8 mei 2025, 21:00:42

Welke dominant pastellen koppelen

Gestart door Jacqueline, 14 februari 2009, 21:39:45

« vorige - volgende »

Jacqueline

Hallo allemaal,

Ik kan een koppel dominant pastellen kopen alleen zit ik nog even te twijfelen welke ik zal nemen. Ik heb de keus uit 2 mannen en 2 poppen. Alleen er is een probleem. Er zit cinnamon en opaline bij en 2 vogels met een schoonheidsfoutje.
Graag jullie advies welke nu het beste bij elkaar passen. De vogels zijn allemaal onverwant.

Hier zijn de mutaties

Man: dominant pastel EF kanssplit witmasker cinnamon

Man: dominant pastel EF split witmasker met enkele witte veertjes in de nek

Pop: dominant pastel EF opaline cinnamon witmasker

Pop: dominant pastel EF witmasker kanssplit bont met witte veertjes in de nek

Rianne

Bij een pop met cinnamon zou ik een niet cinnamon man nemen, als je er geen cinnamon in wilt kweken. Dan is een deel er wel split voor maar zie je het niet.
De witte veertjes in de nek kunnen duiden op een split maar dit hoeft niet altijd.

*Esther*

Citaat van: Jacqueline op 14 februari 2009, 21:39:45
Hallo allemaal,

Ik kan een koppel dominant pastellen kopen alleen zit ik nog even te twijfelen welke ik zal nemen. Ik heb de keus uit 2 mannen en 2 poppen. Alleen er is een probleem. Er zit cinnamon en opaline bij en 2 vogels met een schoonheidsfoutje.
Graag jullie advies welke nu het beste bij elkaar passen. De vogels zijn allemaal onverwant.

Hier zijn de mutaties

Man: dominant pastel EF kanssplit witmasker cinnamon

Ik zou voor deze twee gaan.

Witmasker dompastellen hebben mijn voorkeur. :D
En als je dompastel bont is, zie je eigenlijk het lichtere lijf ten opzichte van de kop niet meer omdat de kop dan wit of geel is door het bont. Dus ik zou nooit iets met bont kiezen bij dom pastel.

gr Esther

Jacqueline

Citaat van: *Esther* op 16 februari 2009, 17:17:28

Ik zou voor deze twee gaan.

Witmasker dompastellen hebben mijn voorkeur. :D
En als je dompastel bont is, zie je eigenlijk het lichtere lijf ten opzichte van de kop niet meer omdat de kop dan wit of geel is door het bont. Dus ik zou nooit iets met bont kiezen bij dom pastel.

gr Esther

Hoi Esther,

Bedankt voor je advies maar de pop heeft een kanssplit bont, zelf is ze niet bont waardoor de mannelijke nakomelingen evt. ook weer kanssplit bont zijn. Het kan natuurlijk ook nog dat ze helemaal geen split heeft. En ik had ook begrepen dat dominant pastel EF opaline cinnamon witmasker ook niet zo'n goede combinatie is omdat door het cinnamon en de parels de donkere kop ook niet opvalt.

Jacqueline

Citaat van: Rianne op 16 februari 2009, 10:37:03
Bij een pop met cinnamon zou ik een niet cinnamon man nemen, als je er geen cinnamon in wilt kweken. Dan is een deel er wel split voor maar zie je het niet.
De witte veertjes in de nek kunnen duiden op een split maar dit hoeft niet altijd.

Hoi Rianne,

Is het niet zo dat we de evt. nakomelingen die cinnamon als split in zich dragen dan moeilijker kwijt raken.

Rianne

Ik denk dat dat wel meevalt, hoewel ik niet weet hoe een dom past cinnamon eruit ziet. Het is maar een deel van de jongen die die split krijgt, dus hebben ze allen kanssplit. Er zijn toch kwekers die die gok wel wagen. Misschien reageren er dom pastel kwekers die hier ervaring mee hebben? Ik heb ze zelf namelijk niet.

remco1976

hoi,,ik zou voor deze comi gaan.

deze combis kweek ik zelf ook,en voor veel mensen is dom.pas. cinnamon niet gewenst.mij maakt het niets uit ik vindt ze ook heel mooi.maar met deze combi maak je ook kans op dom.pas. df.

succes ermee.

gr.remco ;D

Kirsten

Hoi hoi,

Ik weet niet of je dominant pastel DF wilt kweken, maar zo niet dan zou ik de tweede man kiezen en de eerste pop en er twee witmaskervarianten tegenover zetten. Dus niet koppelen. Voor de man een witmasker pop en voor de pop een cinnamon witmasker man.
Of iets met bleekmasker EF kan uiteraard ook, dan komen er gelijk meerdere mogelijkheden uit.

