11 mei 2024, 09:04:55

Mijn valkjes 2009,2010 en 2011

Gestart door Saar, 15 februari 2009, 17:02:48

« vorige - volgende »

Saar

Citaat van: Kimm op 24 februari 2010, 22:42:07

ik ben erg benieuwd hoe die jappen ringetjes er uitzien ;D


Zoals valken ringen, maar dan de helft kleiner ;D

Caroline

Ach arme kat ....

EN jappenringetje .....  ;D ;D ;D

Ik ringde vroeger (tot 5 jaar geleden) al mijn kanaries ook, dat was al een piepwerk met die kleine pootjes en die iniminie ringetje .... wat moet dat dan wel niet meer een jappie zijn.  ::) Heb ik echt een brilletje  8) bij nodig denk ik.  :-[

Groetjessssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Saar

Jappies hebben ringmaat 2,7 mm :)
Of je moet die TT knoeperts hebben, en die hebben 2,9 mm.
Als ik het goed heb onthouden kan je jappies vanaf 10 dagen ringen.... Even nakijken rond oktober ;) Maar hoe groot waren de kanarie ringetjes dan? Mijn vader heeft ook jaren met kanaries gekweekt... ;D Maar ik weet de ringformaat niet meer :-[

Hij vertelde me pas dat toen ik een jaartje of 4 was, hij me in de voliere zette, en dat de kanaries op mijn hoofd kwamen zitten :o Ik moest ook altijd helpen met het verzorgen.. En daar komt ie: kleine kanarie baby's bekijken ;D En mijn opa kweekte ook al kanaries.... Van wie zou ik toch die vogeltik hebben ??? ??? ??? ??? Ik heb geen flauw idee ;D

Caroline

Kanaries ook 2,7 of 2,9 ligt aan het soort.  ;)

Ik kom ook uit een kweker/fokkersfamilie aan moederkant.  8)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

amazingleeuwtje

Ik denk dat ik de ring al na 1 poging in de kliko zou gooien brrrrrrrr niks voor mij dat gepriel ;)

Caroline

Whahahaha, ik herinner mijn eerste (kanarie)ring ook nog .... ik had zo'n zweethanden van de zenuwen dat het beestje (ietsepietsie groter dan een hommel) bijna uit mijn handen gleed.  :o ;D

En als je ziet hoe handig ik er nu in ben.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Manon*

Een hommel  :o :o

Dan heb ik liever een vogeltje op mijn hand...  :P :P

bobbie

Hahahaha, nou hommels steken niet zo snel als wespen, dat scheelt. ;)

Ik kom ook uit een vogelfamilie. Zelfs familieleden die ik eigenlijk niet kende, blijken gaaien en kleine birdies te hebben. Het zit toch in het bloed denk ik ;)

Groetjes, Nel :)

Saar

Citaat van: Caroline op 25 februari 2010, 20:31:58
Kanaries ook 2,7 of 2,9 ligt aan het soort.  ;)

Ik kom ook uit een kweker/fokkersfamilie aan moederkant.  8)


Ahaa :D Ik heb op dit moment 4 pietjes zitten met ring...
Een japan hoso, een gloster en een timbrado. Buiten zit nog een gewone gele kanarie... Die begint inmiddels ook weer z'n longen uit z'n lijfje te zingen ;D

Grappig om te lezen dat het bij jou ook in het bloed zit ;D

Citaat van: sylvia59 op 25 februari 2010, 20:39:00
Ik denk dat ik de ring al na 1 poging in de kliko zou gooien brrrrrrrr niks voor mij dat gepriel ;)


;D ;D ;D ;D ;D

Citaat van: Caroline op 25 februari 2010, 20:41:41
Whahahaha, ik herinner mijn eerste (kanarie)ring ook nog .... ik had zo'n zweethanden van de zenuwen dat het beestje (ietsepietsie groter dan een hommel) bijna uit mijn handen gleed.  :o ;D

En als je ziet hoe handig ik er nu in ben.  :D


:o :o :o ;D

Citaat van: *Manon* op 25 februari 2010, 21:42:51
Een hommel  :o :o

Dan heb ik liever een vogeltje op mijn hand...  :P :P


Geef ik je helemaal gelijk ik... Dat is ook mijn voorkeur :P

Citaat van: bobbie op 26 februari 2010, 08:25:31
Hahahaha, nou hommels steken niet zo snel als wespen, dat scheelt. ;)

Ik kom ook uit een vogelfamilie. Zelfs familieleden die ik eigenlijk niet kende, blijken gaaien en kleine birdies te hebben. Het zit toch in het bloed denk ik ;)

Groetjes, Nel :)


Okee :D Echt grappig om te lezen dat het toch vaak bij mensen in de familie zit :D



Vanavond ga ik iets doen wat ik eigenlijk helemaal niet zo leuk vind... :'( Ik ga de jappies hun nieuwe eitjes afpakken :'( Ze zijn weer opnieuw begonnen en dat is niet de bedoeling.. Ze mogen in oktober weer...Hopelijk schieten die zebravinken op met hard groeien en uitvliegen.... :-\

bobbie

Ga je neppers neerleggen? Of zijn jappies niet zo van: "pech, eitjes weg. Dan maar nieuwe leggen."

