10 mei 2025, 12:07:23

moeder blijft jong (4 mnd) plukken

Gestart door bincky, 9 februari 2009, 10:20:15

« vorige - volgende »

bincky

hallo allemaal,

9 november is Pino bij ons geboren. Moeder Bincky en Pino zitten bij elkaar in 1 grote kooi. vanaf de geboore wordt Pino al geplukt door vader en moeder. Vader is inmiddels niet meer bij ons (nu bij kennissen) omdat zijn gedrag naar ons, moeder en kind niet meer te houden was. Maar nu zit ik nog met moeder. Ik heb bincky (moeder) drie weken apart gezet. Sinds 1 week zitten bincky en pino weer bij elkaar. bincky is gelijk weer begonnen met plukken bij pino. het is gewoon zielig. afgezien van het gekrijs wat pino doet als bincky een veer plukt, is pino ook weer helemaal kaal aan het worden op zijn hoofd. ik heb al vanalles geprobeerd, ingesmeerd met vasaline, apart gezet, en een spuitbus gekocht voor pikkende vogels. niks helpt.

dit kan ik niet langer aanzien, wat kan ik nog meer doen???????
wie kan mij helpen???????

Rianne

Apart zetten lijkt mij echt nog de enige optie :-\
In de voliere heb ik het ook gehad maar daar hebben de jongen genoeg mogelijkheid om ervoor te vluchten, net zolang tot de ouder(s) het niet meer doen. In een kooi is die ruimte al veel beperkter. 2 kooien naast elkaar en wel evengoed samen er uit, hopelijk leert ze het zo na een tijdje wel af.

bincky

de moeder (bincky) heeft 3 weken apart gezeten in een kooitje naast de grote kooi. vond ik opzich ook al zielig omdat pino de hele tijd zat te roepen en vlak bij het kooitje van moeder bleef zitten, en het kooitje is vrij klein.  ze waren er wel elke dag samen uit. na 3 weken heb ik moeder weer terug gezet, maar het heeft dus niet geholpen. hoe lang moet ik ze dan apart zetten? ik vind het ook zielig voor pino als hij zo lang alleen zit......maar ja veren plukken is ook zielig.

wanneer gaat dat gedrag van moeder dan evt. over? weet iemand dat?

ik vind het wel een probleem en weet niet goed wat ik  moet doen.