3 mei 2025, 02:27:02

Mijn valkjes 2009,2010 en 2011

Gestart door Saar, 15 februari 2009, 17:02:48

« vorige - volgende »

Saar

Dank je :-*

Het is niet voor de valkjes, maar voor de tropen ;)
En ik kan t dak ook nog plat maken  :) Dus de punt hoeft er niet op.. Ik wil juist een kamer voliere voor ze omdat ze niet los mogen vliegen ;) Hebben ze toch lekker de ruimte :D

En dank je :D Draadloos netwerk doet t inmiddels 8)
Groetjes Saar :-*

Anke

Hoi Saar,
Ik heb weer even wat bijgelezen in je boekje.
Tjonge wat Ludo had was niet niks :o :o

Wat fijn dat je een mooie kamervoliere hebt kunnen vinden.
Daar zullen je vogeltjes blij mee zijn :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Saar

Citaat van: Anke op 29 augustus 2009, 19:48:43
Hoi Saar,
Ik heb weer even wat bijgelezen in je boekje.
Tjonge wat Ludo had was niet niks :o :o

Wat fijn dat je een mooie kamervoliere hebt kunnen vinden.
Daar zullen je vogeltjes blij mee zijn :)
Groetjes Anke

Wat Ludootje had was idd niet goed mis :-\
Nu voel ik me ook niet meer zo schuldig dat ik haar toen heb in laten slapen.. Wie weet had ze nog wel maanden doorgesukkelt :'(

Saar

Dit had ik nog gevraagd trouwens...
Hoe is ze aan deze infectie gekomen? Bv bedorven voedsel, erfelijk/aangeboren aandoening, en kan het besmettelijk zijn geweest voor mijn andere vogels?

Dit was het antwoord:
Een infectie kan op vele manieren opgelopen worden. Hierbij speelt mede de weerstand van de vogel een rol. Dit kan weer te maken hebben met een erfelijke basis als ook voeding en huisvesting. Clostridia komen in de omgeving voor. De infectie kan dus vanuit de ontlasting van uw vogel doorgegeven worden aan andere dieren, maar de kans is net zo groot dat zij een dergelijke infectie op een andere wijze oplopen.
Weerstand is hierbij het belangrijkst waar aan gedacht moet worden ter preventie.

De enige die bij Ludo in de kooi hebben gezeten zijn Ukkie en Stompie... Uk had die bloeding :'( En Stompie leeft nog steeds... Ludo haar weerstand was dus gewoon knudde :(

Saar

Nu even een update :)
Met alle vogeltjes gaat het goed op 1 na..
De kanarie piet ziet er heel rommelig uit... Hij heeft weer eens luchtpijpmijt :-\ En nu zat zijn neusje ook dicht. Hopelijk trekt t bij nu hij binnen zit en anders moet ik maar een AB kuurtje halen. Dan heeft ie waarschijnlijk ook nog een luchtwegen ontsteking :-X binnen 48 uur moet ik het nu weten. Ik heb zijn neusje dus maar weer schoongemaakt en nu zit ie tenminste weer met zijn snaveltje dicht :) Komt puur door t weer ::)

De valkjes buiten ruien er vrolijk op los.. man man man wat zien sommige valkjes er verrot uit :o Kuif heeft bijna geen kuifje meer... Hans is 1 grote warboel... Grietje is net een stekelvarkentje... Maar dat trekt wel weer bij :D

Ik heb gisteren foto's gemaakt en had ze nu op t werk willen plaatsen, maar sinds zaterdag avond doet de pc raar.... Loopt om de haverklap vast en hij wilt niet meer uit als je hem wilt uitschakelen... Nu hebben we wel de reset knop, maar lekker zal ie dat niet vinden lijkt mij :-\ Ik doe als ik thuis kom systeem herstel. Hopelijk is t dan weg.. Anders moet ik alle bestanden maar op de externe schijf gooien en dat we dan ook maar gaan kijken voor een nieuwe pc. Dus ja, hopelijk kan ik aan t einde van de middag foto's plaatsen :)

19 september ga ik met mijn vader naar Zwolle. Ik hoop te slagen voor een mozambiquesijs popje... De 2 mannen hebben op dit moment erge last van die hormoontjes.. Vorig jaar was er geen probleem, maar t is nu lang heet geweest en dan gaan de hormonen bij ze gieren ;D Hopelijk krijg ik daar ooit jongen van...

