21 juni 2025, 00:04:23

-•=De Grijze Parel 2009=•-

Gestart door •=Bonnie=•, 24 januari 2009, 18:57:51

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Het zijn zeker schitterende jongen !!  :-*
Nu ook hopen dat die geinige 190 eurootjes het geelwangetje er ook bovenop krijgt en de bacterie(n) bestreden is/zijn.

Ik ook even over het voer.  ;D
Wij geven ook merendeels zaadvoer,pellets geven we als snoep tussendoor en dan die van Zupreem.
En ze vliegen er echt allemaal opaf.  :D

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne

:o Da's een hoop geld, ik hoop ook dat ze het haalt. Een weekje Meppel kostte me destijds 170 euro maar ik had m'n valkje er niet voor terug.

Caroline

:o :o :o

€ 190,= dat is inderdaad een megabedrag ....

Ik was voor een consult van een ongeveer uur, 6 vogels onderzoeken, inclusief een kweek/biopsie uit de snavel, verschillende uit enkele kropjes en eentje uit de longen van JOOP! en verschillende mestonderzoeken van verschillende poepjes en 3 soorten medicatie voor zo'n 10 valkjes waaronder een flesje Nystatine labaz en een fles Baytrill was ik in Nijmegen € 102,= kwijt.

Balen joh, dat je kleine geelwangetje niet reageert op de ab die je kreeg.  :-\

Ga ik nog een beetje meer duimen.  ;)

Wel gaaf dat je nu zo'n mooie bleekjes hebt, en zo lekker fors.

Jammer geen foto van het bonte bleekje, had ik ook wel leuk gevonden die te zien als eindresultaat.  ;)

Groetjesssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

anika_en_spirit

Hoi Bonnie,

Wauw, mooie, mooie, moooooie jongen heb je daar!  :-*

Ik hoop dat je kleine geelwangetje er snel weer bovenop komt!
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Anke

Hoi Bonnie,
Wat een mooie foto's weer van je prachtige valkjes.
Fijn dat je voor allemaal een huisje hebt gevonden :)

Wowdiewow 190 euro en dan slaat de behandeling niet aan :o :o
Ik duim mee voor je geelwangetje!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Marian

Hoi Bonnie,

Een hoop gelezen, helaas niet zo leuk nieuws :-\
Wel genoten van erg mooie foto's 8) :D
De rekening van de DA is niet mis, het zou toch wat zijn als de AB dan niet aan slaat :o
Ik hoop en duim mee dat 't allemaal goed komt!!!
Niet leuk voor je dat je dit jaar minder hebt kunnen genieten van je mooie hobby  :)
Volgende keer beter!!!

Groetjes, Marian

•=Bonnie=•

Citaat van: *Manon* op  5 augustus 2009, 15:17:15
zo dat is me nogal een bedrag Bonnie  :o nu maar hopen dat ie het haalt... jemig zeg!

je hebt prachtige fotos gemaakt van je prachtige jongen... ik kijk mijn ogen steeds uit naar je jonge grut  :D :D :D

Ja, ik trok er geloof ik ook wit van weg  :-[  Maar als ze het nu redt...

Citaat van: ♪ Marlies op  5 augustus 2009, 15:33:12
Allereerst, je hebt prachtige jongen gekweekt dit jaar. :o

Volgens mij zijn het echt wel df bleekmaskers, ook de opaline.
De opaline bleekmasker die ik heb is ef en die wangen zijn veel fletser. Als ik het goed heb is dat de moeder van Robin.

Wat de voeding betreft, een vogel is een zaadeter, dus lijkt het mij onnatuurlijk om ze volledig op pellets te zetten.
Bij een da is volgens mij het voer dat hij/zij zelf verkoopt het beste. Daar krijgen ze tenslotte voor betaald. ::)

Hopelijk komt het goed met je geelwangetje.

Groetjes Marlies ;)

Denk je? dat de opaline ook een DF is? Nou we gaan het zien als het goed is. Ik vind haar hoe dan ook erg mooi.

Trouwens grappig, Jelle en Extran zijn nu pas hun parels aan het verliezen.

Wat betreft het voer ben ik het met je eens, het is in de hondenwereld al niet anders. Deze man wou mij ook aanpraten dat mijn vogels een gedragsprobleem hebben *lach* laat ie daar nu ook cursussen voor geven...  ::)  Overigens is hij importeur van het voer, alle DA's die het aanbieden moeten dus via hem, gouden handel dus.

Citaat van: hilde op  5 augustus 2009, 16:42:26
nu kan ik de jongen volop bewonderen nu ik de fotoos zie

mooie valkjes heb je en allen  gereserveerd   fijn voor je

groetjessssssss

Dank :)
Citaat van: *Yvon op  5 augustus 2009, 16:55:03

Hoi hoi

Het zijn zeker schitterende jongen !!  :-*
Nu ook hopen dat die geinige 190 eurootjes het geelwangetje er ook bovenop krijgt en de bacterie(n) bestreden is/zijn.

