3 mei 2025, 22:57:50

Mijn valkjes 2009,2010 en 2011

Gestart door Saar, 15 februari 2009, 17:02:48

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Saar,
Fijn dat het valkje de pap lekker vindt.
Hopelijk gaat hij het redden.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Hermien

Ach een papkindje. Hopelijk blijft het goed gaan.

Saar

Op een platte ondergrond staat dit voetje raar :-\

Maar hij kan gewoon op de vinger

Dit is hem :) Op het oog ziet ie er goed uit, maar het is echt een slankie ::)

Agnes

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

B87

13 juli 2009, 10:56:42 #935 Last Edit: 13 juli 2009, 16:11:44 by B87
Hij is schattig!! Die vlekjes ;D
Hoe doet de kleine het binnen?
En Gina buiten?? ;) Al meer uit het blok?

Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

Gerdy

Hoi Saar..

ach gos een papkindje..ik heb  sinds gister ook een papkindje binnen alleen is ze jonger.

maar zo heerlijk als ze meteen de pap nemen..anders word het zo'n gerommel en onder dwang is nooit prettig om te doen.

succes met je pappertje.

groetjes Gerdy

Saar

Hoi hoi
Met (smeer)Cees ;D gaat het goed. Vanmorgen onder dwang 7 ml naar binnen weten te werken. Na 2 ml hield ie namelijk op met bedelen :-\ Nu heeft hij door dat ie door moet bedelen :P Chiel houdt zijn lijfje vast, ik houd t koppie stil en kan zo t spuitje leegspuiten :D T is echt een ukkie 65 gram leeg :-X Dus dank jullie wel voor de sterkte wensen :-*
En Bri, jouw luilakje lag nog steeds in t blok ;D :P
Groetjes Saar :-*

B87

Citaat van: Saar op 13 juli 2009, 20:06:22
Hoi hoi
Met (smeer)Cees ;D gaat het goed. Vanmorgen onder dwang 7 ml naar binnen weten te werken. Na 2 ml hield ie namelijk op met bedelen :-\ Nu heeft hij door dat ie door moet bedelen :P Chiel houdt zijn lijfje vast, ik houd t koppie stil en kan zo t spuitje leegspuiten :D T is echt een ukkie 65 gram leeg :-X Dus dank jullie wel voor de sterkte wensen :-*

Fijn dat het goed gaat met het papvalkje!

Weer zo'n lui beest? Wordt het toch mr/miss Lazy haha! Jouw valkjes willen gewoon niet bij mij wonen.... :'(

Saar

Citaat van: B87 op 13 juli 2009, 20:22:37
Citaat van: Saar op 13 juli 2009, 20:06:22
Hoi hoi

Fijn dat het goed gaat met het papvalkje!

Weer zo'n lui beest? Wordt het toch mr/miss Lazy haha! Jouw valkjes willen gewoon niet bij mij wonen.... :'(

Jawel, ze zijn alleen iets trager van begrip ;D

We zijn inmiddels een paar dagen verder met mijn papkindje.
Het is echt een zeurkous met t eten ::) Meer dan 3 ml wilt ie niet. Alleen als we echt de hele middag weg zijn moet ie echt meer eten :-\ Zaterdag gaan we naar mijn broer. Ik heb t heel precies moeten uitmeten met de reistijd enzo. Dus we gaan na zijn voeding 's morgens weg, en we zijn voor zijn 2e voeding weer thuis :) Zodra hij pap in zijn maagje heeft kan ie niet wachten op in zijn kooitje aan de trosgierst te beginnen :D

Met de andere vogels gaat t ook goed. Ben op dit moment veel eitjes aan het omruilen voor neppers. Ik denk wel dat ik met een weekje de valkenblokken uit de voliere haal. Het binnenhok sluit ik dan ook maar af. Aangezien t laatste valkje nu ook is uitgevlogen lijkt me dat wel makkelijk :)
Buffy heeft op dit moment 8 :o eitjes.. Aan de kleur te zien zijn ze bevrucht. Dat is opzich niet zo erg, maar ik pik er denk ik wel een paar van haar in om onder t koppeltje binnen te leggen. Die hebben weer onbevruchte eitjes. En 8 jongen is simpelweg te veel voor een stel wat er al 6 op stok heeft gekregen in de eerste ronde :o :o :o

De zebravinkjes zijn uitgevlogen. Het diamantduifje is inmiddels ook mooi groot :D. Deze kan verhuizen. Pa en moe hebben inmiddels weer 2 eitjes, die mogen ze ook nog uitbroeden en dan is t voor hun klaar.

