29 april 2024, 10:01:54

"Valkjes van Ureterp" Filmpje Protter

Gestart door krimhilde, 7 februari 2009, 23:42:04

« vorige - volgende »

Kaatje

Citaat van: Kaatje op 19 maart 2009, 18:23:48

Het valt mij zwaar tegen dat ik moet concluderen dat je hier heel nuchter overheen stapt !


Citaat van: krimhilde op 19 maart 2009, 19:40:31
Krimhilde
een nuchtere friessin


Nou, dit is dan wel heel erg duidelijk !! Niet reageren en later onder je naam schrijven dat je inderdaad nogal nuchter bent. Met andere woorden, ik ben er inderdaad nuchter overheen gestapt  :o  :o

Dit siert je enorm hoor, maar ga maar lekker door op deze manier en je zult merken dat dit een forum is waar liefde voor valkjes en de verzorging / verantwoording hoog in het vaandel staan.

Dat je dit zo schrijft en zo'n houding aanneemt zegt mij al genoeg !

Wat blijft er over van heldendom?
Een vervallen heuvel waarop het onkruid welig tiert.

Confucius



krimhilde

19 maart 2009, 23:39:04 #106 Last Edit: 19 maart 2009, 23:47:43 by krimhilde
CitaatLekker rouwproces!


Gerda


Dan ben ik hier idd verkeerd of jij...
rouwen doe je volgens mij in het hoekje "in memoraim"

P.s het raakt hier nogal oftopic zo langzamerhand.



Groetjes van Krimhilde

Rianne

Ga jij Gerda even vertellen in welk forum je iets moet schrijven... ::)
En volgens mij gaat het hier nog steeds over het houden en verzorgen van valkjes. Maar bij het gebrek daaraan kan het idd offtopic zijn ::)

Caroline

Citaat van: krimhilde op 19 maart 2009, 23:39:04
CitaatLekker rouwproces!


Gerda


Dan ben ik hier idd verkeerd of jij...
rouwen doe je volgens mij in het hoekje "in memoraim"



Inderdaad maar daar miste ik je.  ::) :-X
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

christa

pffffffffffffffff, ik wilde wel heel graag hier de boel een beetje sussen en recht breien maar ik weet even niet meer hoe....... ???
groetjes christa

Gerda

Citaat van: christa op 20 maart 2009, 13:07:26
pffffffffffffffff, ik wilde wel heel graag hier de boel een beetje sussen en recht breien maar ik weet even niet meer hoe....... ???
groetjes christa



Christa,

Als Krimhilde de raad van twee moderatoren niet wil aannemen is dit haar keuze. Voor de rest staat het mensen vrij advies te geven in het belang van de valkjes (dat is toch ons aller belang en datgene wat ons bindt).

Wanneer Rianne en ik aangeven dat er vaker dingen zijn gebeurd uit onvoorzichtigheid, wordt er maar lakoniek over gedaan.

En dan vliegt er een tam valkje weg, en het volgende moment zijn er al weer twee nieuwe valkjes.

Dat is de reden dat de mensen op het forum hier zulke gemengde gevoelens hebben over deze zaak. Medeleven met Punky, dat is zeker.
Medeleven met de twee nieuwe valkjes, een koppeltje net in een nieuwe omgeving, meteen een blok, geen gewenningsperiode. Wat een stress!
Het ino tegen ino zetten, dat kan een beginnersfout zijn.
Maar zelf heb ik, toen ik begon met kweken met ingelezen en heb geprobeerd om alle onstandigheden zo optimaal mogelijk gehouden.

Hier is gewoon sprake van een impuls-aankoop. Misschien met als reden: om de kinderen te troosten, ik weet het niet, maar ik denk niet dat hier iemand beter van wordt.


