2 mei 2025, 22:34:36

Mijn valkjes 2009,2010 en 2011

Gestart door Saar, 15 februari 2009, 17:02:48

« vorige - volgende »

Saar

Citaat van: B87 op  6 mei 2009, 18:40:55
Tuurlijk raak je ze wel kwijt! Hopelijk dan wel 1 aan mij ;D

moet je je pappie maar eens heeeeeeeeeeel lief aankijken van t weekend ;) En anders gewoon even met hem langskomen als ze een week of 3 zijn... Wedden dat ie smelt? ;D

B87

Haha ik ga heel lief kijken :P
En anders sleur ik hem inderdaad wel mee :P

Hij vond die cinnamon zo leuk. Ik dacht dat dat alleen popjes waren, of zit ik verkeerd?

Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

Gerdy

hoi Saar..

wowieee het gaat bij jou ook goed..en 27 eitjes al..

ik heb nu 28 donsjes dat is wel heeeel erg veel hoor.

gr Gerdy

Saar

Citaat van: B87 op  6 mei 2009, 19:07:36
Haha ik ga heel lief kijken :P
En anders sleur ik hem inderdaad wel mee :P

Hij vond die cinnamon zo leuk. Ik dacht dat dat alleen popjes waren, of zit ik verkeerd?

Nee dat heb je helemaal goed... Of het moet een cross over zijn :)

Citaat van: Gerdy op  6 mei 2009, 19:21:59
hoi Saar..

wowieee het gaat bij jou ook goed..en 27 eitjes al..

ik heb nu 28 donsjes dat is wel heeeel erg veel hoor.

gr Gerdy

Zoooooooooooo dat is veel :o :o
Zoveel hoop ik er toch niet te krijgen in 1 ronde :-\
Groetjes Saar :-*

Saar

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

Citaat van: Caroline op  6 mei 2009, 23:19:56
Liefffff!!!!!  :-*

Dat vind ik ook! Het begint steeds meer op een kietje te lijken :D

B87

Wat schattig! En wat groeit dat snel zeg!
Gaat z'n oogje nou al een beetje open? :)

Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

Saar

Citaat van: B87 op  7 mei 2009, 11:21:33
Wat schattig! En wat groeit dat snel zeg!
Gaat z'n oogje nou al een beetje open? :)

Nou ze zijn al open.. Maar t kleintje was moe en lag te slapen :-* ;D

Saar

Oowja... Vanmorgen vond ik Kyra en Tina al zo raar in de etensbak spitten... Pak ik hem eruit... Ligt er een gigantisch ei in :o Nu weet ik dus 100% zeker dat die van Pér is ::) Gekke meid! Ik heb met gevaar voor mijn vingers t ei aan Kyra gegeven.. Man wat is die fel! Zodra je al naar haar kijkt begint ze al met die vleugels te slaan :o Zelf had ze ook weer een eitje gelegd, dus ze heeft nu 2 adoptie eitjes en 3 eitjes die van haarzelf zijn.

Saar

Goed, Moby is bij deze verklaard tot een gek ( dat wisten we al ;D) maar zeer creatief beest ;D

Toen hij net uit t ei was gekropen, dachten we, we halen Moby en pa en moe naar binnen... Moe was daar niet van gediend met t gevolg dat ze Moby in zijn vleugel beet en een teentje eraf hapte :-\ Dus hup weer naar buiten en daar hebben ze hem goed gevoerd... ( het was oktober en nog maar 10 graden buiten)

Nu hij volwassen is, mist hij een klein stukje van zijn vleugel.. Daarnaast is het nogal een lompert, dus er vallen heel vaak slagpennen uit die vleugel. Was binnen ook al zo, maar hij kan zich buiten prima redden door de trap van 2 meter en t gaas...

Plientje en Sjors heb ik naar binnen gehaald... Dus het linker valkenblok heb ik weggehaald en aan die 2 gegeven. Normaal gesproken huppelt Moby van links naar rechts, maar dat gaat nu dus niet omdat er een blok weg is. Guido ( een van zijn vriendjes ) vind het ook leuk om zo in de lege blokken te kruipen en dan een mooi liedje te zingen :P Moby die wilt dat dan ook doen, maar hij kon niet bij het blok komen... Van links naar rechts is het normaal blok 3, nu 2 omdat de eerste weg is... En helemaal omlopen en klimmen is natuuuuuurlijk veels te veel werk ::) Gaat ie mij eerst aan zitten kijken van: KOM  NOU HELP ME NAAR DAT BLOK TOE! Ja daaahaaaaag Moby... je mag zelf ook wel ergens naar toe klimmen... Wat doet ie tot mijn  verbazing... Gaat ie aan t gaas hangen wat onder de dakplaten zit :o :o :o Dus hij klom ondersteboven naar t blok toe ;D Ik lag helemaal dubbel! Ondertussen natuurlijk even een stoppie maken om te voelen of ie er al is... Dus hup pootjes los, ff trappelen en je pootjes t gaas weer laten vastpakken.. Toen hij er eenmaal was had ie echt zo'n blik in z'n ogen van: Zo... dat hebben we ook weer gedaan ;D Om vervolgens t blok in te springen om t mooooooiste lied te zingen... Wat is t toch een lekker beest ;D :-* :-* :-*

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Gerdy

ik zie het al helemaal voor me..heerlijk zo'n beestje

gr gerdy

Anke

Hoi Saar,
Geweldig het avontuur van Moby ;D ;D ;D ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Saar

Ja dames... Moby is echt zo grootste gek in de voliere ;D

De eitjes stand van de valkjes..
Linkie en Guido: 7 eitjes, 3 bevrucht
Kyra en Moby:6 eitjes ( 1 nepper) 2 adoptie eitjes, en 1 bevrucht
Hans en Grietje: 6 eitjes, 3 bevrucht
Plientje en Sjors: 6 eitjes, 3 bevrucht
Sjakie en Tina: 6 eitjes ( 1 nepper) 4 bevrucht
Bonte pop, Teen en Kuif: 4 nepeitjes

Buffy de groene grasparkietenpop heeft 3 eitjes, 2 bevrucht.

Hier nog even een fotootje van Wilfred... Hij heeft altijd zijn oogjes dicht, maar dat komt door de flits. Hij is zo bewegelijk dat foto's maken zonder flits bijna onmogelijk is... ::)

Groetjes Saar :-*