17 mei 2025, 20:14:12

snelle ademhaling

Gestart door jazzwest, 14 februari 2009, 15:20:17

« vorige - volgende »

jazzwest

hallo

mijn valkie doet de laatste tijd een beetje gek.

eerst had die problemen met poepen, hij kreeg het er zegmaar gewoon niet uit, en bij zun kont was het allemaal aangekoekt. ik heb het schoon gemaakt en sinds dien poep die weer redelijk normaal nogsteeds niet zo vlot als me anderen vogels maar het komt eruit zegmaar.

maar het probleem wat die nu heeft(al ong een week) is dat die snel ademig is. je ziet zun bort openeer gaan en ook ze vleugels bewegen mee. veel meer als ik het vergelijk met me anderen valk. voor de rest een en drinkt die gewoon goed.
hij is vrij rustig maar dit is die altijd al geweest.

weet iemand wat dit is en wat ik hiertegen kan doen???

graag hoor ik van jullie.

vg thom

Jacqueline

Ik zou als ik jou was even langs een vogelarts gaan. Aan de linkerkant vind je adressen van dierenartsen die verstand hebben van vogels.

Karin

Ja, er is maar één advies mogelijk : snel naar een vogeldierenarts !
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kaatje

Hoe is het met je valkje op dit moment !?

Groetjes, Karin

jazzwest

opzich gaat het gewoon heel goed, normaal gedrag enzo. enkel heetf die nog de snelle ademhaling. nu wil ik het nog even aankijken op mijn kamer wil er wel eens een temp. verschil zijn. dus mischien is die gewoon ziek.
ik kijk nogeven een weekje aan(tenzij het verslechtert natuurlijk) en anders ga ik in de vakantie even lanks de dierenarts

Hermien

Persoonlijk zou ik dat risico NIET nemen! Snelle ademhaling duidt toch op een gevoel van onbehagen en heeft naar mijn idee echt niks te maken met temperatuursverschillen. Valkjes laten niet zo heel snel merken dat ze er slecht aan toe zijn, dus hoe langer je wacht hoe rotter het voor je vriendje misschien wordt........

Sally

Als ik van jou was zou ik ook zo snel mogenlijk met je valkje naar de VA gaan. Hij zit echt niet lekker in zn vel hoor, voor je het weet ben je telaat. Het kan echt snel gaan.
Die fout heb ik ook eens gemaakt (het nog even aankijken), en mn meisje was gestorven. Die fout maak ik echt nooit meer!

jazzwest

hallo

om jullie toch even op de hoogte te stellen.

vandaag(had nu pas echt tijd :-[ :-X)naar de dierenarts geweest. hij is opgenomen tot morgen, en licht nu in de couveuse om warm te worden. ze hebben wat dingen onderzocht, en hij blijkt ondervoed te zijn. wat mede een oorzaak is. ze gaan maandag dan moet ik er weer heen nog een ontlasting onderzoek doen.

ik zelf ben zeer verbaast/geschrokken dat hij ondervoed zou zijn. ik heb namelijk zelf nooit dat idee gehad. ze krijgen bij mij elke dag 4 van de grote schepjes voer.(zitten 2 valkparkieten en 1 karaki in de kooi) en daarbij krijgen ze ook vaak nog een hand grote zonnenbloem pitten die ik op de boden gooi. en ik heb hem elke dag gewoon zien eten.
verder is het vogelzaad dat ik ze geef van dat prinium vogelzaad.

maar het  onderzoek zal ook wel meer zeggen denk ik.

en ik krijg ook speciaal voer voor hem mee.

ik zal jullie op de hoogte houden !

vg thom

jeroenn

zotehoren heb jij niks fout gedaan dus verwijd je het jezelf niet.
heeft ie niet overgegeven ofzo?
ik hopo dat die snel beter word.
ik duim voor je valkje

jazzwest

overgeven heb ik hem nooit zien doen, hij heeft altijd wel een beetje groenachting poep gehad maar ik had er niks anders achter gezocht dat verkoudheidje ofzo.

Kimm

hoi thom,

och jeetje. tja daar denk je ook niet aan.
ik duim hard voor je valkje hoor. dat hij maar snel beter mag worden.
komt hij morgen weer thuis of is dat nog afwachten??

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

jazzwest

Citaat van: Kimm op 19 februari 2009, 19:48:10
hoi thom,

och jeetje. tja daar denk je ook niet aan.
ik duim hard voor je valkje hoor. dat hij maar snel beter mag worden.
komt hij morgen weer thuis of is dat nog afwachten??

groetjes kim

zowiso komt die morgen weer thuis is doordeweeks niemand bij de dierenarts

Kimm

door de weeks niemand bij de dierenarts?  ???  ???
hoe doen ze dat dan daar?

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerda

Citaat van: Kimm op 19 februari 2009, 20:34:18
door de weeks niemand bij de dierenarts?  ???  ???
hoe doen ze dat dan daar?

Ik denk (ook gezien het vandaag vrijdag is) dat er "in het weekend" wordt bedoeld.

*Manon*

Hoi,

Hopelijk is je valkje weer goed te pas als je m mee mag nemen naar huis.

Groetjes Manon