29 april 2024, 11:38:07

Hoe leer je kunstjes?

Gestart door Bartje, 23 november 2003, 20:52:31

« vorige - volgende »

Bartje

Ik zou m'n valkje graag iets speciaal leren maar ik heb totaal geen idee hoe ik het moet aanpakken.
weten jullie raad?
Alvast bedankt!
  Bart :)

Tara

Hoi Bart,

niet alle vogels leren kunstjes, en het is ook niet altijd leuk voor hun. Het is te zien welk kunstje je gaat leren?

Maar als je iets wil leren, moet je het echt elke dag met hem doen, maar aangezien ik niet weet wat je wil leren, kan ik je ook niet echt raad geven :-/. Want alles is zowat verschillend.

Groetjes, Tara

ziralioness

Het hangt inderdaad van het kunstje af, ik zal je proberen te helpen.

Ik heb 3 valken;

Nina - kan zingen, kan kusjes geven, knuffelen, leert praten & high5

Kiko - kan op de vinger stappen en heel speels, kent geen kunstjes

Ricky - kan zijn eigen naam (heel duidelijk!) zeggen, kan lekker kroelen

Goed, om het simpel te maken, laten we Kiko hier dus eventjes weg.

Ricky kon al praten toen ik hem kreeg, hoe het hem precies is geleerd weet ik niet. Ricky wil altijd met mij meeeten als ik iets eet en begint dan heel duidelijk te praten, dus misschien is het hem met eten van ''menseneten'' geleerd...

Nina is het met veel geduld, trosgierst en aandacht geleerd, eigenlijk... :) Speel vooral in op het toeval!!!!
Beloon wat je leuk vind! Het high5en ben ik Nina nu aan het leren. Altijd als ze toevallig de poot optrekt en ik dat zie, zeg ik ''high 5''!
Nina keek me in het begin raar aan, maar begint nu de link te leggen tussen wat ik zeg, haar gedrag en de beloning.
Trosgierst is het beste middel voor leren en tammaken!
Praten net zo, zingen net zo...

En natuurlijk... je valkje moet het ook willen en er aanleg voor hebben. ;) Kiko wil het echt niet, die vind het niks aan!!!  :P

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Tara

Maar  volgens mij wordt 'kunstjes' hier niet als zingen en fluiten bedoeld? Ik denk eerder een valk die bijvoorbeeld op een fiets kan rijden ofzo :-/.

Wat wil je nou precies leren?

Paul

Hoi Tara,

Het zal dan een bromfiets moeten worden want je valkje leren trappen op een fiets lukt denk ik niet  :D
En waarom zou je je valkje onnatuurlijke dingen willen leren.
Als ze heel aanhankelijkt en kroelbaar zijn vind ik dat al heel erg leuk en meer hoeven ze van mij niet of ze moeten het zelf willen.
Ik heb er ook een stuk of 5 die woordjes zeggen en een paar melodietjes fluiten en ze leren het van elkaar en dat doen ze echt vrijwillig :-)

Groetjes, Paul

yentl

die valk bij valkparkiet van de maand met z'n skateboard vind ik wel erg origineel... nu nog zijn skateschoenen  :D. (die albino is ook wel keilief!). maar wat heeft het voor nut om ze kunstjes te leren??? valkparkieten zijn geen circusvogels!


Tara

Hoi Paul,

nee was maar zo'n voorbeeld, dat ik niet wou zeggen dat het gewoon fluiten is, want eigelijk vind ik dat alle mannetjes dat kunnen :-/. Nou, ja skateboardje is wel wat origineler ::). Maar heb ook al eens een papegaai op zo'n bestuurbare auto gezien in de film Home Alone 3 ;). Dus je kan wel veel leren :)

mastolk

Hoi
ik vind het ook een beetje zielig om echt kunstjes te leren.
Maar ik heb bijv. een schommetlje in de kooi. Ik vind het al leuk als een of meer valkjes hier plezier aan hebben. Ze hoeven van mij ook niet perse kunstjes te doen.
en ikd enk dat zoals al iemand (ziralleones) schreef je moet het wel een beetje aan het toeval overlaten.

Groetjes MArgrietha

Lique

 Welnee, een kunstje leren kan ook heel erg leuk zijn.
http://www.valkparkiet.org/data/foto/valkparkietvdm231oktober20032.jpg
kijk daar maar eens naar.
en sommige van mijn valken kunnen iets heel stoms...

ik heb een plafondventilator, en kyra bijvoorbeeld kan echt als een kolibrie stil blijven vliegen en dan een toutje pakken, en daar vervolgens aan hangen hahahaha.
echt geweldig om te zien.

groetjes lique

Tara

Mijn valkjes kunnen niet echt kunstjes, behalve dan verschillende dingen fluiten. Maar voor de rest? Luie beestjes zijn het :D.

Nou vraag ik me toch af wat je wil gaan leren?????????????

Groetjes, Tara

DeesDoos

whahahaha wat enorm grappig een valkje op een skatebord. zoals de meesten wel weten krijg ik over 2 weken mijn eerste valkje en ga hem eerst tam maken. denk niet dat ik hem speciaale kunstjes wil gaan leren maar fluiten en praten is natuurlijk wel enorm grapig!!!

ik zie wel als het eenmaal zover is. zal al apetrots op hem/haar wezen als ie naar me toe komt als ik hem roep ;D

Tara

Hoi Dees,

ik had er eentje, die naar me toe kwam toen ik riep ... Nou, mogen jullie weer zeggen, de zaag is er weer ... Nou mijn Plukkietje, maar die's helaas overleden ..... Was echt een lieverd :'(. En echt leuk, ie maakte me wakker als ie honger had ...

Maar ik weet niet, als Luna een popje, of mannetje is, want popjes leren meestal niet fluiten, da's werk voor de mannetjes.

Groetjes, Tara

DeesDoos

30 november 2003, 12:56:54 #12 Last Edit: 30 november 2003, 12:57:53 by DeesDoos
als luna aan popje is vind ik um alsnog super lief ;D en zal d'r dan echt niet minder aandacht gaan geven, uiteindelijk is een vogel een vogel :) maakt me niet zoveel uit als ie maar lief is wat volgens mij wel zo is :D ;D jammer dat plukkie dood is, maar de herineringen blijven!

jacko

hoi allemaal

ik hoe jacko niet echt een kunstje te leren als ik smorgens tegen jacko zegt dat vrouwtje je kooi schoon ga maken en als even te druk heb met de huishouden dan helpt jacko mijn herinneren dat ik z'n kooi schoon moet maken dan begin jacko te schetteren dan zeg ik even wacht vrouwtje is bijna klaar maar jacko bijft gewoon door gaan tot ik de kooi schoon hebt gemaakt en als dat gebeurt is dan is jacko stil. waarom zou jacko dat doen? als ik bij haar op blaas of in haar gezichtje dan maakt jacko zich bol dan duikt ze naar voren en slaat de vleugels om mijn hand heen en begint jacko te kroelen maar wat dat betekent weet ik niet jullie wel?

groetjes miranda

Hermes_Lucy_nest

hihi mijn valkje kan een grasje op z'n rug dragen
echt supper lief op te zien :D
zal er eens een foto van proberen te nemen ;D
de eerste keren ging het moeilijk maar na een beetje oefenen... :P