11 mei 2025, 14:40:29

andere vogels bij valkparkiet

Gestart door natlaie, 31 januari 2009, 10:38:27

« vorige - volgende »

natlaie

Ik heb 2 valkparkieten, zijn allebei mannetjes, zijn ongeveer een jaar oud, nog niet echt tam. 1 wil wel maar word beetje afgestraft door de andere omdat die jaloers is. We willen ze graag tam maken, is het een idee om er nog 2 bij te doen of eventueel een grasparkiet omdat die wat makkelijker tam te maken zijn, misschien hebben ze dan zo door dat het niet eng is ofzo. Ze eten wel trostgierst uit je handen maar dat is het.

Heeft iemand een idee of dit goed is?

hilde

hallo
ik vind nog altijd dat valkjes beter tam kunnen gemaakt worden dan grasjes maar hangt van vogel tot vogel af
met heel veel geduld zal het je wel lukken de valkjes tam te maken
veel succes nog verder

Karin

Grasjes worden zeker niet tammer dan valkjes, en je valkjes zelf hebben niets aan het grasje. Als je er een grasje bij wilt moet je het echt voor jezelf doen. Neem er dan wel 2, want net als valkjes zijn grasjes groepsvogels en moet je dus niet alleen houden. Je kan er eerst 1 nemen, deze tam maken en er dan een tweede bij nemen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

bas1980

ik heb zelf 6 grasjes... en nu 2 valkjes... maar gaat prima samen.... en verschil kwa tamheid zie ik nie

Gr, bas

Pongo

Hoi Hoi,

Ik heb zelf ook een valkparkiet en een grasparkiet bij elkaar zitten in 1 kooi en dat gaat perfect. Het zijn dikke vriendjes!! Ze doen alles samen en ze kroelen elkaar zelfs!!
Ligt gewoon aan de vogels zelf of het klikt met elkaar, maar dat heb je met mensen ook. Maar je ziet het: het kan dus echt wel bij elkaar.

Grt,
Linda