2 mei 2025, 22:26:10

Mijn valkjes 2009,2010 en 2011

Gestart door Saar, 15 februari 2009, 17:02:48

« vorige - volgende »

Saar

Citaat van: Gerdy op 12 mei 2009, 13:10:54
Hoi Saar..

ik vind het juist hel mooi wat je hebt gedaan et de staart veren..

hihi 20 bevruchte eitjes..ik weet wat het is meid..ik heb nu 28 donsjes zitten..is heel veel werk maar o zo leuk.

gr Gerdy

Dank je :-*

Maar hoe gaat t met de reserveringen? Krijg je die inmiddels?
Groetjes Saar :-*

Gerdy

hoi Saar er zijn er nu 14 gereserveerd bij mij..dus het begint te komen..

gr Gerdy

Saar

Citaat van: Gerdy op 12 mei 2009, 17:18:46
hoi Saar er zijn er nu 14 gereserveerd bij mij..dus het begint te komen..

gr Gerdy

Ooooooow je zit al op de helft :D
Gelukkig maar :D

Martha

Hey hallo,

Helemaal niet raar hoor, met die staartveren, ik heb nog steeds spijt dat ik het met Soekie niet heb gedaan...
Nu spaar ik van iedereen de staartveren, misschien om later weer in een knutselwerkje te verwerken...

Je kietje ziet er mooi uit!
20 bevruchte eitjes, inderdaad, HELLUP!!!!

Veel succes ermee en wens Moby ook veel sterkte met zijn survivaltochten   :P

Groetjes Martha
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008

Saar

Citaat van: Martha op 12 mei 2009, 19:46:51
Hey hallo,

Helemaal niet raar hoor, met die staartveren, ik heb nog steeds spijt dat ik het met Soekie niet heb gedaan...
Nu spaar ik van iedereen de staartveren, misschien om later weer in een knutselwerkje te verwerken...

Je kietje ziet er mooi uit!
20 bevruchte eitjes, inderdaad, HELLUP!!!!

Veel succes ermee en wens Moby ook veel sterkte met zijn survivaltochten   :P

Groetjes Martha

Hoi Martha,
Ik ben toch wel blij om te lezen dat meer mensen t doen :)
En dank je wel! Als ik weer controle ga doen vanavond, zal ik Moby de sterkte wensen doorgeven ;D

Rianne

Hoi! :)

Ik lees in je titel dat je 20 bevruchte eitjes hebt, dat is straks best veel werk ;) Vorig jaar had ik zo'n 15 jongen tegelijk, nou dan kun je het tam maken wel vergeten hoor ;D Bij mij kwam dat ook omdat we met vakantie gingen, toen we terugkwamen was alles uitgevlogen, zo'n mooi gezicht was dat :)
In ieder geval veel succes er mee! :D

Gerdy

weet je wat wel heel leuk is als je zoveel donsjes hebt..ten eerste heb je er heel veel om te knuffelen ;D en ze hebben allemaal zo'n verschillend koppie
de één trekt erg naar je toe.. de ander is eigenwijs de volgende die blaast ..ik moet zeggen het is wel heel erg druk..
ik kan nu eigenlijk niet langer als drie uur van huis maar o zo leuk om mee bezig te zijn..
en ik krijg er een poepneus van..al die vieze blokken  ;D elke dag verschonen

maar je beleefd er wel veel plezier aan.

gr Gerdy

Saar

Citaat van: Rianne op 13 mei 2009, 12:24:30
Hoi! :)

Ik lees in je titel dat je 20 bevruchte eitjes hebt, dat is straks best veel werk ;) Vorig jaar had ik zo'n 15 jongen tegelijk, nou dan kun je het tam maken wel vergeten hoor ;D Bij mij kwam dat ook omdat we met vakantie gingen, toen we terugkwamen was alles uitgevlogen, zo'n mooi gezicht was dat :)
In ieder geval veel succes er mee! :D