Ik weet dat het grootste deel van de mensen die hier op het forum zitten een hart van goud hebben, waar het hun valkjes betreft. En daarom zijn ze bereid om allerlei dingen in huis zo aan te passen dat hun valkjes veilig zijn.
Er kan altijd wat gebeuren, maar om willens en wetens onveilige situaties te creeren en lacherig te gaan doen als je er door deze valkjes liefhebbers op wordt gewezen, is voor mij een brug te ver.

Je kunt wel zeggen het is mijn eigen dier, ik kan er mee doen wat ik wil, maar er zijn grenzen natuurlijk.

Ik wil zeker niet zeggen dat er sprake was van dierenmishandeling, want daarvoor ontbreekt het bewijs, maar er zijn situaties geweest die onveilig waren en die door leden zijn benoemd, maar waar volgens Krimhilde op wordt gereageerd op een nchtere manier. Dus wij zijn een stel "overtrokken-reagerende niet Friezinnen"

Het vervelende is dat goede bedoelingen blijkbaar worden aangezien als verwijt.

Dit bovenstaande heb ik op persoonlijke titel geschreven!

Gerda

Gerda

Citaat van: Rianne op 20 maart 2009, 10:17:33
Ga jij Gerda even vertellen in welk forum je iets moet schrijven... ::)
En volgens mij gaat het hier nog steeds over het houden en verzorgen van valkjes. Maar bij het gebrek daaraan kan het idd offtopic zijn ::)


Inderdaad, het is belachelijk om tegenover mij te gaan schermen met offtopic. Ik sta niet snel op mijn strepen en laat best veel begaan.
De definitie van offtopic is niet: wat ik niet wil horen of waar ik het niet mee eens ben is offtopic.
Offtopic is buiten het onderwerp, en iedereen heeft het nog steeds over het onderwerp (verzorgening van valkjes) of zoals Rianne al aangaf, misschien wel het gebrek hieraan.

Sorry Krimhilde, we willen je best wel helpen en meedenken, we leren hier allemaal van elkaar.
Maar als het een kwestie is van stijfkopperij, waarvan je nu toch ook zal moeten toegeven dat het in het nadeel van Punky is afgelopen, kunnen we er niets mee.

Tweede kansen zijn er om te grijpen, dus je hebt nog de kans om dit positief om te draaien. Zo zijn we op dit forum, we geven mensen tweede kansen.

Gerda - global moderator

krimhilde

Citaat van: Gerda op 20 maart 2009, 16:47:38
Citaat van: Rianne op 20 maart 2009, 10:17:33
Ga jij Gerda even vertellen in welk forum je iets moet schrijven... ::)
En volgens mij gaat het hier nog steeds over het houden en verzorgen van valkjes. Maar bij het gebrek daaraan kan het idd offtopic zijn ::)


Inderdaad, het is belachelijk om tegenover mij te gaan schermen met offtopic. Ik sta niet snel op mijn strepen en laat best veel begaan.
De definitie van offtopic is niet: wat ik niet wil horen of waar ik het niet mee eens ben is offtopic.
Offtopic is buiten het onderwerp, en iedereen heeft het nog steeds over het onderwerp (verzorgening van valkjes) of zoals Rianne al aangaf, misschien wel het gebrek hieraan.

Sorry Krimhilde, we willen je best wel helpen en meedenken, we leren hier allemaal van elkaar.
Maar als het een kwestie is van stijfkopperij, waarvan je nu toch ook zal moeten toegeven dat het in het nadeel van Punky is afgelopen, kunnen we er niets mee.

Tweede kansen zijn er om te grijpen, dus je hebt nog de kans om dit positief om te draaien. Zo zijn we op dit forum, we geven mensen tweede kansen.

