16 mei 2025, 00:25:56

kontje helemaal open!!

Gestart door Christina, 27 januari 2009, 22:15:47

« vorige - volgende »

Christina

hallo,

mijn valkje jelle is van onder helemaal open.
een grote wond, vel is los van vlees.
en het is bloederig.

wat moet ik doen??
heelt dit weer vanzelf?
moet ik hem badderen paar keer per dag in soda?

hij is wel vrolijk verder.

bvd christina
Vr Gr Christina

Kimm

hoi,

ten eerste, hoe is dit gekomen?

en als het heel erg bloed dan moet je een snel een vogelarts gaan raadplegen, anders heb je kans dat je valkje dood bloed.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sanna

Hoi Christina,

Morgen zo snel mogelijk naar een dierenarts met hem, het liefst een die verstand heeft van vogels (klik hier voor adressen en telefoonnummers). Zo'n grote open wond, daar kan heel makkelijk een infectie in komen en dan heeft je valkje echt medische hulp nodig. Succes verder!

Groetjes, Sanna

Christina

heb hem vanmiddag bij de dierenwinkel gekocht.
hij zat samen met 2 andere valkjes.
dus waarschijnlijk open gebeten door die andere.
het bloed gelukkig niet
is gewoon open vlees.
de korst is los, maar die hoort dus op de wond.

hij is wel vrolijk, speelt en eet en drinkt goed.

wil hem ook niet badderen in iets, volgens mij moet het drogen.
zal morgen eerst maar terug naar de winkel.
dan naar de dierenarts.

thnx christina

Vr Gr Christina

Kimm

oh gelukkig dat het niet bloed! pff dat scheeld weer.
maar net zoals sanna zegt, infectie gevaar ligt op de loer.
ik wens je veel succes morgen en sterkte met je valkje.
laat je nog even weten hoe het verder loopt?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sanna

Hoi Christina,

Jeetje, en ben je er pas thuis achter gekomen dat hij gewond was? Ik denk dat je zou moeten overwegen of je hem niet terugbrengt naar de dierenwinkel (je hebt nu nog niet zo'n band met hem). Of in ieder geval de dierenwinkel vragen te delen in de dierenarts-kosten, want het is niet echt chique van ze gewonde vogels te verkopen.

Bedenk ook wel dat valkjes prooidieren zijn. Dat hij vrolijk is en eet, drinkt en slaapt wil nog niet zeggen dat hij in orde is. In de natuur laten prooidieren pas merken dat ze wat mankeren als ze al bijna dood zijn. Dit om te voorkomen dat ze opgegeten worden wanneer ze nog zelf beter kunnen worden. Een valkje zal dus ook op het allerlaatst pas laten blijken dat hij ziek is. Het kan dus zijn (let op! hoeft niet) dat hij er meer last van heeft dan je denkt en dat de dierenarts-kosten uiteindelijk ook best nog wel eens op zouden kunnen lopen. Maar uiteraard moet je dat natuurlijk zelf allemaal beslissen en kijken in hoeverre je er met de dierenwinkel uitkomt. Het is alleen iets om in gedachten te houden.

Succes morgen.
Groetjes, Sanna

Christina

de mensen van de dierenwinkel hebben wel garantie gegeven, dat ook dierenarts kosten vergoed worden.
dus ga morgen even langs beide

ik laat het nog weten, bedankt voor de hulp en info..

gr christina
Vr Gr Christina

christa

hallo
het hoort niet dat een dieren winkel jou een gewonde vogel verkoopt.
de dierenwinkel had hem ook in een ander kooitje moeten zetten.
ik wens je veel wijsheid toe om een beslissing hier in te maken maar dat vogeltje heeft beslist hulp nodig.
groeten christa

Kaatje

Hoi Christina,

Heel veel succes vandaag, ik hoop dat er meer duidelijkheid komt voor jou en je valkje !

Groetjes, Karin

Rianne

En? Hoe is het afgelopen?

Een wond heeft verzorging nodig, zeker bij de cloaca. Er komt steeds ontlasting langs dus bedenk maar eens hoevaak het in aanraking komt met bacterien.

Christina

hallo allemaal,

ben bij de dierenarts geweest en bij de winkel.
kreeg de dierenarts kosten vergoed.

dierenarts zei dat het aangevreten was door andere valkjes.
in een winkel zitten valkjes zomaar met elkaar samen.
nu is ie alleen bij mij, heb nog een edelpapegaai.
maar zitten apart in een kooi natuurlijk.

jelle {valkje} heeft antibiotica gekregen.
de word is al wat droger geworden.
na drie dagen moet het al een heel stuk beter zijn met de kuur.
mijn kleine jelle, hopelijk komt het goed.
ziet er wel iets beter uit dan gister.
heeft nu rust die skat.

ben hele dagen thuis, dus kan hier lekker de hele dag los.
bedankt allemaal voor jullie hulp, medeleven en raadt.

thnx nog, doeidoei  lieve dierengroetjes van mij

Vr Gr Christina

Rianne

Hoi Christina,

ik, en meerdere kwekers met mij, hebben vele valkjes in de buitenvoliere zitten, en vaak nog valkjes in huis. Het is mij nog nooit gebeurd dat er een valkje was die was aangevreten door een ander valkje. Het wondje zal een andere oorzaak hebben, maar dat doet er niet meer toe. ;)
Fijn dat je de kosten vergoed krijgt. Succes er mee!

BaUkJe

Lees net je boekje helemaal.. niet best! Maar gelukkig ben je bij een dierenarts gegaan en gelukkig word het vergoed! En hoop dat het snel weer gaat genezen! Suc6, ik houd zeker je boekje bij! gr Baukje en Arie

Dierenfreackske

Hoi, eerst en vooral , beterschap voor je lieve valkje, en ik heb 20 valkjes buiten in een voiliere, maar ook nog niemand van hen heeft al zoiets gehad, dus kan ik me niet voorstellen dat ze aangevreten is van een ander valkje. Het zal waarschijnlijk door iets gewond geraakt zijn en dan daardoor misschien dat er iemand aan geweest is, grasparkieten zouden dit wel doen, als het valkje verwond zat, zat die samen ook met grasparkietjes in de winkel? Grtjs Ann

Kaatje

Hoi Christina,

Jammer dat we helemaal niks meer van je lezen, maar misschien ben je wel gewoon heel erg druk met je valkjes ! Ik ben erg benieuwd hoe het met het kontje van je valkje is en uiteraard hoop ik dat het helemaal genezen is !

Groetjes, Karin