11 mei 2024, 13:50:23

Mijn valkjes 2009,2010 en 2011

Gestart door Saar, 15 februari 2009, 17:02:48

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Niet meer wiien als je er niet tegen kunt !!  :P ;D

Lotje heeft gister groentes gehad,zat ook mais uit blik bij.  :D
Daarvan bewaart ze nu een stukje op haar snavel.  :D
Ik hoop wel dat het er snel afvalt.  ::)

Nu hopen dat die rooie niet meer terug komt.  >:(

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Agnes

Ik was vandaag bij de AGRO , daar hebben ze een aanbieding van voliere/tuinbescherming voor 39,95 euro.

Je kunt het dus over de schutting e.d. zetten om katten uit je tuin (of erin) te houden, maar je kunt het ook om de voliere heen spannen.

Het is 40 meter schrikdraad met bevestigingsmateriaal en alles wat er bij hoort.
Normaal kost het 80 euro.

Iets voor jou?

Ik wil het evt wel halen en opsturen :)

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Saar

Citaat van: *Yvon op  5 juli 2010, 12:59:06
Hoi hoi

Niet meer wiien als je er niet tegen kunt !!  :P ;D

Lotje heeft gister groentes gehad,zat ook mais uit blik bij.  :D
Daarvan bewaart ze nu een stukje op haar snavel.  :D
Ik hoop wel dat het er snel afvalt.  ::)

Nu hopen dat die rooie niet meer terug komt.  >:(

Groetjesssss Yvon



Ja maar het is zooooooo leuk ;D
Is haar snaveltje al schoon?
En ik hoop t ook ;)

Citaat van: Agnes op  5 juli 2010, 17:06:45
Ik was vandaag bij de AGRO , daar hebben ze een aanbieding van voliere/tuinbescherming voor 39,95 euro.

Je kunt het dus over de schutting e.d. zetten om katten uit je tuin (of erin) te houden, maar je kunt het ook om de voliere heen spannen.

Het is 40 meter schrikdraad met bevestigingsmateriaal en alles wat er bij hoort.
Normaal kost het 80 euro.

Iets voor jou?

Ik wil het evt wel halen en opsturen :)



Lief dat je aan me denkt :-* Het probleem is dus dat het niet om de voliere heen kan ivm het terras, en m'n schoonouders willen het niet op de schutting :-\ Heb er geen plek voor :( Anders had ik het zeker gedaan!

Gerdy

wat een walgelijke  :censuur kat..ik hoop dat het met je valkjes al wat beter gaat.

als schrikdraad geen optie is dan zou ik het ook niet weten..

gr Gerdy

Agnes

Zo op de afbeelding te zien zit het qua afstand vrij dicht op de voliere, volgens mij niet meer dan 10/15 cm.

De zwarte ogen waar het schrikdraad doorheen loopt, maak je vast aan de voliere zelf. Je zet het dus vast waar je zelf wilt.
Ik ben het merk vergeten anders kon je even googelen ;D

Ik kom er morgen weer, misschien mag ik een foto van de verpakking maken.

Je hoort nog van me :)

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Saar

okee.... Ik zie het merk wel verschijnen ;)

Saar

6 juli 2010, 10:17:28 #2526 Last Edit: 6 juli 2010, 10:20:51 by Saar
Nou even een update vanaf hier :)
De 4 bij Linkie en Guido zijn allemaal uitgevlogen.
De 2 opaline bonte witmaskertjes zoeken nog een huisje ;)

De 3 uitgevlogen jongen van Sjakie en Grietje doen het goed.
Alleen hebben de 2 jongste een kaal achterhoofd en hebben ze geen wangetjes ::) Grietje wordt namelijk hartstikke boos als ze de jongen wil voeren en ze haar afwijzen als ze geen honger hebben :-X Ze wipt trouwens alweer aardig wat af met Sjakie... ::)

De 3 jongen bij Tina en Sjakie groeien ook goed! Alleen blijft de jongste wat achter qua groei.

