15 mei 2025, 16:59:41

pop met nest en diarree

Gestart door Dana, 4 februari 2009, 17:29:25

« vorige - volgende »

Dana

Beste,

Ik heb een pop die veel te veel eieren legt ( elka maand min7) zit er twee à drie weken op en verlaat dan het nest, een week later begint ze er opnieuw aan. Alhoewel ze in't begin handtam en heel lief was kan je er niet meer aan komen.
Nu heeft ze sinds een paar dagen diaree en het spuit eruit, stinkt verschrikkelijk en ik vermoed dat er bloed in de stoelgang zit want er zitten overal bloedvlekken maar vind geen wonden.
Wat moet ik doen?

ALvast bedankt

Kaatje

Hoi Dana,

In dit geval zou ik zeker de VA bezoeken, anders loop je straks het risico dat je je popje verliest want dit klinkt absoluut niet goed !

Hiernaast kun je de lijst met dieren of vogelartsen vinden !

Succes,

Groetjes, Karin

Sanna

Misschien een aambei, het is in ieder geval zinnig een vogelarts te bezoeken, zoals Karin zegt. Als je niet een dierenarts uit het lijstje op deze site kiest, verzeker jezelf er dan wel van dat de dierenarts waar je naartoe gaat verstand heeft van vogels, want dat is toch een beetje een vak apart. Succes!

Groetjes, Sanna

Karin

Als popjes op eitjes zitten sparen ze hun ontlasting op en poepen ze maar 1 of 2 keer per dag. Dit is ontzettend veel, ontzettend vies, ruikt het zuur en spuit alle kanten op. Herken je dat ? Dan hoef je je dus geen zorgen te maken. Een klein beetje bloed na het leggen van een ei kan, maar moet niet teveel zijn.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves