2 mei 2025, 22:10:58

Mijn valkjes 2009,2010 en 2011

Gestart door Saar, 15 februari 2009, 17:02:48

« vorige - volgende »

Saar

Citaat van: B87 op  1 juni 2009, 18:18:51
Jeetje wat naar!
Hebben Linkie en Guido ze aangepikt? Of is dat een raadsel?
Wel gek dat ze ineens niet meer voeren.
Het eigen jong voeren ze nog wel? Las dat je die ook in de gaten houdt...
Sterkte met de twee kleintjes.
Hopelijk red het andere kleintje het wel!
:-* Bri

Heey Bri :D
Ik vermoed dat die ene op de grond een ongelukje was.. Waarschijnlijk meegenomen onder de oksel van pa en moe :-\ En aangezien ik een paar extreem nieuwgierige zebravinken heb... Zelf hebben ze t niet gedaan, ze zijn nog steeds wit ;) Hun eigen stekelvarkentje voeren ze wel goed! Ik heb net gekeken :) De 2 'gezonde' donsjes leven ook nog en t aangevreten kleintje leeft ook nog steeds :D Koppie mooi omhoog enzo.. Blijft even spannend..
Groetjes Saar :-*

B87

Ow gelukkig! Hopelijk blijven ze dat ook doen haha! ;D
Hou het goed in de gaten ;) ;)
Fijn dat de andere kleintjes nu goed gaan! Blijf duimen voor ze! :)

Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

*Manon*

Hoi Saar,

Mooie foto's zeg...
Jammer van de dode donsjes!

Liefs Manon

Caroline

Jeetje, verschrikkelijk om aan te treffen.  :'(

Mogelijk hebben de grasjes het gedaan, die staan om dit soort dingen bekend.  :-X

Ik duim voor je kleine arme donsje.  :-*

STerkte meis.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

Citaat van: Caroline op  1 juni 2009, 21:28:09
Jeetje, verschrikkelijk om aan te treffen.  :'(

Mogelijk hebben de grasjes het gedaan, die staan om dit soort dingen bekend.  :-X

Ik duim voor je kleine arme donsje.  :-*

STerkte meis.

Ik weet zeker dat die het niet hebben gedaan :) Die komen nooit in de buurt van die blokken. Ze blijven er altijd onder of op stok/schommel :) En dan had ik ook wel bloedsporen in het blok moeten vinden en die zijn er dus niet. Daarnaast zijn de wondjes geen 'bijt' maar pik wondjes. Dus het is buiten t blok gebeurd.. En door tropen.. Maar welke ??? Het is echt een wonder dat ik niet OP de kleine ben gaan staan.. Ben vlak langs hem gelopen :o :o :o :o :o En dank je wel :-*

Citaat van: *Manon* op  1 juni 2009, 21:19:10
Hoi Saar,

Mooie foto's zeg...
Jammer van de dode donsjes!

Liefs Manon

Thnx :-*

Citaat van: B87 op  1 juni 2009, 18:34:45
Ow gelukkig! Hopelijk blijven ze dat ook doen haha! ;D
Hou het goed in de gaten ;) ;)
Fijn dat de andere kleintjes nu goed gaan! Blijf duimen voor ze! :)

Dank je :-* Vanaf morgen dus iets vaker de voliere inlopen. Denk wel dat ze t goed blijven doen met hun enige baby :)

Caroline

Maar ik bedoel ook dat het kleintje aan zijn ouders is blijven hangen en dat toen de grasjes eraan hebben zitten pikken, dus op de bodem van de volière.

Ik maakte het hier buiten ook mee, ik dacht toen mijn turquisine dood was gegaan. Ik keek naar buiten en dacht was zie ik nu.  :o De grasjes zaten aan de ogen en de poten te pikken/bijten terwijl de turquisine nog warm was.  :'(

Maar goed, jij kent natuurlijk je beesies het beste.  ;)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

Citaat van: Caroline op  1 juni 2009, 21:41:53
Maar ik bedoel ook dat het kleintje aan zijn ouders is blijven hangen en dat toen de grasjes eraan hebben zitten pikken, dus op de bodem van de volière.

Ik maakte het hier buiten ook mee, ik dacht toen mijn turquisine dood was gegaan. Ik keek naar buiten en dacht was zie ik nu.  :o De grasjes zaten aan de ogen en de poten te pikken/bijten terwijl de turquisine nog warm was.  :'(

Maar goed, jij kent natuurlijk je beesies het beste.  ;)

:o :o :o :o
Ooow jakkie :-X Gelukkig heb ik niet van die bullebakken :o Zodra er hier eens een vogeltje dood ligt in de voliere, kijkt er niemand naar om. Ja de partner van t vogeltje in kwestie..

Zelf verdenk ik echt de zebravinkjes... Zodra ze de kans krijgen pikken ze overal in. Ze zijn te nieuwsgierig ::) Dit zijn de enige vogels die echt overal in tikken. Zelfs een nepei proberen ze uit nieuwsgierigheid kapot te pikken! Heb t wel eens eerder gezien. Er was een jong uit een open nestkastje gevallen. Meteen een zebravink die er op af dook en pik zei :o Terwijl t zijn eigen jong was ::) Was erg sneu om te zien :(

Saar

Het gewonde kleintje heeft t niet gered.. Rust zacht klein ding :-*

De 2 overgelegde donsjes bij Hans en Grietje doen t nu wel goed. Linkie en Guido hadden ineens geen zin meer in dat hele kleine grut ??? Het kleintje van zichzelf wordt toppie verzorgt.. De 4 bij Tina en Sjakie groeien ook super. De oudste is zover ik kan zien een geelwang :o Maar de veertjes zijn tot nu toe geen cinnamon ??? Ik wacht de wangetjes nog wel even verder af.. ;D

Bij Buffy doen de 6 kleintjes het goed :D En bij het andere koppeltje grasjes liggen er nu ook 2 :D

Anke

Hoi Saar,
Och arm kleintje...... :'(
Sterkte Saar!!

Fijn dat de rest van het grut het goed doet :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Saar

Citaat van: Anke op  2 juni 2009, 10:58:39
Hoi Saar,
Och arm kleintje...... :'(
Sterkte Saar!!

Fijn dat de rest van het grut het goed doet :)
Groetjes Anke

Idd erg sneu, maar niks aan te doen helaas :(
Ben allang blij dat de rest wel goed groeit :D

Saar

Oowja, vanaaf met Stompie naar de dierenarts...
Gaat nog wat worden met die zuurpruim :-X

Saar

Even in Yvon haar boekje gezocht naar baby foto's van papvalkje Clarissa :D Volgens mij heb ik echt een geparelde geelwang :o Hopelijk zijn de veertjes snel goed zichtbaar :-[ ;D

Anke

Hoi Saar,
Dat zou leuk zijn ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Saar

Peggy

Hoi Saar,  ben ook alweer even je boekje aan het volgen maar nog niet gereageerd  :-[ ;) maar ga het nu wel doen  :D

Je zit volop in de jonkies. Leuk leuk leuk.  Jammer dat het ene donsje het niet gered heeft.
En de foto's met al het groen;   schitterend meis.

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier