"Valkjes van Ureterp" Filmpje Protter

Gestart door krimhilde, 7 februari 2009, 23:42:04

« vorige - volgende »

Rianne

Een valkje wat ontsnapt is een van de ergste dingen die je als valkenliefhebber kan overkomen. Ik hoop van harte dat jullie Punky nog terug vinden, hij zal het deze tijd van het jaar niet lang overleven buiten ben ik bang :-\

Het is het meest gegeven advies aan mensen met binnenvalkjes: valkje er uit, ramen en deuren dicht. Je valkje is dan ook het eerste waar je aan denkt als je de deur open moet doen, je kunt het de hond niet verwijten dat die niet sneller naar buiten ging. Een deur mag niet open als er een valkje los is, ze zijn immers zo vlug!

Ik reageer niet veel in dagboeken en verhalen maar lees wel een hoop dingen vlug door. Zo zie ik hier in korte tijd 3 dingen die door oplettendheid niet hadden hoeven gebeuren. Een valkje bij het open vuur, een valkje tussen de deur en een ontsnapt valkje. Het mag dan je eigen dier zijn maar elk dier neemt zijn regels mee. En ik hoop dat jullie die nu geleerd hebben.

Gerda

Ik ben het van harte met Rianne en ook met Kaatje eens.

Het is niet leuk iemand na te trappen als ie al op de grond ligt, maar dit was nu wat ik bedoelde met "gebruik je verstand".
Nu kun je jezelf wel voor de kop slaan, natuurlijk. Want het lag niet aan de hond, het kwam doordat jij de deur opendeed terwijl Punky vrij rondvloog. Ook als zou de hond er in twee tellen uit zijn gegaan, dan nog is dat genoeg tijd voor een valkje om naar buiten te vliegen.

Ik heb erg met Punky en met je dochter Astrid te doen!

Ik merk erg gemengde reacties bij mensen hier. En dat is voor jou erg jammer. Wanneer er niet de voorgeschiedenis was geweest binnen een korte tijd - Punky op een pan op het gas (eerst nog even een foto maken ook), Punky tussen de deur (met nek of lijfje), Punky in de plakkaatverf - zou iedereen enorm met je meeleven.
Het is wel duidelijk dat je Punky erg mist. En ik hoop dat wanneer hij de weg naar jullie terugvind je nog eens goed bij jezelf te rade gaat over de gevaren in huis.

Gerda

christa

ha krimhilde
ik hoop dat je valkje terug is.en anders gevangen door een andere vogelliefhebber die er net zo goed voor is als jij was.

iedereen doet wel eens keer wat wat ie niet had moeten doen.tja.........het is gebeurd en terug te draaien is het niet.ik vind het dan ook heel moeilijk om te lezen dat er een paar negatieve reacties tussen staan.want ik denk dat je een hele goede dierenvriend.en domme dingen overkomt iedereen wel is.
karel vliegt in een emmer met kokendheet sop ,vloog ook wel tegen het raam aan en vanmorgen zat hij in de koelkast waar hij in is gehopst toen ik de boterhammen klaarmaakte voor de kinderen tja als ik hem niet had gemist na ong 5 minuten was het hem misschien ook niet goed afgegaan. dus tja....wat zal ik zeggen ik denk dat wij er geen van allen slechte dierenverzorgers zijn,ook al gaat er wel eens goed wat mis.
ik schrijf dit stukje niet om wie dan ook te beledigen of met andere redenen maar ik heb medelijden met krimhilde omdat ze heel erg verdrietig is om haar kleine punkie en toch altijd het beste met punkie voor heeft gehad.
groetjes en een dikke knuffel christa

krimhilde

Thnx Christa!!!
Het valt mij ook zwaar tegen hoe hier op werd gereageerd.

Maar.....
Eèn vliegt heen en toen kregen wij er twee voor terug!
(vond ik geweldig dat Astrid dat zei  :))

Ik stel jullie voor: Lady en Boy

Groetjes van Krimhilde

Kimm

mooie valkjes hoor. heb je die overgenomen van iemand?
en heb je punky nog gehoord?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

krimhilde

Ik heb punky jammer genoeg niet meer gehoord kim.
Er zijn ook nog geen reacties geweest op mijn briefje in de winkels en ook niet via marktplaats...
Ik heb deze valkje idd van iemand overgenomen.
Ze zijn broedrijp dus ik kan bij deze twee over een paar weekjes donsjes verwachten  :D

Gr Krimhilde

Groetjes van Krimhilde

Kimm

he sneu. ik hoop toch dan dat punky wel al ergens is opgevangen.

spannend dat je binnenkort al eitjes kan verwachten. leuk!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Saar

Hoi,
eventjes een tip, het is beter om niet met 2 rood ogen te kweken... ( lutino x lutino, albinoxalbino) Dit omdat er zwakkere jongen uit kunnen komen. De kale plekken achter de kuif die de roodogen veel hebben kunnen dan nog groter worden, en de jongen kunnen ook erg klein uitvallen. Dus ik zou dit niet doen.. Er staat hier nog meer info over op de site :)
Groetjes Saar :)

Caroline

Nee, inderdaad niet de beste keuze, 2 rood-ogige, zeker de rechts3 ziet er al niet zo best uit.  ::)

Maar even een tip over Marktplaats:

Je had nog geen reactie gekregen schreef je  .... misschien heb je de advertentie wel in de verkeerde categorie geplaatst .... ik lees een paar keer per week op Marktplaats, toevallig net ook nog en een paar daagjes geleden ook, er staan bij vermiste huisdieren afgelopen week wel 7-8 valkparkietjes die weggevlogen zijn maar jullie Punky staat er niet tussen.  ::)

Succes met je zoektocht .... heb je Punky al aangemeld bij:

* de Dierenbescherming in je regio

* Hier op dit forum bij gevonden/vermist

* www.amivedi.nl , speciaal voor vermiste huisdieren

* Dierenartsen en dierenspeciaalzaken in je regio

* Op gegeven op www.speurders.nl

* flyers opgehangen in je wijk, bij supermarkten, bouwmarkten en winkelcentra in je regio

ZOmaar wat tips hoor .... hoe meer je doet om Punky terug te vinden hoe groter de kans.