Gisteren zat er een postduif in de tuin. Had erge honger en dorst dus ik heb hem wat tortelduivenvoer gegeven en een bakkie water. Nadat ie zich weer vol had gegeten, heeft ie even zitten slapen om er vervolgens weer vandoor te gaan.

Chiel en ik zijn dinsdagmiddag een paar uurtjes wezen vissen. Op de terugweg zagen we een koe heel stom in de sloot kijken. We hoorde toen een hoop geplons en voelde de bui al hangen. Er lagen 2 dames in de sloot ::) Ik was heel blij dat ik de camera bij me had. Chiel heeft de brandweer gebeld. Eerst kwam er een blusauto. Die moest 3 minuten later weer weg ivm een brand. Er zou een andere auto komen. We zagen in de verte de andere auto rijden, maar hij was ineens verdwenen. We zagen toen dat de boer er aan kwam rijden op de tractor. Hij heeft zelf de koeien uit de sloot getrokken. De 2e koe werkte alleen niet erg mee. Die sloeg op hol in de sloot. Dus die moesten ze eerst terug jagen naar de plek waar ze erin waren gevallen. Toen ze daar weer was klom hij op haar rug. Het touw zat inmiddels weer om haar poten. Daar was ze t niet mee eens en toen lag de boer weer in de sloot :-X ;D De koe lag 2 minuten later weer op t land :D
Zo maak je nog eens wat mee in je vakantie ;D

Agnes

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Saar

B87

Haha ben ook benieuwd naar foto's!
Van de birds ook nog foto's??? ;D

Gaat goed met de vogies zo te horen, heel mooi!

Monky

Hey Saar!!

Hoe gaat het met Gisli?  :D Ik las al dat ie op stok kan zitten (tijdje geleden)
Heb je misschien nog ergens een nieuwe foto van hem/haar rond zwerven? :)

Groetjes,
Monky

Saar

Hoi Monique,
Ik heb al eventjes geen foto's gemaakt van de birdies... Heb er eventjes geen zin in :-[ Gisli zit inmiddens een weekje binnen. Bijt niet als ik haar ( vermoed dat t een meisje is ;)) vastpak. Alleen t opstappen moet ik haar nog leren.

Zo, gisteren had ik echt ff een :censuur dag. Werd wakker met nekpijn, en dat werd dus heeeeeerlijk hoofdpijn. Daardoor werd ik weer misselijk en heb ik dus bijna de hele dag in bed gelegen.. Luchtje scheppen ging ook niet, er zaten mensen beneden waar ik niks mee te maken wil hebben.. ::) Verdere details zijn niet belangrijk ;) Gelukkig is de hoofdpijn en de ergste nekpijn weg. Er zit nog steeds zo'n rare druk :-\ Hopelijk gaat t weg anders is mijn kussen op :P

Vannacht kon ik dus om 2 uur 's nachts naar beneden.. De rooie kater van de buren hing in de voliere. Ben met een fleece deken om naar beneden gerend, heb de deur van t slot gehaald en ben achter de kat aangerend.. Hij was natuurlijk veel eerder de tuin uit dan dat ik hem kon pakken. Er lagen vogels op de grond van de schrik, er hingen er heel veel in t gaas en alle vogels die in de blokken lagen waren uit de blokken gekropen :-\ Ik heb een half uur beneden gezeten. Het meeste zat toen weer op stok. Toen ik de vogels net water en voer ging geven, zag ik dus grote vegen bloed op t aluminium en op de dichte zijkant.. Ik kon niet zo gauw de vogel vinden van wie t is... Vanavond nog maar eens een keer kijken.. Ik moet die kat niet nog een keer betrappen, want dan ligt ie in de vijver >:( >:( >:(