3 mei 2025, 10:40:45

Mijn valkjes 2009,2010 en 2011

Gestart door Saar, 15 februari 2009, 17:02:48

« vorige - volgende »

Saar

Citaat van: *Manon* op  7 december 2009, 21:29:20
Hoi Saar,

Je hebt het er maar druk mee met je vogies... wel leuk zo'n hobby hé!

Veel plezier met de kerstversieringen... wij hebben sinds gisteren de kerstboom staan, toch wel weer gezellig deze tijd van het jaar.

Groetjes!!

Druk heb ik het zeker. Maar ik geniet er echt :D

En dank je wel! De boom staat inmiddels ook. Moet nog 2 kleine dingetjes doen en dan is t weer klaar :D

Hopelijk heb ik daar straks nog zin in.... Door de file ben ik 1,5 uur onderweg geweest naar mijn werk in plaats van de 25 minuten :-X

Als het klaar is, dan maak ik wel foto's ;)

Marian

Hoi Saar,

Kom ik strakjes terug voor de foto's ;D
En jij hebt nog tijd om je te vervelen :o ??? ;D

Groetjes, Marian

Saar

Citaat van: Marian op  8 december 2009, 13:26:15
Hoi Saar,

Kom ik strakjes terug voor de foto's ;D
En jij hebt nog tijd om je te vervelen :o ??? ;D

Groetjes, Marian

Ja knap he.... :P
Moet je eens proberen als je zooooo veel kan doen... :P
Op een gegeven moment weet je t gewoon niet meer :-X
Ik weet al wat ik van chiel krijg voor mijn verjaardag en de kerst ;D Moet oppassen dat ik dan geen wii arm krijg :o ;D Die krijg ik namelijk ;)
Groetjes Saar :-*

Saar

Mijn website heb ik inmiddels ook in een nieuw jasje gestoken :D

Anja

Saar

Wat is het toch een :censuur weer de laatste 2 weken.
Dat het regent prima... Maar het regent nu al 2 weken continu in de voliere :-\ Het is echt een drama. We hebben al geprobeerd om de voliere dicht te maken met plexiglas.. Breekt weer net zo hard in tweeën. Zijn al een poos druk aan t zoeken naar goed zeil wat we er voor kunnen hangen.... :-\

Vanmorgen kwam ik er dus achter dat al mijn vogels stront eigenwijs zijn op 2 vogies na.... Het regende kei maar dan ook keihard... In plaats van dat ze nou naar binnen gaan, blijven ze dom buiten zitten.... Het gevolg: 1 natte grasparkiet op de grond... En Pér en Linkie zaten ook op de grond.. Maar mijn dames zijn nu dus bruin in plaats van wit :-X Er stond gewoon plasjes water in de voliere :o
Pér was echt zo ranzig, dat ik haar mee naar binnen heb genomen en haar eens even een spoelbeurtje heb gegeven. Ze is wel weer aardig schoon, maar nog steeds bruin... Als dank heeft ze in mijn vinger gebeten tot bloedens toe >:( :-X

Linkie werkte buiten gelukkig mee... Ik leidde haar via t gaas naar boven, en t laatste stukkie liftte ze mee op mijn arm :-* :-* Zij was gelukkig niet zo vies, maar wel nat.
Als ik straks weer thuis kom ga ik meteen weer buiten kijken. Zitten er weer uilskuikens op de grond, dan zet ik ze eigenhandig in t binnenhok ::)

Marian

Hoi Saar,

Ai, je piercende valkje moet maar gauw een ander beroep gaan leren >:( ;D
Is plastic niet afdoende tegen de regen?

Groetjes, Marian

Saar

Citaat van: Marian op 10 december 2009, 12:27:15
Hoi Saar,

Groetjes, Marian

Het moet goed stevig zijn...  Plastic scheurt vrij snel kapot..

Marian

Citaat van: Saar op 10 december 2009, 12:34:30
Hoi Saar,

Groetjes, Marian

Misschien is bouwplastic iets? :)

Saar

Citaat van: Marian op 10 december 2009, 12:37:34
Citaat van: Saar op 10 december 2009, 12:34:30
Hoi Saar,

Groetjes, Marian

Misschien is bouwplastic iets? :)

Ja misschien wel... Chiel moet dit weekend toch naar de formido.... Hij mag gewoon niet eerder naar huis voordat ie wat heeft :o ;D ;)

Agnes

Wat een ellende, natte en vieze vogeltjes :-\

Ik heb een plaat van een soort plastic bij de Praxis weg.
Het staat vlakbij de golfplaten en ander spul om een afdakje van te maken.

Het ziet er een beetje uit als het karton van een stevige doos: 2 dunne laagjes aan de buitenkant, en een geribbelde laag in het midden. (maar dan doorzichtig)
Is heel stevig spul, maar is aardig prijzig :P

Lammert heeft het bevestigd met aluminium profielen (die kostten ook aardig), maar het staat wel mooi, en als je de platen niet meer nodig hebt, schuif je ze zo uit de profielen.

Zit je dus ook niet met gaten in je hout. de profielen roesten niet, en die kun je dus het hele jaar door laten zitten.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Saar

Volgens mij weet ik wat je bedoelt...
Bedoel je dit? ???
Daar is ons dak van en de zijkant zit daar ook mee dicht.
Het enige wat van hout is is de achterwand ;)
De rest van de voliere is van ijzeren palen en het gaas zit vast met alluminium strips. Vandaar dat we liever iets van zeil hebben, kunnen we aan het gaas/ regenpijp bevestigen :)

Agnes

Jaaaaaa, hihihi ;D

Is me helemaal niet opgevallen dat jouw voliere daar het grootste deel uit bestaat :-[

Het zou wel een hele poppenkast worden als je daarmee je voorkant ook nog dicht maakt ;D
dan is het JOEHOE waar zitten de vogels!

Isoleert wel lekker, maar je ziet geen vogel meer ;)

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Saar

Citaat van: Agnes op 10 december 2009, 13:36:49
Jaaaaaa, hihihi ;D

Is me helemaal niet opgevallen dat jouw voliere daar het grootste deel uit bestaat :-[

Het zou wel een hele poppenkast worden als je daarmee je voorkant ook nog dicht maakt ;D
dan is het JOEHOE waar zitten de vogels!

Isoleert wel lekker, maar je ziet geen vogel meer ;)

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ja de linkerkant  zit daar zegmaar mee dicht...
Anders groeien de planten van mijn schoonmoeder de voliere in en dat vind ik geen geslaagd idee ;D Daarnaast worden die platen hier in de winter altijd groen... Moet ik ze straks een lampie geven omdat ze niks meer zien overdag :o :P :o
Dus we hopen echt dat ze iets van doorzichtig zeil hebben... Houdt de regen buiten, en laat t licht naar binnen schijnen ;D