Informeer in je buurt bij mensen die een volière hebben, misschien hebben zij hem gevonden en opgevangen.

Het aankomend weekend krijgen we nachtvorst, dit overleeft Punky niet, hopelijk wordt hij voor die tijd gevonden en stel hij is in een buitenvolière opgevangen is het ook belangrijk dat mensen weten dat hij naar binnen moet.

Groetjes
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

Caroline,
Ik heb hem wel gevonden, en idd verkeerde rubriek. Ik heb hem nu goed doorgegeven aan marktplaats, hopelijk verplaatsen ze hem snel.
http://link.marktplaats.nl/237745572

Gerdy

ach..wat sneu voor Punky...ik hoop dat je alsnog wat hebt gehoord over je lieverd..

gr gerdy

krimhilde

Hoi allemaal,

Dat het popje kaal is komt omdat ze met een heleboek in een klein hok/kooi zaten...Ik zag dat er een van de andere valkje haar plukte, en dat was zeker niet deze man die er nu bij zit.

@ Saar, dankje voor het aanvragen bij marktplaat om advertentie te verzetten!

@Caroline, dankje voor de extra TIPS.

Tja en wat de mutaties betreft....daar heb ik dus geen vertand van en weet nu ff niet meer wat te doen.
Misschien toch maar nog een valkje er bij of een van de twee ruilen met iemand  ??? (ons huis is al zo vol momenteel)
Ik wil eigenlijk ff wachten tot er meer ruimte is voor mn beesies snappen jullie?????!!!!!!

Groetjes van Krimhilde

Kaatje

19 maart 2009, 18:23:48 #102 Last Edit: 19 maart 2009, 18:25:41 by Kaatje
Citaat van: krimhilde op 19 maart 2009, 13:09:46

Het valt mij zwaar tegen dat ik moet concluderen dat je hier heel nuchter overheen stapt ! Totaal niet reageert op 2 moderatoren die jouw proberen te laten inzien waar het gevaar schuilt, als men valkjes houdt !!

Je schrijft helemaal niks waaruit ik kan opmaken dat je hier ook maar iets van geleerd hebt ! Nee, daarin tegen staat er het volgende  ::)  ::)

Maar .....

Ik snap er werkelijk helemaal niets meer van, vooral omdat ik nu weer lees dat je huis al zo vol is momenteel, je ineens niet meer weet wat te doen en misschien het valkje wel moet ruilen of er één bij moet nemen  :'(

Wat ik al eerder schreef, valkjes zijn dieren en geen speelgoed ! Voordat je tot aanschaf van dieren overgaat, ga je toch eerst kijken of je genoeg ruimte hebt !?

Zeker nu je een broedrijp koppel hebt gekocht en over een paar weken al donsjes kan verwachten  ::)  ::)

Nee, sorry maar dit gaat mijn pet te boven wat ik hier allemaal lees ! Je wuift alles van tafel, je speelt de geslagen hond en je weet nog steeds zoveel zeker  :-\

Wie alles voor gemakkelijk houdt,
zal veel moeilijkheden kennen.

Lao-tse

Karin

krimhilde

19 maart 2009, 19:40:31 #103 Last Edit: 19 maart 2009, 19:42:21 by krimhilde
Heb inmiddels contact gehad met vogelasiel de Fûgelhelling hier in Ureterp. www.defugelhelling.nl
Nog geen valk binnen gebracht maar ze houden het in de gaten!
Ik moest ook ff bellen met de voorzitter van de vogelvereniging van Ureterp, daar word ook regelmatig een onstapte vogel heen gebracht, ook hij houd zn oren en ogen open.

Krimhilde
een nuchtere friessin

Groetjes van Krimhilde

Gerda

19 maart 2009, 20:36:44 #104 Last Edit: 19 maart 2009, 20:38:42 by Gerda
Hoi Krimhilde,

Ik heb toch een paar opmerkingen over je nieuwe valkjes.
Je zegt dat je met een paar weken donsjes kan verwachten, maar ze zijn net in een nieuwe omgeving. Geen goede omstandigheden om een nestje te beginnen. Dus verstandiger om te wachten.

En dan heb je het nu over het koppeltje uit elkaar te halen. Je kunt ze toch als koppeltje houden, zonder te kweken. Waarom wil iedereen toch meteen kweken, terwijl ik ook hoor dat je weinig ruimte hebt. Geniet lekker van het koppeltje.

Bovendien als Punkie toch terug komt, moet je toch nog ruimte hebben om Punkie in quarantaine te zetten.

Thnx Christa!!!

Maar.....

::) :o ::)

Lekker rouwproces!
En dan verbaas je je over de reacties hier?

Gerda