1 augustus 2025, 14:36:44

Mijn valkjes 2009,2010 en 2011

Gestart door Saar, 15 februari 2009, 17:02:48

« vorige - volgende »

Landiej

Water over de kat gooien met dit weer is niet echt diervriendelijk natuurlijk! Grote kans dat het beest onderkoeld raakt en het loodje legt.
Blijft vervelend dat katten zo moeilijk weg te jagen zijn bij een volière vol met potentiele maaltijden. Zijn er geen middeltjes (planten, geurtjes, geluidjes) die ervoor zorgen dat katten uit de buurt blijven?

Kimm

hoi saar,

ik snap je probleem maar ik sluit mij bij landiej aan dat water gooien niet zo leuk is nu.  :-\
het is erg rot maar die kat weet ook niet dat hij dat niet mag doen. inderdaad zoeken naar andere opties??

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

carco

Schrikdraad langs de volière spannen?
Je hebt ook met een hele lage voltage zodat ze alleen schrikken.

Niets is diervriendelijk als je een kat wil wegjagen denk ik.

Een emmer wat zou ik nu zeker niet doen met die kou: krijg je straks nog een boze eigenaar op bezoek omdat het beestje doodziek geworden is.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Manon*

Een emmer water is ook wel funest denk ik met dit weer.... maar een boze eigenaar  ::)
Hij hoort zijn katten bij zich te houden... in het verleden hebben wij ook twee katten gehad... vanaf kleins af aan kwamen die beestjes niet buiten... katjes wisten niet beter en niemand die er last van had en ik had er plezier aan.

Je huisdieren moet je bij je houden is mijn mening

Liefs Manon

Always look..

Saar

Jullie doen net alsof ik 40 liter over dat beest heen wil gooien ??? Zoals ik al in mijn vorige post zei, het wordt dan of een bekertje of een spuitje uit de plantenspuit... Het gaat er om dat ie zich t lazurus schrikt... Niet dat ie ergens zeiknat dood ligt te vriezen ::). Volgende keer de vorige posts iets beter lezen ;)

Landiej en Carco, alles is al geprobeerd op t schokdraad na. Dat kan hier niet om de voliere heen ivm t terras.

Marian

Hoi Saar,

Gelijk heb je om niet de file in te duiken, gelukkig kon je die keuze maken :D
En heb je er de rest van de dag ook maar vanaf gezien? :P
Zijn de foto's gelukt ;D

Fijn weekend, (zonder katten >:(),
groetjes Marian

*Yvon

Hoi hoi

Misschien helpt het als je de katten en de vogels aan elkaar laat wennen.  ::)
Wij hebben ook weleens een vreemde kat op de voliere en laten ze gewoon rustig zitten.
Vogels schrikken even maar als ze merken dat de kat er toch niet bij kan wordt alles weer rustig.
Voor de kat is het dan ook minder leuk als de vogels eraan gewend zijn en dan niet meer zo rond gaan fladderen.
Gaan jullie er als gekken op de katten af waardoor alles schrikt dan blijft het voor de vreemde katten erg interessant om elke keer weer terug te komen.

Zo gaat het hier tenminste,de vreemde katten komen een paar keer kijken en dan zien we ze niet meer.  :D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Saar

De katten zijn niet meer geweest....
De eigenaren van de witte kat hebben t eindelijk door dat ze het beest binnen moeten houden 's nachts...

Er ligt hier 30 cm sneeuw :o
Met alle vogels buiten gaat t goed...
Ik heb 1 rijstvogel man naar binnen gehaald, die zat erbij alsof ie ieder moment neer kon vallen. Binnen blijkt t een uitgekookt ding. Zodra ik t voer vernieuw in de kooi weet ie keer op keer te ontsnappen.. Ieder normale vogel probeert bij je hand weg te vluchten en hij komt juist naar me toe om daar te kunnen ontsnappen. Ook heb ik een koppeltje zebravinken gekocht :-[ een bont mannetje en een bruin kleurig poppetje. Ik wilde eigenlijk alleen t mannetje, maar vond t sneu om t poppetje te laten zitten ::)

Vanmorgen durfde ik niet naar mijn werk te gaan... Hopelijk kan t morgen wel. Dus ik duim echt dat de bussen rijden morgen.

Kimm

verplicht vrij dus vandaag?

gaat het met de valkjes verder goed buiten?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Saar

Citaat van: Kimm op 21 december 2009, 13:31:25
verplicht vrij dus vandaag?

gaat het met de valkjes verder goed buiten?

liefs kim

Jep.... Echt prettig vind ik t niet.. :-[ Was liever aan t werk gegaan. Mocht ik morgen wel kunnen werken, dan ga ik 1 a 1,5 uur eerder weg van huis. Moet toch uren draaien. In de maand januari krijg ik geen geld omdat ik overstap op een ander contract. Ik ga via een payroll werken. Dan krijg ik 1 keer in de 4 weken uitbetaald en nu 1 keer per week. En aangezien het uitzendbureau lekker dwars doet omdat ik de afgelopen week iedere dag heb gebeld waar mijn geld bleef, heb ik nu 100 euro te weinig gehad.. Zometeen maar dus weer ff bellen want ík zou terug gebeld worden en heb nog steeds niks gehoord ::).

Dr valkjes buiten redden zich wel. Ze kruipen of allemaal tegen elkaar aan op stok, op de plankjes of in t binnenhok.
Zien er ook allemaal goed uit ondanks de kou :D
Groetjes Saar :)

Monky

Hey Saar,

Ik weet wat je bedoelt. Ik ben wel vanochtend vertrokken en ik heb er 2 uur over gedaan op een reis van normaalgesproken 3 kwartier. Ik wist dat dit ging gebeuren, dus ik vond het niet zo heel erg. Ze hadden me ten slotte gewaarschuwd  :) Ik ben benieuwd of ik makkelijk thuis kom vanavond  :P

Succes in elk geval  ;D

Met Gisli gaat het heel goed. Ze is steeds vaker met Istello te vinden en samen terroriseren ze de valkjes een beetje  ;D  Ze kroelen in elk geval lekker met elkaar al vindt Istello zijn touwtje rijden leuker dan Gisli rijden... als je snapt wat ik bedoel  :-[

Groetjes,
Monky

Saar

Dank je... Ben benieuwd of je makkelijk thuis bent gekomen ;)

En fijn dat t goed gaat met Gisli :D
Ik denk dat ze nog ieeeeeets te jong is om te begrijpen wat Istello wilt ;) Misschien dat hij daarom zijn voorkeur nog geeft aan t touw? ???

Voor sneeuwfoto's mogen jullie in t buurthuis kijken :)

Monky

Hey Saar,

Ik ben eigenlijk verrassend makkelijk thuis gekomen. De trein vanuit Houten had 10 minuten vertraging en die naar Utrecht Terwijde ook. Het ging eigenlijk prima. Vandaag had ik helemaal geen vertraging  :) En vanmiddag word ik door manlief opgehaald  ;D

Het zou inderdaad kunnen dat Gisli ietwat te jong is om te begrijpen wat Istello wil... maar kroelen snapt ze gelukkig wel. Het is wel een leuk stelletje zo  :-*

Je winterfoto's waren erg mooi, maar dat had ik al gezegd, hè?  ;D

Groetjes,
Monky