15 juli 2025, 20:13:35

bloed

Gestart door jannie, 29 januari 2009, 12:40:23

« vorige - volgende »

jannie

Hallo,

Mijn valkje skitzo is nu 1,5 jaar oud en heeft sinds kort een nieuw vriendje. Ze zitten samen in een grote papegaaienkooi. Gister kwam ik thuis en zag ik dat skitzo onder beide vleugels bloed had. Niet alleen onder zijn vleugels zat bloed, maar ook door heel de kooi. Het bloed begint aan beide kanten in het midden onderaan. Het bloed is wel opgedroogd. Aan zijn gedrag is niets veranderd. Hij is levendig, eet, komt naar ons toe, wil gekroeld worden, fluit en is niet bang voor luna de nieuwe valkparkiet. Ze zijn lief voor elkaar net als hiervoor. Nu lagen er afgelopen week 3 veren in de kooi, waarvan de de pen in het midden opengespleten is. Ik weet niet zeker of deze van skitzo of luna is maar misschien heeft het ermee te maken. Wat kan er aan de hand zijn en wat moet ik doen?

Groetjes Janneke

Kimm

hoi jannie,

je moet je valkje even nakijken. diegene die onder het bloed zat, daar waren waarschijnlijk die veren van.
het kan zijn dat er wat paniek in de kooi is geweest en dan verliezen ze veren. ook wel vaak bloedpennen. dit geeft veel bloed.
ik begrijp dat het niet meer bloed?
verder moet je even in de gaten houden hoe ze met elkaar omgaan.
ook kan het zijn dat je valkje vast heeft gezeten ergens aan en in paniek is geraakt.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

jannie

Dag Kim,

Bedankt voor je snelle reactie. Gelukkig gaat het goed met skitzo. Het bloed niet meer. Hij strekt wel vaak z'n vleugels maar dat deed hij altijd eigenlijk wel. Hij is ook flink in de rui. Ik ga hem gewoon goed in de gaten houden de komende dagen.

Groetjes Janneke