Zozo dat zal een drukke bedoeling zijn geweest :o
Gelukkig wilt Chiel mij ook helpen.. ( vind ie stiekem ook wel leuk :P) Gelukkig zijn 8 bevruchte eitjes van 2 hele lieve koppels... Dus daar verwacht ik geen problemen mee :) Een ander koppel is weer een twijfel geval. Pa en moe zijn redelijk rustig, dus ik hoop dat de jongen dat ook zijn.
Voor 2 andere koppels zal ik wat meer tijd moeten reserveren, maar dat komt allemaal wel goed ;D :D

Citaat van: Gerdy op 13 mei 2009, 12:25:13
weet je wat wel heel leuk is als je zoveel donsjes hebt..ten eerste heb je er heel veel om te knuffelen ;D en ze hebben allemaal zo'n verschillend koppie
de één trekt erg naar je toe.. de ander is eigenwijs de volgende die blaast ..ik moet zeggen het is wel heel erg druk..
ik kan nu eigenlijk niet langer als drie uur van huis maar o zo leuk om mee bezig te zijn..
en ik krijg er een poepneus van..al die vieze blokken  ;D elke dag verschonen

maar je beleefd er wel veel plezier aan.

gr Gerdy

Een poepneus? :o Gerdy je moet je neus ook niet in die blokken steken ;D HIhi!
Maar dat is wel weer leuk... Je zal heel veel verschillende karaktertjes voorbij zien komen :) Doe jij nog een 2e ronde of houdt je het er bij 1? Ik weet namelijk nog niet of ik een 2e ronde doe voor de valkjes....

Rianne

Mijn vriend zal straks ook wel helpen, alleen het ringen moet ik doen ;D Dat lukt hem nooit met die grote bouwvakkers handen. ;)
Heb je ergens opgeschreven wat voor jongen je verwacht? :)

Saar

Hoi Rianne,
Op de eerste pagina staat een overzicht van de koppels en wat ik kan verwachten :)
En op mijn website staat ook nog een overzicht bij ´kweek 2009´
www.everyoneweb.com/parkietenkwekerijvlak
En ringen doe ik dit jaar nog niet.. Ik wist niet zeker of ik wel ging kweken dit jaar ivm mijn schoonvader met zijn hartproblemen. Gelukkig is ie weer bijna de oude :) Dus ik ga volgend jaar maar voor de oranje ( toch ??? ) ringen ;D

Rianne

Geen idee, dit jaar zijn ze paars, dat weet ik wel :)
Even op je site gekeken, dat worden hele diverse nestjes zo te lezen :) Leuk! :D

Saar

Citaat van: Rianne op 13 mei 2009, 12:50:22
Geen idee, dit jaar zijn ze paars, dat weet ik wel :)
Even op je site gekeken, dat worden hele diverse nestjes zo te lezen :) Leuk! :D

Ja ik kan van alles van verwachten :D
Ook bontjes :D Ben benieuwd hoe bont die worden :D
Hopelijk voeren alle ouders goed... Ik heb 3 ervaren koppels en 3 nieuwe.. Is dus dubbel spannend :o

B87

Ga je de vogels geen ring geven? Die paarse zijn juist zo mooi :o ;D

Hoe is het verder met de eitjes?

Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

Saar

Citaat van: B87 op 13 mei 2009, 17:08:46
Ga je de vogels geen ring geven? Die paarse zijn juist zo mooi :o ;D

Hoe is het verder met de eitjes?

Nope sorry.. Volgend jaar pas ;D

Ik kom net uit de voliere vandaan, en t eitje is dus idd afgestorven. Nu heb je nog 2 keer kans :)

Saar

Even de stand...
Kyra en Moby: 5 eitjes, 4 bevrucht
Linkie en Guido: 6 eitjes, 2 bevrucht
Tina en Sjakie: 5 eitjes, 5 bevrucht
Hans en Grietje: 6 eitjes, 4 bevrucht
Teen, Kuif en de bonte pop: 0 eitjes
Plien en Sjors: 6 eitjes, 4 bevrucht

Grasparkieten:
Buffy de groene pop: 5 eitjes 4 bevrucht
nieuw popje: 2 eitjes, kan nog niet schouwen.