2 mei 2025, 22:38:27

Mijn valkjes 2009,2010 en 2011

Gestart door Saar, 15 februari 2009, 17:02:48

« vorige - volgende »

Gerdy

hoi Saar..

wat ziet je voliere er mooi gevuld uit..zal er straks een drukte zijn zeg.

ik heb dat vorig jaar ook met een mannetje gehad..hij terroriseerde echt alle blokken en niemand mocht ook maar in één van de blokken  en as ook zeer agressief.
ik heb toen besloten om dit koppeltje te verkopen en vanaf het moment dat ze weg waren was er weer voledige rust in de voliere.

ik hoop niet dat jij tot deze beslissing hoeft te komen.

sterkte gr gerdy

Saar

Citaat van: Gerdy op 22 april 2009, 18:17:54
hoi Saar..

wat ziet je voliere er mooi gevuld uit..zal er straks een drukte zijn zeg.

ik heb dat vorig jaar ook met een mannetje gehad..hij terroriseerde echt alle blokken en niemand mocht ook maar in één van de blokken  en as ook zeer agressief.
ik heb toen besloten om dit koppeltje te verkopen en vanaf het moment dat ze weg waren was er weer voledige rust in de voliere.

ik hoop niet dat jij tot deze beslissing hoeft te komen.

sterkte gr gerdy

Hoi Gerdy,
Ze zitten nu binnen in de kooi met een blok.... Sjors die zit zo te zeuren maar buiten missen ze hem niet... Is niet gek want Hans is echt goed gewond aan beide pootjes :'( Dus ze zoeken t maar uit... Naar buiten gaan ze niet zolang de blokken er hangen. Dit is echt een koppel wat in broedkooien gehouden moet worden.. Met name de man... Plien is niet zo erg :-\
Groetjes Saar :-*

Saar

k*t k*t en nog eens k*t!
Het bevruchte parkieteneitje is beschadigd :'( Er zitten 2 deuken in! Dus ik heb mijn maybelline expres nagelak gepakt en eroverheen gesmeerd :-\ Ik zei al tegen Chiel, mocht ie uitkomen dan heet die kleine Maybelline! ;D

*Yvon

Hoihoi

Vervelend dat er heibel was tussen Hans en Sjors.
Hopen maar dat Maybeline uit het eitje gaat komen.  ;)

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Saar

De rust is weer terug gekeerd in de voliere!
De overgebleven valkjes zijn nu blokken aan t uitkiezen en er wordt weer volop gewipt ;D Guidootje is wel mank op dit moment :'( Hij is zo lief wat dat betreft... Ik zat aan zijn pootje te frutten... en in plaats van dat ie hap zegt in mijn vinger, knauwt ie zo zachtjes met andere woorden: Doe nou niet vind ik niet zo prettig. Lief ding :-* Vanavond weer ff kijken of ie hem inmiddels gebruikt.. Anders moet ik hem ff vangen om het goed na te kijken.. Zelf denk ik dat t gekneusd is.. Gebroken in ieder geval niet :) Ik heb ook t badje neergezet, kunnen ze ff een duik nemen als ze willen :)

Sjors is sinds hij binnen zit stront maar dan ook stront vervelend >:( Zit te gillen... en nie zo zachtjes ook met die hoge piepstem van hem! Ik heb ze nu maar 3 eitjes gegeven... Hopelijk is ie dan wat stiller ::)

Buffy die zit nu alweer in t volgende tropenhuisje te kijken... Die haal ik later op de dag ook maar weg... Ze is wel irritant bezig dit seizoen ::) Hopelijk gaat ze snel in t juiste huisje liggen, dan kan ik de rest weer terug hangen :)

Naar het Maybelline eitje heb ik nog niet gekeken.. durfde t nog niet :-[

Gerdy

wat vervelend dat Sjors zo aan het gillen is..soms kunnen ze echt heel vervelend zijn.
ik hoop dat Maybelline het gaat halen..ik kan me best voorstellen dat je niet durft te kijken.

gr gerdy

Saar

Citaat van: Gerdy op 23 april 2009, 13:08:32
wat vervelend dat Sjors zo aan het gillen is..soms kunnen ze echt heel vervelend zijn.
ik hoop dat Maybelline het gaat halen..ik kan me best voorstellen dat je niet durft te kijken.

gr gerdy

Ja op dit moment gedraagt ie zich echt als een peuter die zijn zin niet krijgt.. Maar hij heeft pech ik geef niet toe.... Maybelline moet nog 1/1,5 week in eitje zitten... Het is echt pure lompheid van t poppetje :-\ Dus mijn duimen blijven draaien!

Saar

Het eitje van Maybelline is er nog steeds en ik zat een pootje ;D
Dus dat komt wel goed denk ik :D
Ik heb een paar eitjes uit het binnenhok bewaard.. Ik had er 3 in t blok gelegd vanmorgen met t kleppie eraf... Kom ik thuis is t doodstil boven... Kijk ik om t hoekie, ligt Sjors te broeden :-*
Ik heb ze dus nog 1 ei gegeven en t kleppie er weer op gedaan.. Ze zijn muis maar dan ook muis stil  ;D

Guido gebruikt t pootje al wat meer, dus dat komt ook wel weer goed :)

Gerdy

Zo Sjors heeft iets te doen en is meteen stil..beter toch.
nu maar duimen dat hij het vol blijft houden.

Fijn dat het beter gaat met het pootje van Guido

gr gerdy

Saar

Citaat van: Gerdy op 23 april 2009, 19:07:25
Zo Sjors heeft iets te doen en is meteen stil..beter toch.
nu maar duimen dat hij het vol blijft houden.

Fijn dat het beter gaat met het pootje van Guido

gr gerdy

Echt wel ;D Nu maar hopen dat de adoptie eitjes bevrucht zijn...
Ik heb in ieder geval de grootste gegeven.. Ik heb geen idee van wie ze zijn dus dat zal rekenen worden ;D

Guinevere

Wat leuk dat Sjors weer kalm is.
Hopelijk komt alles nog goed met het pootje van Guido, maar als hij het al wat meer gebruikt is dat een goed teken !

Iedereen kan nu rustig z'n plekje uitzoeken en eraan beginnen.
Het is er in elk geval het weer voor !  8)

Saar

Guido staat weer op t pootje :D Hij hinkelt nog wel maar dat komt wel weer goed! Iedere morgen zijn ze zo blij als ik naar buiten kom met schoon water en verse groenten :D Ze springen er meteen van alle kanten op af ;D
Linkie begint altijd meteen aan de komkommer... Pér gaat al in t badje staan ook al zit er nog geen water in :P Kuif en Sjors beginnen aan de spinazie en ga zo maar door.. T blijft leuk om te zien :D

Saar

:censuur :censuur :censuur :censuur
De grootste deuk is nog groter :'( Nog maar wat extra nagellak eroverheen smeren.. Op de hoop dat ze nu wel zachtjes doet.... Anders is het byebye Maybelline :(

Guinevere

Wat spijtig seg !
Zullen we maar duimen dat de nagelak het houdt ...

Saar

Citaat van: Guinevere op 25 april 2009, 10:25:34
Wat spijtig seg !
Zullen we maar duimen dat de nagelak het houdt ...

Ja tot nu toe gaat dat super :D

Ik heb net weer t eitje geschouwd... En ik was een stukkie vogel kwijt :o Draai ik t eitje om, zie ik duidelijk een koppie bezig zijn ;D Dus als alles goed gaat komt Maybelline snel uit t ei :D