2 mei 2025, 22:42:29

Mijn valkjes 2009,2010 en 2011

Gestart door Saar, 15 februari 2009, 17:02:48

« vorige - volgende »

Saar

Citaat van: Caroline op 31 maart 2009, 21:54:33
>:( :o :-\ :-X

Hopelijk krijg je hem na een flinke poetsbeurt weer spik en span.  ;)

Succes!!!!

Ja daar ga ik wel van uit  :) De douche kop gaat sowieso eerst op de harde straal, kijken wat ik er dan al allemaal mee weg krijg ::)

Saar

t kanarie dametje zat weer op stok vanmorgen :D
Het pootje werkt steeds iets beter :)

Karin

Hoi Saar,

Ik heb niet je hele dagboekje gelezen hoor, want hij gaat snel  ;D Maar zitten al die vogels in die ene volière te broeden ? Gaat dat wel goed dan ? Ik zie zoveel broedblokken hangen, of heb je voor ieder koppel meerdere blokken ? Heel veel succes dit broedseizoen  ;), ik ben juist nu aan het genieten van de rust.... dan kan ik van al jullie foto's gaan genieten  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Saar

Citaat van: Karin op  2 april 2009, 13:42:50
Hoi Saar,

Ik heb niet je hele dagboekje gelezen hoor, want hij gaat snel  ;D Maar zitten al die vogels in die ene volière te broeden ? Gaat dat wel goed dan ? Ik zie zoveel broedblokken hangen, of heb je voor ieder koppel meerdere blokken ? Heel veel succes dit broedseizoen  ;), ik ben juist nu aan het genieten van de rust.... dan kan ik van al jullie foto's gaan genieten  ;D ;D ;D

Hoi Karin,
Ja al de valkjes, grasjes enz broeden in dezelfde voliere :) Ik heb nog noooooooooooit problemen gehad. Ik kweek wel op kleine schaal, vind ik zelf ook prettiger. Er worden wel wat vogel 'uitgeschakeld' dit jaar. Met de rijstvogels, zebravinken, diamantduifjes en japanse meeuwen wordt niet (meer) gekweekt.. Ze hebben wel huisjes nodig dus die hangen er wel. De eitjes ruil ik gewoon om voor neppers. Uiteindelijk wil ik wel stoppen met een paar van deze soorten :) Maar sommige heb ik al zo lang, die doe ik niet weg.  Vorig jaar waren er van de valkenblokken maar 3 bewoond, dus ze doen niet allemaal mee tijdens het kweekseizoen, maar dat is hun eigen keus :) 

En dan heb ik binnen nog wat kanaries zitten. Als die dood zijn komen er voorlopig geen kanaries meer. Ze hebben hier vaak last van luchtpijpmijt ondanks dat ze hun inentingen hebben gehad :-\ Is geen succes dus :(
Groetjes Saar :-*

Saar

Ik heb weinig te vertellen...
Ben erg druk met andere dingetjes op t moment. Zoals het er nu naar uit ziet, wordt de voliere in t weekend van 19 april schoongemaakt :) Het hout wordt dit jaar toch niet vervangen. We zijn namelijk op zoek naar een huisje en dan wil ik graag een aluminium voliere hebben :) Dus er komt nu een aluminium plaat voor te zitten, dan kunnen ze in ieder geval niet ontsnappen mocht het gat door en door gerot zijn:) Nouja gat, ongeveer 2 x 3 cm. De tegels worden opgehoogd en de voliere wordt schoongespoten met de hoge druk spuit. Dan kunnen de blokken erin :)

Saar

8 april 2009, 14:49:40 #155 Last Edit: 8 april 2009, 15:20:37 by Saar
foutje :-\

Kimm

hoi saar,

hele mooie foto's heb je gemaakt!!
En die van Grietje vind ik echt prachtig :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anke

Hoi Saar,
Wat een mooie foto's.
Leuk weer even een voorstel rondje :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Saar

Citaat van: Kimm op  8 april 2009, 15:15:16
hoi saar,

hele mooie foto's heb je gemaakt!!
En die van Grietje vind ik echt prachtig :D

liefs kim

Dank je

Citaat van: Anke op  8 april 2009, 15:18:16
Hoi Saar,
Wat een mooie foto's.
Leuk weer even een voorstel rondje :)
Groetjes Anke

Ja dank je maar dat was helemaal niet de bedoeling :-[ Deze pc doet af en toe waar ie zelf zin in heeft >:( :-\

Kimm

haha leuke pc heb jij  ;D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Saar

Citaat van: Kimm op  8 april 2009, 16:03:15
haha leuke pc heb jij  ;D

Ja de pc op t werk heeft echt een afwijking ::) Ben allang blij dat deze thuis t niet heeft ;D

Saar

Nou het is pasen hoor buiten :-\ Ze moeten toch echt nog op de blokken wachten... Een rijstvogel pop heeft sinds 2 weken een voerbak ingepikt om daar haar eitjes in te leggen ::) Daarnaast kom ik vaak zat eitjes tegen van de duifjes en de zebravinken. Die liggen dan kapot op de grond ::) En in t binnenhok is t helemaal een feest. De valkjes blijven daar eitjes leggen :o Vanmorgen lag er onder Tina weer een vers ei en in een ander hoekje lag er nog 1 :-\ Pér kwam ik daar ook nog tegen op de grond, en gisteren Linkie. Plientje heeft ook weer een krom ruggetje ::) vandaag of morgen ga ik een bestelling plaatsen, nog wat blokken en trosgierst enzo bestellen. Hopelijk is het snel het weekend van 18 april.... ;)
Tot die tijd moeten de dames zich maar proberen in te houden :-\

Caroline

Kun je niet proberen dit weekend alles klaar te krijgen?? Is toch zonde, al die eitjes kapot op de grond.  ::) Straks is de hele eerste ronde al voorbij. Ligt alles als spiegeleit op de bodem.  :-\
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

Citaat van: Caroline op  9 april 2009, 21:39:22
Kun je niet proberen dit weekend alles klaar te krijgen?? Is toch zonde, al die eitjes kapot op de grond.  ::) Straks is de hele eerste ronde al voorbij. Ligt alles als spiegeleit op de bodem.  :-\

Nee dat gaat echt niet :-\

Saar

Zo, gisteren weer een aardige bestelling geplaatst ::)
15 kg trosgierst, jodiumblokken, blokken enz enz...
Ik denk dat ik het uiterlijk donderdag in huis heb :)