Gerda - global moderator



Wat ik bedoelde met het of-topic gaan was dat ik dus het gevoel kreeg dat het hier steeds meer draaide om mijn persoons....het ging eigenlijk niet meer over de valkjes.
Tja en ik krijg het idee dat er gewoon over bepaalde dingen heen word gelezen :(
even een klein voorbeeld: Ik heb dus verteld dat ik tussen de deur stond om èèn van de honden naar buiten te laten toen het gebeurde en er tussen haakjes bijgezet dat de hond er helemaal niks aan kon doen!!!!
Word er door iemand hier neer gezet dat ik de hond niet de schuld moet geven bla bla bla.....
Ik had toch duidelijk aangegeven dat het mijn schuld was dat de vogel is ontsnap!!!!
Vervolgens reageer ik dus bewust niet op de modjes omdat ik het hier weer gezellig wil maken en ook daar krijg ik dus eigenlijk de wind van voren over  :(
Tja, ik word dus eigenlijk op een geven moment een beetje giftig en reageer dus op wat jij (Gerda) zegt over het rouwproses.
O ja, nog ff over van dat mijn huis nu vol is bedoel ik dus mee:
Gebrek aan kooien....een kooi heb ik zo voor onze Punk bij mijn schoonpa weg, waar ik hem in kan zetten mocht hij terug komen. (Dit jaar komt er nog een volaire bij ons achter)
Wat ik ook nog even wil zeggen is dat er bij mij echt wel veel dieren liefde is alleen laat ik het misschien niet zo merken zoals jullie graag zien. Ik heb in het leven te veel meegemaakt dus ik ben erg "hard" als ik zo mag zeggen en zo kan ik dus ook overkomen.

Gr Krimhilde


Groetjes van Krimhilde

krimhilde

21 maart 2009, 17:31:46 #113 Last Edit: 21 maart 2009, 22:02:23 by krimhilde
Vergeet nog te vertellen dat de nieuwe valkje al "besteld" waren voor dat ik Punk kwijt raakte.
Zo zie je maar weer...ik vertel alles niet gelijk  ;D


Groetjes van Krimhilde

Bello

Jij bent gewoon verantwoordelijk voor de dieren die je in huis haalt. Dieren hebben geen keuze waar ze komen te wonen.


Als het popje kaal geplukt is en dat is niet door het mannetje gedaan die er nu bij zit, dan moeten ze nog een koppeltje gaan vormen. Geef deze diertjes de tijd om te kunnen wennen zonder blok.
Ook ik ben het eens met mijn voorgangsters.



Dorothé

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Dierenfreackske

Hoi , hoe is het met de valkjes ondertussen?
ik hoop dat je voorzichtig bent inde toekomst , met de valkjes he , altijd goed in de gaten komen en eerst kijken of je iedereen ziet alvorens de deur te openen zodat ze niet plots over je hoofd komen gevlogen en weg vliegen , de valkjes kunnen niert weten hoe ze moeten terug komen , eens de wijde wereld in is het gedaan voor de meesten he, auto's lawaai , roofdieren, stress , geen eten , kortom , moeilijk te overleven buiten, dus gewoon heel voorzichtig en de valkjes een veilige omgeving geven hoor! Nou ja, het is nu zo , jammer van Puncky, ik denk dat je in het vervolg wel dubbel voorzichtig zal zijn he. Wanneer heb je het nieuwe valkje.?
Grtjs Ann



Lisa

Hoi Krimhilde,

Het is heel vervelend voor je dat Punky weg is gevlogen. Daarna koop je een koppel waarvan allebei rood-ogig. Dit is niet slim om er mee te kweken. Dan zijn zoals Saar al aangeeft zwakkere jongen en je hebt ook nog eens kans dat ze achter de kuif een kale plek krijgen en bij elk jong word die steeds groter! Je begint zoals ik uit het lezen haal van jou berichtjes een discussie tegen Gerda terwijl ze jou alleen maar adviezen geeft. Eeder in je boekje zie ik foto's van Punky op jou naaimachine als die nou in het stopcontact zat als die op stroom is en jij perongeluk uitschiet met je voet op en pedaaltje dat de naald naar beneden gaat en Punky er tussen zou komen. Daarnaast komt ie ook nog in de verf en komt ie tussen de deur te zitten en eet Punky ook nog caviavoer ??? ??? ??? ??? . Ik hoop voor je dat je hier een les door heb geleert dat Punky weg is. En dan ook nog zeggen dat Gerda offtopic gaat dit doet ze alleen in boekjes waar het mag.
Ik wilde hier eigenlijk helemaal niet reageren maar m'n haren gingen recht overeind staan toen ik las wat jij deed met Punky. En je zet je valkjes koppel J&J bij grasparkietjes. Toen wij onze eerste twee valkjes hadden waarvan helaas het popje dood van is hadden wij ook nog grasparkietjes de valkjes waren er gewoon heel bang van.
Dit is nou niet lullig bedoelt ik hoop gewoon dat jij er iets uit heb geleerd maar ook daar zet ik mijn vraagtekens bij hoor!