De 4 adoptiekleintjes bij Plien en Sjors groeien ook goed, alleen is mevrouw ook weer lekker aan het plukken gegaan >:( Gelukkig is het nog niet zo erg als vorig jaar..

En dan het geelwangetje bij Kyra en Moby....
K&M laten het arme beestje een beetje links liggen :'( Gisteren had de kleine zo'n honger... Gaat Kyra om een hoekje kijken en ipv dat ze haar nou voert, trekt ze zo de veren uit haar lijfje vandaan :o Heb het kleintje gisteren wat pap gegeven voor bedtijd. Zet haar weer terug in het blok... Springt Kyra erin, hoor ik de kleine slaan met haar vleugels en gillen :o Haal ik de klep weg, heeft Kyra gewoon haar hele snavel vol met veren >:( IK heb haar dus aan haar staart naar buiten moeten 'sleuren' omdat ze de kleine niet los liet >:( Ze ging weer terug, maar deed het niet nog een keer.. Vanavond weeg ik de kleine weer, en is ze afgevallen dan gaat ze volledig aan de pap. Gaat nog een hele klus worden, het geelwangetje vind het namelijk niet zo lekker... Maar het houdt dus in dat als het echt een pappertje wordt, ik de plannen ga omgooien hier... Maar daar later meer over.. Eerst vanavond ff afwachten ;)

Always look..

Wat is Kyra een  :censuur zeg! Arm klein ding hoe durft ze! xx

Saar

Citaat van: Always look.. op  6 juli 2010, 10:28:25
Wat is Kyra een  :censuur zeg! Arm klein ding hoe durft ze! xx


Ja zielig he.. Vermoed dat ze gewoon een nieuw nest wil....
Heeft ze pech, gaat niet gebeuren!

Sally

Aaah wat erg voor het geelwangentje.
Hoe kan je als moeder zo bruut zijn met je kindje?
Foei Kyra!  >:(

Hoe oud is het geelwangentje eigenlijk?

Saar

Citaat van: Sally op  6 juli 2010, 11:51:21
Aaah wat erg voor het geelwangentje.
Hoe kan je als moeder zo bruut zijn met je kindje?
Foei Kyra!  >:(

Hoe oud is het geelwangentje eigenlijk?


5 weken en 1 dag, maar loopt lichamelijk een weekje achter.. :)

hilde

ach wat jammer saar
wat kunnen valkenouders toch stout zijn soms zijn ze niet te begrijpen maar het kan inderdaad zijn omdat ze een nieuw nestje willen de ritsige valkjes  ;D


Agnes

6 juli 2010, 12:53:19 #2532 Last Edit: 6 juli 2010, 12:55:54 by Agnes
Het is deze: (hij is hier nog goedkoper dan bij de AGRO)

Er staat jammer genoeg niet goed op de verpakking hoe de boel bevestigt moet worden.
Er zijn 10 ogen van 3,5 cm hoog, en 10 pennen van 18,5 cm.

http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?productID=10363

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Saar

Citaat van: Agnes op  6 juli 2010, 12:53:19
Het is deze: (hij is hier nog goedkoper dan bij de AGRO)

Er staat jammer genoeg niet goed op de verpakking hoe de boel bevestigt moet worden.
Er zijn 10 ogen van 3,5 cm hoog, en 10 pennen van 18,5 cm.

http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?productID=10363

Met dat bedrijf hebben we een slechte ervaring :P ;D
Wel dingen bestellen en betalen, maar vervolgens niks leveren ::) Maar ik zal vanavond wel ff op m'n gemakje googelen, internet loopt telkens vast op t werk... ;)

Gerdy

wat kunnen sommige valkjes ook walgelijk bezig zijn met hun kleintjes..wisten we nu maar waarom deze valkjes plukken..

het beste is dan inderdaad om te gaan pappen ook al vergt dat veel tijd ..maar om zo'n kleintje te laten lijden is ook niet fijn.

sterkte ermee.

gr gerdy