemaal okeei is maar ook hier nog even..
Ben echt heel erg happy voor je meissie!  :-*

Succes met opsluiten van de Tropen! xx

:D :-*

Citaat van: Larissa op 20 januari 2011, 19:56:09
hey Saar

Gelukkig heb je goed nieuws gehad, s6 met kuren en vangen van je tropen

:-* Laris

Thnx! Het vangen van t kanariepietje en de duifjes is geen probleem... Maar die rijstvogels... pffffffffffffffh! Die bijten niet, die knijpen met die snavel :o Gaat heel pijnlijk worden omdat ik een hele dunne huid heb op dit moment omdat ik pas weer eczeem heb gehad. Handschoenen is ook niet echt een optie... ben ik bang dat ik ze fijn plet :-[

Saar

Henkie is ziek :( Het arme beessie woog nog maar 63 gram...
Juist met hem in m'n gedachten heb ik AB besteld... Ik hoop zo dat hij het redt... Maar heb er een hard hoofd in :'(
Tina zit nu dus tussen de andere 4 valkjes in.. Hopelijk redt ze het zonder warmtelamp, anders moeten we ff aan de knutsel.

Saar

Gatver de gatver!
Eerst het goeie nieuws! Henkie leeft nog en is een stuk levendiger :D Maar.... Hij is ( een van de ) het valkje dat in ieder geval zaadjes schijt :-X En stinken! gatverdamme!
Ik ga hem zo een papje geven, en ik mag hem even geen zaadjes meer geven. Zal hij niet zo leuk vinden, hij eet namelijk wel gewoon... :-\ Maar als het er net zo hard weer uit komt heeft het geen zin. ::)

Saar

2e papronde ging duidelijk beter.
Hij zat er zelf van te eten :D
De eerste keer zat ik namelijk helemaal onder :-X M'n hele t-shirt zat vol met pap omdat hij telkens met z'n kop schudde ;D
Er zitten inmiddels steeds minder zaadjes in z'n ontlasting..
Heb hem maar pellets te eten gegeven. Hem helemaal niks aan bieden in de kooi is ook geen optie, want zodra hij dan iets ziet, een vinger bv dan zet ie daar lekker z'n snavel in :-X
Hij vind de pellets wel raar, maar het is dat eten of helemaal niks tussen de papbeurten door.

Larissa

hey Saar

Tjeetje wat een verhaal met Henkie, hoop dat hij gauw opknapt

groetjes Larissa

Saar

Citaat van: Larissa op 21 januari 2011, 22:53:56
hey Saar

Tjeetje wat een verhaal met Henkie, hoop dat hij gauw opknapt

groetjes Larissa

Hoop het ook. Er zit in ieder geval weer genoeg leven in.. Speelt, protesteert weer een beetje, lekker snavelknarsen zodra t buikje vol is, lekker kroelen en knuffelen. Hij heeft net 6,5 ml gegeten. heb hem op de handdoek gezet, spuit voor snavel en hij doet de rest :)