Succes met je keuze!

Groetjes,
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Jacqueline

Ik wil het liefst ook dom.pastel DF kweken en dan met de nakomelingen verder kweken met de nakomelingen van m'n bleekmasker man en getekende witmasker pop (Ik hoop dat er een getekende bleekmasker uitkomt) en dan proberen om getekende dom.pastel bleekmaskers te kweken. Als dat überhaupt mogelijk is.

Kirsten

Hoi hoi,

Met getekend, bedoel je dus met bont? en ja hoor alles is mogelijk. In dat geval vraag ik me af of het lichte types dominant pastel zijn of donkere, want dat zou ik voor de lichte type gaan. Dominant pastel DF wordt anders nog lastiger om te onderscheiden ben ik bang. Je krijgt namelijk anders een gewone witmasker, een dominant pastel ef witmasker en een dominant pastel df witmasker. Probeer dit maar eens uit elkaar te houden ;)

Groetjes en leuke plannen hoor!
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Tjerk

16 februari 2009, 19:02:40 #10 Last Edit: 16 februari 2009, 19:17:33 by Tjerk
Hey,

Ik heb zoals ik in de mail naar je al gezegd heb, zelf één keer een Witmasker Bont Dominant Pastel EF gezien.

Dit was een witte vogel met de vlekken van een Dominant Pastel, op die plekken kon je dus de zoming op de veren wel zien. Wel opgelet, dit was een lichter type dominant pastel.

De combinatie Cinnamon en/of Opaline zou ik zowieso ontwijken.

Groeten Tjerk

Jacqueline

Als ik het goed heb begrepen van de kweker zijn het lichte types want hij heeft mij gemeld dat de tekening van de dominant pastellen goed is.
Deze week krijg ik ook foto's en we gaan ze de 28e natuurlijk ophalen zodat ik ze ook ter plekke kan uitkiezen.

Rianne

Ik lees over koppel bleekmasker man en getekende witmasker pop, let je er wel op dat je voor bont/getekend 2 valkjes met de bont/getekend factor moet hebben?

remco1976

17 februari 2009, 12:42:05 #13 Last Edit: 17 februari 2009, 12:43:42 by remco1976
Citaat van: Kirsten op 16 februari 2009, 18:35:28
Hoi hoi,

Met getekend, bedoel je dus met bont? en ja hoor alles is mogelijk. In dat geval vraag ik me af of het lichte types dominant pastel zijn of donkere, want dat zou ik voor de lichte type gaan. Dominant pastel DF wordt anders nog lastiger om te onderscheiden ben ik bang. Je krijgt namelijk anders een gewone witmasker, een dominant pastel ef witmasker en een dominant pastel df witmasker. Probeer dit maar eens uit elkaar te houden ;)

Groetjes en leuke plannen hoor!
Kirsten

hier ben ik het niet mee eens,want een df is altijd teonderschijden!!.het zijn net albinos met een donkere waas over het hele lichaam,ik heb ze namelijk zelf ook.
iedereen zijn eigen smaak,ik zou voor de donkere types gaan.als e een bleekmasker ertegen over zet,kweek je niet altijd dominant pastel bleekmasker.en ik heb ook een witmasker bonte dominant pastel van thiery,en dit is idd een licht vogel.

gr.remco

Jacqueline

Citaat van: Rianne op 17 februari 2009, 11:39:11
Ik lees over koppel bleekmasker man en getekende witmasker pop, let je er wel op dat je voor bont/getekend 2 valkjes met de bont/getekend factor moet hebben?

Hoi Rianne,

Ja hoor dat weet ik. Maar nog bedankt voor het melden