Ooowja! Het kanssplit geelwangetje begint wel erg leuk te worden trouwens :P Zodra iemand naar buiten loopt begint ie z'n fluitje te zingen ;D En dan houdt ie niet eerder op voordat je naar hem toe bent gelopen en t geluidje ook naar hem hebt gemaakt ;D Gek beest :P Ben wat dat betreft blij dat ik geen plek meer heb voor voliere valkjes :-[ ;)

In de voliere hebben we de planken nu met elkaar verbonden door acryl trappetjes. Werd vanmorgen al gebruik van gemaakt :D Zo, nu zijn jullie weer helemaal bij ;)

bobbie

Ach jeetje, kanarie luchtpijpmijt. je bent wel aan het tobben de laatste tijd lees ik net. balen joh. Dat is weer het nadeel van onze hobby, het kan ook minder leuk gaan. :-\

Leuk dat de geelwangvalk buiten jullie zo verwelkomt als je naar buiten gaat  :D, klinkt erg gezellig.

Groetjes, Nel :)

Saar

Citaat van: bobbie op 31 augustus 2009, 12:35:38
Ach jeetje, kanarie luchtpijpmijt. je bent wel aan het tobben de laatste tijd lees ik net. balen joh. Dat is weer het nadeel van onze hobby, het kan ook minder leuk gaan. :-\

Leuk dat de geelwangvalk buiten jullie zo verwelkomt als je naar buiten gaat  :D, klinkt erg gezellig.

Groetjes, Nel :)

Dat is inderdaad het nadeel... Maar ook precies de rede waarom ik hier buiten geen kanaries meer wil. Ze mankeren bijna iedere keer wel iets. En het is bijna altijd luchtpijpmijt ::)

En gezellig is het zeker :D Het is bijna nooit stil in de tuin. Heeerlijk vind ik dat gekwebbel en gefluit 8)

Saar

uuuuuh....
De zebravinken gebruiken de trappetjes als glijbaan :o ;D

Saar

Het bonte opaline kanssplit geelwang mannetje TE KOOP

Sjors

Sjors en Kyra

Kyra

Moby

Guido

Wildkleurtje van Plien en Sjors TE KOOP

Opalientje van Plien en Sjors TE KOOP

Moby

Plien

Guido en Moby

Achter Kuif, zijn vrouwtje in t midden en dochter Grietje

Bonte opalientje  TE KOOP

Moby en Kyra aan de andijvie

Het duivengezinnetje

het bontje TE KOOP

bonte opaline TE KOOP

Hansjeeeee

Kom zo terug ;)

Saar

Gezinsfoto; Sjors, Plien en t wildkleurtje

Close-up Sjors

opalientje TE KOOP

Wildkleurtje TE KOOP

Plientje

Mozambique sijsje

Jonge grasjes... alle 3 te koop

Ook de rijstvogels zijn in de rui

Bonte opalientje TE KOOP

Linkie

broer en zus zebravink.. TE KOOP

Bontje TE KOOP

Grietje

Tina

even een paar off topic foto's ;)

Dit was hem weer... :D

hilde

mooie fotooooossssss saar

groetjessssss

diamantduifjes hebben we ook jonkies  zilverkleurige

anika_en_spirit

Hoi Saar,

Wat een berg foto's, prachtig :D!
Bevalt het nieuwe speeltje daar een beetje?  :P
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Saar

Citaat van: hilde op 31 augustus 2009, 22:30:47
mooie fotooooossssss saar

groetjessssss

diamantduifjes hebben we ook jonkies  zilverkleurige

Thnx :)
Dit was de eerste en de laatste keer dat we jongen diamantduifjes hebben. Voor 1 keer vinden we het wel leuk ;)

Citaat van: anika_en_spirit op 31 augustus 2009, 22:37:39
Hoi Saar,

Wat een berg foto's, prachtig :D!
Bevalt het nieuwe speeltje daar een beetje?  :P

Dank je :D
En geeeeeen idee.. T speeltje hangt nog even op non actief :P
Ik moet natuurlijk ook wel wat hebben om af te wisselen... Van t weekend krijgt Gerritje het speeltje :D Dan haal ik weer een andere eruit :)

Caroline

WOw, wat een mooie foto's!!!!

Vooral je off-topic, de bij op de gele bloem vond ik errrrug mooi!!!!

Hoe is het eigenlijk met je curcus?

Groetjesssssssss

PS. beterschap voor je kanarie pietje.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

Citaat van: Caroline op 31 augustus 2009, 22:47:37
WOw, wat een mooie foto's!!!!

Vooral je off-topic, de bij op de gele bloem vond ik errrrug mooi!!!!

Hoe is het eigenlijk met je curcus?

Groetjesssssssss

PS. beterschap voor je kanarie pietje.

Dank je! De cursus begin ik langzaamaan weer op te pakken... Had er even helemaal geen zin in :-[ :-[ :-[

En pietje zit er weer wat beter bij :)