28 april 2024, 01:21:42

popje leren fluiten--> Suzy een man?

Gestart door B87, 25 januari 2009, 16:47:25

« vorige - volgende »

B87

25 januari 2009, 16:47:25 Last Edit: 14 februari 2009, 21:55:12 by B87
Kun je een popje leren fluiten? Ik weet dat mannetjes degene zijn die er aanleg voor hebben. Maar bestaat er uberhaupt een kans dat een popje ook verborgen talent heeft?

Oftewel: Is het zinloos om te proberen mijn popje melodietjes te leren fluiten of heb ik wel een kleine kans?


Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

Karin

99,9 % kans dat het niet lukt, maar er zijn  in zeldzame gevallen popjes die wel degelijk fluiten  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

25 januari 2009, 19:26:10 #2 Last Edit: 25 januari 2009, 23:26:51 by Karin
O, ene... als je graag een fluitend en pratend valkje wil neem je er gewoon een mannetje bij. Is voor je popje ook veel gezelliger  ;D Sla je 2 vliegen in 1 klap  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

B87

Ja maar dan zit ik heel vaak met kleintjes en dat lijkt mij niet zo fijn....

Maargoed ik blij gewoon proberen hoor, wie weet heeft Suzy net talent ;D


Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

Karin

Nee hoor, ik heb zoveel koppeltjes bij elkaar zonder eitjes. En mocht er toch wat komen dan vervangen door nepeitjes  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

B87

Ow haha, maar zal je net zien dat ik juist veel jonkies krijg :P

En is het niet beter er een popje bij te zetten, dan is het vogelinstinct misschien iets minder en blijven ze meer mensgericht dan bij een koppeltje?

Ik weet het allemaal nog niet ;D Alleen weet ik at ik denk ik moeite zou hebben bevruchte eieren weg te halen... ben ook vegetarier, alles waar leven in zit ga ik niet storen... :)


Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

jeroenn

hallo,

het hoefd niet zo tezijn dat ze niet tammer meer worden al je ze net zo veel aandacht geeft als je je valkje nu geeft dan blijft ie even tam.
maar je kan er ook een popje bij zetten maar ik zou een mannetje er bij zetten ;)
maar ze hoefen ook niet perse een koppel teworden.

carco

Een popje erbij zetten kan ook goed hoor, als je geen eitjes wil zou ik daar voor kiezen wil je er evt. toch nog één bij.

En mijn popje kan trouwens wel goed fluiten: het zijn geen hele  melodietjes maar toch.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




B87

Suzy fluit goed en loopt ook wijd met de vleugels)fluit tegen spiegelbeeld'.
Is dit gedrag wat een popje nooit zou vertonen?


Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

Karin

Ja hoor, als een popje schikt of wil imponeren gaan ook de vleugeltjes omhoog  ;D ;D ;D Hoe oud is ze ? Als ze al door de eerste rui heen is dan zal ze een popje zijn aan haar parels te zien  ;) Overigens is het klinkklare onzin ( en zo jammer dat het bij mensen zo vastgebakken zit  :'( ) dat 2 valkjes minder mensgericht worden. Ik zit iedere avond met 4 tamme valken op mijn schouder / hoofd/ vingers die alle vier tegelijk gekroeld willen worden  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Ik heb een popje wat dit gedrag ook vertoont, ze fluit de hele dag en beter dan de meeste mannetjes hier, ook hele mooie deuntjes.  :o

En wat het tam blijven betreft .... ik heb hier kweekkoppeltjes die eenmaal weer terug in de huiskamer voor hun rustperiode weer net zo tam zijn als voor zij een kweekkoppel werden.  :D

Alleen is ook maar alleen.  ::)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Manon*

Mijn tamme mannen waren hier eerst ook met z'n tweetjes, ze kroelden en zaten bij elkaar, ook zaten ze altijd bij mij op de schouders.... dus minder mensgericht???? nee hoor, als je ze aandacht blijft geven, dan worden ze echt niet minder tam.

Mijn mannen fluiten, al is er eentje die echt goed fluit, de ander (ze zijn even oud) is niet zo'n fluiter en fluit ook niet echt zo mooi, hij kan het wel, maar doet dat bijna nooit, zo zie je maar... ook niet elke man fluit goed en mooi.  ;)

Groetjes Manon

B87

Ok, dan denk ik wel dat er een maatje bij komt hoor!

En SuzY kan het bouwvakkersfluitje perfect (zie dagboekje) En ze loopt echt vaak met de vleugels wijd. Doen popjes dat ook zo vaak??

Ik wacht wel met een maatje tot na de rui, dan weet ik het geslacht in ieder geval zeker!


Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

B87

Sprak de kweker vandaag.
Zij zei dat als Suzy een man is, dat hij dan best de parels kan houden, omdat de moeder bont én gepareld is (vader is wildkleur). En als Suzy ook bont heeft meegekregen van haar moeder, dan zou ze als man gepareld kunnen blijven. (Voor de duidelijkheid: Suzy is inderdaad gepareld en bont)

Ik kan dit verder nergens teruglezen hier... Zijn er uitzonderingen dat een man wél parels heeft?


Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

carco

Een man verliest altijd zijn parels, alleen kan het bij een bonte wel een aantal jaren duren.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!