Liesaah

Mara

Hoi Krimhilde

Ik lees dat Punky is weggevlogen, dat is balen natuurlijk maar als ik lees op welke manier, dan gaan me toch echt mijn haren rechtop staan.

Ik zelf heb ook een hond, een hele eigenwijze jonge bouvier van 16 maanden. Mevrouw luistert dus ook niet. Maar al zijn hier de kooien nog dicht, dan gaat eerst de deur naar de achterkeuken open, hond naar achterkeuken, tussendeur dicht, eerst even kijken of er echt zeker geen vogels om me heen zweven, dan pas gaat de buitendeur open. En ook in mijn voliere, ik voel ze overvliegen, zoveel wind verzetten ze ook.

Aan verwijten heb je niets, maar de oproepen aan gezond verstand worden ook niet helemaal opgevat als ik het zo lees. Als ik lees wat er allemaal al gebeurd is, in de verf, op de pan bovenop het gas, ik krijg hier al kriebels als mijn hond bij het gasfornuis komt als we aan het koken zijn, tussen de deur. Ik zeg niet dat het mij niet kan overkomen, heb ook al eens dingen meegemaakt door gewoon pech, maar ik leer daar mijn lessen uit en probeer het ten allen tijden te voorkomen.

Ik val jouw persoon niet aan, begrijp dat goed. Maar ik wil proberen je duidelijk te maken hoe en waarom er zo gereageerd wordt.

Verder wat Saar heeft gezegd over roodogigen, helemaal mee eens. Niet doen, daar komt vaak ellende van, dus neem die raad ter harte. En grasjes en valkjes bij elkaar zetten? Mijn advies is echt niet doen, en nu ga jij mij misschien verwijten dat ik ook grasjes en valkjes bij elkaar heb zitten. Ja, dat klopt en hier gaat het heel erg goed, vooral omdat de grasjes al jaren bij de valkjes zitten en anders om ook. Nieuwe valkjes en nieuwe grasjes nemen het gedrag over van mijn oude valkjes en grasjes en dat is een gedrag van verdraagzaamheid. Als is er ook wel eens ruzie, dan is het altijd valk-valk en grasje-grasje. Maar geloof me, het kan ook anders, dus neem die raad alsjeblieft ter harte.

Sterkte met het verlies van Punky, dat is erg. Ook voor je kinderen.

Groetjes

Mara

Dierenfreackske

Hoi hoi, Mara heeft gelijk over grasjes en valkjes, soms gaat het , maar soms ook niet hoor! Mijn grasjes waren in de voiliere veel agressiever tegenover bepaalde valkjes . Grtjs Ann



krimhilde

8 augustus 2009, 13:22:18 #119 Last Edit: 8 augustus 2009, 13:24:49 by krimhilde
Hoi allemaal,

Hier is alles goed!
Er is inmiddels een voliere gemaakt dus de valkjes zitten nu met zn allen buiten.
Lady en Rocky hebben hun eerste jong gekregen maar hielden op met voeren na 1 1/2 week helaas.
Ik heb toen het jong er uitgehaald en ben het zelf gaan voeren, inmiddels is hij/zij al 5 week oud en doet het goed!


Groetjes van Krimhilde