23 mei 2025, 20:51:39

Kooi groot genoeg? (andere kooi)

Gestart door Sally, 29 januari 2009, 16:52:23

« vorige - volgende »

Sally

29 januari 2009, 16:52:23 Last Edit: 16 februari 2009, 15:46:54 by Sally
Hoi.

Ik zoek met Kenji en Pietje in februari een nestje te doen. Nu heeft mijn schoonbroer een broedhok voor ze gemaakt met afmetingen (br20cm,L20cm en H30cm) Dus de normale afmetingen.

Nu is mijn vraag... De kooi waar Kenji en Pietje inzitten heeft maar 1 deur. Dus kan het hok niet in een deuropening hangen, dus MOET ik het blok er wel inplaatsen... Maar is de kooi daar groot genoeg voor? En hoe moet ik het doen? Moet ze helemaal vanboven in de kooi? Of mag ze ook op de grond in de kooi?
De afmetingen van de kooi is: 80cm op 59cm en hoogte: 104cm

Dit is het blok

En dit is de kooi

En nog een vraagje.
De kooi staat nu vlakbij de achterdeur om het hoekje. Nu komen daar steeds de honden voorbij gelopen als ze buiten moeten of terug binnen, en dus ook als wij naar buiten moeten, dus per dag gaat de deur regelmatig open, en komen we er regelmatig voorbij.
Is dit een probleem? Of kan ik ze dan beter ergens anders zetten waar ze rustig zitten.

De enige optie is dan boven in een appart kamertje, maar dan heb je weer het probleem dat daar geen verwaming is...

Groetjes Sally

Caroline

PErsoonlijk vind ik het blok niet erg groot en dan met name de grond oppervlakte, 20 x 20 cm.

Als ik kijk hoe ze hier bij mij in het blok zitten, 5 jongen en soms beide ouders .... dat past nooit op een ruimte van 20 x 20 cm.

Ik heb ook altijd liggende blokken.  ;)

Het blok kun je gewoon in de kooi hangen hoor, geen probleem. Als ze eenmaal een nest hebben ze niet veel ruimte nodig.

Zijn de jongen eenmaal uitgevlogen dus hebben ze meer ruimte nodig kun je het blok er weer gewoon uit halen.  ;)

Succes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Ik denk dat je de kooi wel kan laten staan, ze zijn het inmiddels wel gewend dat er vaak mensen langs lopen.

Sally

Hoi Caroline,

Dankjewel voor je antwoord.
Ik heb de afmetingen van het blok opgezocht op het internet, dus dacht dat het wel goed zou zijn.. Niet dus?
De bedoeling is wel , dat als Pietje eitjes gaat leggen, dat ik er maar 3 ga laten liggen, omdat het eerste nestje (en misschien enige) niet te groot hoeft zijn, en is het blok dan niet groot genoeg?

Welke afmetingen hebben jou blokken dan? Kan je mjin blok gewoon op de zijkant leggen (of hangen) dan? Of voldoet dit niet aan een liggend blok dan?

Hey Rianne,
Dankjewel voor je antwoord.

groetjes Sally

Sally

Oké,
Het is dus geen optie om het blok op te hangen in de grote kooi. Kan er nergens goed bij om nestcontrole te doen, is gewoon totaal niet praktisch...

Nu heb ik een andere kooi waar het blok wel buiten zou kunnen hangen omdat er 2 deurtjes zijn.
maar weer de vraag: is de kooi wel groot genoeg?
Afmetingen van de kooi zijn:  br 58cm, L 32cm, Hoogste punt 78cm.

Ik was aan het denken, dat misschien tot de jonkie's (als ze dr krijgen) uitgevlogen zijn ze in deze kooi te houden, en als ze uitvliegen ze over te zetten naar de grote kooi... Maar dat is dan weer een heel gedoe omdat Demi daarin zit he.. Dus ik weet het eigenlijk niet hoe ik het het beste kan doen...
Helpen jullie even meedenken ...

Groetjes.