Groetjes, Nel :)

Saar

Citaat van: bobbie op 26 februari 2010, 11:25:11
Ga je neppers neerleggen? Of zijn jappies niet zo van: "pech, eitjes weg. Dan maar nieuwe leggen."

Groetjes, Nel :)


Weghalen helpt niet... Een paar keer geprobeerd omdat ze telkens in de voerbak kropen en daar de eitjes in legde ::). Daardoor moest ik wel de blokken ophangen... Dus ik wissel ze straks om. Hopelijk trappen ze erin. Ik heb namelijk een paar eigenwijze vogels binnen zitten, die vinden het nodig om telkens de nepeitjes uit t nest te gooien ;D

Dus ik hoop dat de zebravinkjes met 1,5 week zijn uitgevlogen. Dan kan de ik de blokken gauw weer weghalen :) Dan kunnen ze weer lekker hun gang gaan :)

*Manon*

Slimme rakkers dus die jappies.... om de nepeitjes uit het blok te gooien...

Sterkte met die vervelende klus Saar, kan me er iets bij voorstellen hoor, ze zijn ook zo leuk  :-*

Kunnen die Jappies trouwens ook met valkjes in de voliere? of gaan ze dan knokken  :-X

Fijn weekend meis  :)

Saar

Citaat van: *Manon* op 26 februari 2010, 14:07:33
Slimme rakkers dus die jappies.... om de nepeitjes uit het blok te gooien...

Sterkte met die vervelende klus Saar, kan me er iets bij voorstellen hoor, ze zijn ook zo leuk  :-*

Kunnen die Jappies trouwens ook met valkjes in de voliere? of gaan ze dan knokken  :-X

Fijn weekend meis  :)


Inderdaad.... Ik heb daarom ook besloten om me uiteindelijk volledig op de jappies te gaan richten qua tropen ;D Misschien dat ik af en toe nog een ander koppeltje er bij zo willen, maar dat denk ik niet.

Ik heb op dit moment kanaries zitten. Hier stop ik ook mee als alles dood is, ik heb er namelijk best veel pech mee. Luchtpijpmijt hier, luchtwegeninfectie daar ::) de kanaries komen buiten niet goed tot hun recht, en daar heb ik ze eigenlijk wel voor gekocht.

Mozambique sijsjes: schitterende vogels, maar zijn heel moeilijk te kweken en hartstikke duur :o

Gordelgrasvinkjes: Ze zijn heel leuk, misschien dat ik ooit weer een nieuw stel neem als deze 2 dood zijn, maar voorlopig zijn deze nog maar 1,5 jaar, dus die gaan (hopelijk) nog heel lang mee :D

Bandvinkjes: Het koppel wat ik heb, zijn waardeloze broeders :-\ Nu zijn japanse meeuwtjes weer hele makkelijke pleegouders, maar dat wil ik niet... Zie liever baby jappies ;D

Diamant duifjes: Zijn wel leuk, alleen zijn ze hier het hele jaar door broeds.. ::) Gaan overal in liggen om nestjes enzo te maken...

Zebravinkjes: Leuke vogels, maar ontiegelijk veel pech mee gehad. Plezier is er een beetje vanaf...  :-\ Daarnaast zijn het net konijnen en de jongen zijn vrij moeilijk te verkopen.

Jappies: Dat zijn hele leuke sociale vogels. Zodra wij het kamertje binnenlopen waar ze staan, beginnen ze altijd meteen te fluiten enzo :D Het zijn net vuurpijlen die afgaan ;D Zijn super ouders, laten nest controle heel makkelijk toe, zodra je de kamervoliere dicht doet gaan ze meteen weer naar de kleintjes. Ze hebben ook in de buitenvoliere gezeten en ik heb absoluut geen problemen gehad met ze tijdens de kweek. Lagen keurig in hun tralie nestjes te slapen en af en toe te broeden op een nepeitje.. om die vervolgens ff later weer op de grond te gooien ;) Buiten de kweek om ging het ook gewoon goed. Ik heb ze toen naar binnen gehaald ivm de kou ;) Het zijn hele vreedzame vogies :D Kijk hier maar even :)
Groetjes Saar :-*

*Manon*

Hoi hoi Saar,

Bedankt voor de link... zijn echt leuke vogeltjes  ;)

Kunnen dus ook wel bij mijn valkjes in de voliere...  :D :D :D

Kunnen ze in de winter ook buiten blijven, of moeten ze dan naar binnen?

Liefs Manon

Saar

Ze kunnen inprincipe buiten blijven, mits ze echt uit de wind en vorstvrij kunnen zitten. Aangezien ze bij mij het binnenhok niet ingingen en ik toen nog geen zeil had, heb ik ze naar binnen gehaald. Dit om slachtoffers te voorkomen ;)