23 mei 2024, 10:00:10

Mijn valkjes 2009,2010 en 2011

Gestart door Saar, 15 februari 2009, 17:02:48

« vorige - volgende »

anika_en_spirit

't is alsof ze daar helemaal geen kou voelen joh ;D.
Nee, zonder grap, hopelijk houden ze zich met het dichte binnenhok een beetje in, totdat het zonnetje weer  gaat schijnen.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soƫ, Sterre, Sero & Sweet!


*Yvon

Hoi hoi

Zo,jij hebt dalijk dus een regenbui van japanse meeuwtjes.  ;D
Leuk hoor !!  :D
Hier buiten krijgen ze het ook in hun bolletje als ze maar eventjes de zon zien of voelen.  ;D
Tot nu toe nog geen eitje gevonden.  :D

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Saar

Citaat van: Anja op 11 januari 2010, 18:16:33
Lijkt wel Pasen bij jou ipv winter ;D ;D ;D ;D ;D


;D ;D ;D

Citaat van: anika_en_spirit op 11 januari 2010, 18:18:55
't is alsof ze daar helemaal geen kou voelen joh ;D.
Nee, zonder grap, hopelijk houden ze zich met het dichte binnenhok een beetje in, totdat het zonnetje weer  gaat schijnen.


Ja ik hoop het ook... Er wordt namelijk aardig wat afgewipt :-X
Grietje heeft de eitjes gelegd.. Het zijn er inmiddels 2 ;) Van de week zat t wildkleurtje van Plien en Sjors op haar... Daarbovenop zat t opalientje van P&S en Sjakie probeerde er ook nog bovenop te klimmen :o En Hans zat maar aan de andere kant die g**le kerels van haar af te pikken ;D

Citaat van: *Yvon op 11 januari 2010, 21:39:17
Hoi hoi

Zo,jij hebt dalijk dus een regenbui van japanse meeuwtjes.  ;D
Leuk hoor !!  :D
Hier buiten krijgen ze het ook in hun bolletje als ze maar eventjes de zon zien of voelen.  ;D
Tot nu toe nog geen eitje gevonden.  :D

Groetjessss Yvon



Ja ik hoop dat t allemaal goed gaat :D
Lijkt me wel leuk eens een keer andere kleintjes :)
Gelukkig gedragen jouw valkjes zich wel... Kunnen die van mij nog een voorbeeld aan nemen :-X

Marian

Hoi Saar,

Zo! een regen van eitjes hier :D
Hoe gaat dat bij japannertjes, krijgen die zo nodig ook papvoeding? Lijkt me dan een hele klus...
Haha, een triootje, lache!! ;D ;D
Zover zijn ze bij mij nog niet .... Gino zit hier net als jouw Hans, Teddy bij Guusje vandaan te jagen ::)

Groetjes, Marian


Saar

Citaat van: Marian op 12 januari 2010, 23:07:02
Hoi Saar,

Zo! een regen van eitjes hier :D
Hoe gaat dat bij japannertjes, krijgen die zo nodig ook papvoeding? Lijkt me dan een hele klus...
Haha, een triootje, lache!! ;D ;D
Zover zijn ze bij mij nog niet .... Gino zit hier net als jouw Hans, Teddy bij Guusje vandaan te jagen ::)

Groetjes, Marian




Ik heb in 2008 een zebravinkje met de hand gevoerd.
2 koppels hebben allebei tegelijk hun nest in de steek gelaten en alleen dit kleintje leefde nog.. Heeft het niet gered :'(

De japanse meeuwen zitten iets anders in elkaar...
In het ene huisje liggen 7 eitjes,met 5!!!!!! volwassen japanners :P In het andere huis liggen ook iedere keer volwassen japannertjes... Dus ik denk niet dat ze mijn hulp nodig zullen hebben ;)

Saar

Gisteravond toen ik de waterbakjes weg ging halen ( doe ik altijd binnen als we gaan slapen, anders schijten ze de hele boel onder :-X ) waren de tropen van hun nestjes af. Ik heb daar meteen gebruik van gemaakt en de eitjes geschouwd.. Eerst moest ik een mozambique poppetje van 14 'redden'.. Ze was midden in een badje gaan staan en heeft daar dus in geslapen ::) had ijskoude pootjes. Eerst die even opgewarmd en daarna heb ik haar weer terug gezet :) Vervolgens ben ik de eitjes gaan schouwen... De eitjes van de zebravinken zijn voor 100% onbevrucht...
Het ene nest met 7 japanse meeuwen eitjes ontwikkelen zich goed. Het andere nest gaat niet zo denderend.. Het popje broed zover ik kan zien niet regelmatig genoeg. Het is even afwachten wat daar gaat gebeuren...

patty_dordtse valkjes

Hoi,

Jammer dat ze onbevrucht zijn maar goed er is nog hoop toch voor de andere eitjes.

Hoe gaat het met  de ijsvoetjes van het mozambique poppetje  :-[

liefs patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Saar

Citaat van: patty op 13 januari 2010, 14:51:22
Hoi,

Jammer dat ze onbevrucht zijn maar goed er is nog hoop toch voor de andere eitjes.

Hoe gaat het met  de ijsvoetjes van het mozambique poppetje  :-[

liefs patricia


Heey Patrice,
Het gaat goed hoor :) Gelukkig zit ze binnen... Als ze buiten had gezeten was ze denk ik dood gegaan :-[ En als de eitjes zich goed blijven ontwikkelen dan krijg ik zeker weten jonkies :) en dat is altijd goed :D





Het zeil heb ik als het goed is voor t weekend in huis :D Wordt dus kouwkleumen buiten om t zeil goed voor de voliere te krijgen ;D

patty_dordtse valkjes

 ;D ik ken het het zeil zit er hier ook voor me mannie heeft het netjes gedaan het grootste stuk wel samen gedaan en heeft er houtjes voor gespannen en er tegen aan geschroefd  ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

bobbie

Tjeetje Saar, waar hebben ze zin in met die kou  :o

Ik ben benieuwd hoe ze dat allemaal gaan bolwerken. Ik vermoed inderdaad dat ze je hulp nodig zullen gaan hebben.

Doei, Nel :)

Saar

Nou het nieuwe jaar begint weer lekker....
M'n mozambique mannetje heeft een hersenbloeding gehad :'(
Daardoor heeft hij heel raar in de tralies gehangen voor hooguit een uur... Gelukkig niet onderste boven maar ik denk niet dat hij het haalt...  :(

Saar

tot mijn verbazing leeft hij nog!! Hij heeft vannacht heerlijk op zijn bedje geslapen van nestmateriaal in een valkparkieten doos :)
Zelf ben ik er iets slechter aan toe.
Lichte vorm van migraine ::)

patty_dordtse valkjes

goeie morgen,

Gelukkig dat het heeft gehaald toch.

en die migrane weet er alles van ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Agnes

Agossie...........

Sterkte voor jullie allebei.

Hier in de voliere gaat het super.
De vogeltjes hebben totaal geen last van het weer.
Ze tetteren, kwetteren en fluiten als was het zomer ;D

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Kimm

ach wat sneu  :'(

sterkte  :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010