3 mei 2025, 23:10:00

Mijn valkjes 2009,2010 en 2011

Gestart door Saar, 15 februari 2009, 17:02:48

« vorige - volgende »

Saar

Citaat van: lynette op 28 maart 2010, 16:52:42
Heey saar!!

het lijken mij 2 hennen. Bij de haan krijg je al snel duidelijk de keeltekening te zien bij het ruien.

Hier een eenzaam haantje die er af en toe een takkeherrie van maak. maar de popjes kunnen ook praatjes maken hoor  :-X

groetjes :D

Ja dit is de eerste keer dat ik kwarteltjes heb....
Maar ik heb de kippies maar 2 keer gehoord vandaan dus mij hoor je niet klagen :D In ieder geval dit weekend ff kijken voor een huisje, kunnen ze lekker wegkruipen als ze willen.

Ik kon trouwens achter een kwarteltje aanhuppelen vanmiddag. Tijdens het schoonmaken sprong er 1 ineens de kooi uit ;D Was mijn fout ::) maar we zijn er allebei zonder vanaf gekomen. Ik kon haar zo pakken :)

*Manon*

Hoi hoi Saar,

Leuk die kwarteltjes.. ik heb er ook 4.... 1 haan en 3 hennetjes... ze liggen de hele dag te maffen in het binnehok, als het schemert, smorgens en savonds komen ze eruit en gaan ze rondscharrelen....  ???

Liefs manon

Saar

Citaat van: *Manon* op 28 maart 2010, 20:27:32
Hoi hoi Saar,

Leuk die kwarteltjes.. ik heb er ook 4.... 1 haan en 3 hennetjes... ze liggen de hele dag te maffen in het binnehok, als het schemert, smorgens en savonds komen ze eruit en gaan ze rondscharrelen....  ???

Liefs manon

;D ;D ;D ;D ;D
Hier zijn ze opzich nog wel druk. Kan natuurlijk veranderen als ze een huisje hebben, maar dat zien we dan wel :)

Saar

Even een oproepje...
Vorig jaar heb ik een opaline bonte witmasker verkocht van Linkie en Guido. Gedroeg zich hartstikke macho en inmiddels bij de nieuwe eigenaar ligt ie op eieren te broeden en kruipt er een man bovenop ;D Was dus niet de bedoeling, hij wilde graag een man erbij hebben. De man woont in de meern, voor meer info en het emailadres van deze man, laat het hier even weten of stuur me een pbtje.

Caroline

Kwarteltjes zijn gek op een badje met zand.  :D

Misschien een leuk idee om ze deze te geven, hier rolde ze zich dagelijks in het zand.  ;D

Gekke kippetjes.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

Citaat van: Caroline op 29 maart 2010, 23:23:32
Kwarteltjes zijn gek op een badje met zand.  :D

Misschien een leuk idee om ze deze te geven, hier rolde ze zich dagelijks in het zand.  ;D

Gekke kippetjes.

Dat kan ik ze ook wel eens geven ja :D
Gewoon schelpenzand of wat anders?
Groetjes Saar :-*

Caroline

Ik heb ze buiten in de volière gehad en in het verleden trouwens ook, herinner ik me ineens ....

Ik gaf ze altijd zo'n planten onderzetterbakje (je kent ze wel  ;) ) gevuld met zandbakzand. Of ze schelpenzand ook kunnen waarderen weet ik niet??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Always look..

Op de boerderij waar ik werk krijgen de kwarteltjes chinchilla zand en dat waarderen ze heel erg :)

xx

Saar

Dan ga ik straks nog wel ff op google neuzen.
Ik kan amper m'n ogen open houden.
Of ik werd wakker van gesnurk, of ik had weer raar liggen dromen :p
Hopelijk gaat het vanavond beter.

Saar

Saar

Goedemorgen :D

Maar weer eens eventjes een update.
Het gaat goed met de kuifkoppies!
Buiten zijn ze erg h*rny op dit moment ;D maar ze zullen toch nog ff moeten wachten. Het is in mijn ogen nog veels te koud.
Als het weer zo blijft sukkelen dan hangen de blokken pas ergens in mei in de voliere. Vind ik niet zo erg opzich, alleen zijn ze het er niet mee eens ;D

Met Harry, Gerrit en Pér binnen gaat het ook super. Er was vanmorgen om 6 uur wel paniek. De valkjes waren vrij rustig en toen ik t licht aan deed begon Gerrit meteen weer gek te doen ;D Alleen de tropen bleven erg onrustig. En ik kon niet zo gauw ontdekken wat het probleem was. 2 uurtjes later zag ik wel wat er gebeurd was... De kwartels zijn aan het spoken geweest. Vanmorgen zag ik een voerbakje half los hangen. Ze zijn daar dus tegenaan gesprongen vannacht :P Mocht het nog een keer gebeuren dan krijgen ze andere voerbakjes.

Agnes

Lekker he, van die g...... kippen :-\

Ik heb nu in het binnenhok 8 eitjes liggen van 3 verschillende koppels.
Ze zitten er om de beurt op ;D
Ja daag.........................dat zijn nu dus neppers!

En de vinkjes hebben een nest gebouwd in de bak met grit :o

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Saar

:o :o :o
Dat is dus de rede waarom t binnenhok bij mij dicht is :p
Bouwen in de gritbak doen de zebravinken hier niet.
Dat laten ze aan de rijstvogels over :p
Maar die zijn nog niet aan de leg gelukkig :)

patty_dordtse valkjes

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

*Esther*