Ik ook even over het voer.  ;D
Wij geven ook merendeels zaadvoer,pellets geven we als snoep tussendoor en dan die van Zupreem.
En ze vliegen er echt allemaal opaf.  :D

Groetjessss Yvon

Ik ben natuurlijk geen DA maar persoonlijk vermoed ik dat er een ander probleem is waardoor die bacterie een kans gezien heeft... De rest van het nest doet het wel goed (gelukkig)

Ik ben ook niet van plan de valken op pellets te zetten, d'r zat wel een zak van dat voer in de tas die ik meekreeg aan de balie. Plus een zak grovere pellets voor de grijzen EN een zak handopfok. Dat wordt zonder vragen in een zak gemikt en op de rekening gezet. Wist ik veel dat die muk meer koste dan de medicijnen voor de geelwang :(

Overigens rekent die man consult per 10 minuten.... geen wonder dat ie anderhalf uur vol kwekt (in zijn eigen straatje)  >:( :-X ::) Maar op dat moment weet je dat nog niet en denk je, goh... beetje pushie is het wel maar ze nemen in elk geval de tijd voor je. DUH!

Citaat van: Rianne op  5 augustus 2009, 16:57:22
:o Da's een hoop geld, ik hoop ook dat ze het haalt. Een weekje Meppel kostte me destijds 170 euro maar ik had m'n valkje er niet voor terug.

Ik voel me dan ook behoorlijk gen***d. Heb even de prijs van dat voer opgezocht wat ongevraagd "meegegeven" werd maar dat verklaard dus (mede) die onwijs hoge rekening. En niet dat ze het lusten...

Citaat van: Caroline op  5 augustus 2009, 17:39:30

€ 190,= dat is inderdaad een megabedrag ....

Ik was voor een consult van een ongeveer uur, 6 vogels onderzoeken, inclusief een kweek/biopsie uit de snavel, verschillende uit enkele kropjes en eentje uit de longen van JOOP! en verschillende mestonderzoeken van verschillende poepjes en 3 soorten medicatie voor zo'n 10 valkjes waaronder een flesje Nystatine labaz en een fles Baytrill was ik in Nijmegen € 102,= kwijt.

Balen joh, dat je kleine geelwangetje niet reageert op de ab die je kreeg.  :-\

Ga ik nog een beetje meer duimen.  ;)

Wel gaaf dat je nu zo'n mooie bleekjes hebt, en zo lekker fors.

Jammer geen foto van het bonte bleekje, had ik ook wel leuk gevonden die te zien als eindresultaat.  ;)

Groetjesssssss

Op de laatste foto's die ik zelf van hem heb zie je toch al goed hoe hij geworden is, de bonte bleek, hij is alleen nog iets groter geworden ;)

Nijmegen is voor mij absoluut te ver om even met een jong heen te rijden, maar deze prijzen klinken een stuk plausibeler.

Citaat van: anika_en_spirit op  5 augustus 2009, 18:49:14
Hoi Bonnie,

Wauw, mooie, mooie, moooooie jongen heb je daar!  :-*

Ik hoop dat je kleine geelwangetje er snel weer bovenop komt!

Dank je wel :)

Citaat van: Anke op  5 augustus 2009, 20:18:29
Hoi Bonnie,
Wat een mooie foto's weer van je prachtige valkjes.
Fijn dat je voor allemaal een huisje hebt gevonden :)

Wowdiewow 190 euro en dan slaat de behandeling niet aan :o :o
Ik duim mee voor je geelwangetje!
Groetjes Anke

Ach, dan heb je nog altijd 2 zakken voer waar de rest dan nooit meer ziek van wordt ;)  Ohw ja, en een zakje handopfok om de AB rechtstreeks mee aan de geelwang te geven.

Citaat van: Marian op  5 augustus 2009, 20:57:15
Hoi Bonnie,

Een hoop gelezen, helaas niet zo leuk nieuws :-\
Wel genoten van erg mooie foto's 8) :D
De rekening van de DA is niet mis, het zou toch wat zijn als de AB dan niet aan slaat :o
Ik hoop en duim mee dat 't allemaal goed komt!!!
Niet leuk voor je dat je dit jaar minder hebt kunnen genieten van je mooie hobby  :)
Volgende keer beter!!!

Groetjes, Marian

Dank je

Caroline

Ongevraagd voer verkocht .... ik zou het terug brengen.  ::)

Wat een schandalig optreden.  >:(

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Citaat van: Caroline op  5 augustus 2009, 23:48:20

Ongevraagd voer verkocht .... ik zou het terug brengen.  ::)

Wat een schandalig optreden.  >:(

Ja het is niet netjes, maar deels mijn eigen schuld, ik had moeten vragen wat dat voer koste.  ::)  De grijsjes vinden het wel lekker dus die eten het wel op. Naast hun zaad ;)

Die kregen al nutribird pellets naast hun zaad.

De valken kijken er niet naar om en ik ga dus NIET over dwingen terwijl er jongen in het blok liggen die gillen van de honger.
Een zakje voer kost 35,- euro ex BTW  ;D  dus 84 euro van die rekening was voer...

Whatever, ik ben er wel klaar mee, ik hoop dat de geelwang er bovenop komt dan was het nog ergens goed voor allemaal.

Rianne

35 euro voor een zak Harrie's? Hier vragen ze er iets van 40 voor...

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op  6 augustus 2009, 12:43:07
35 euro voor een zak Harrie's? Hier vragen ze er iets van 40 voor...

Ex BTW  ::)  Bovendien moeten die anderen via hem verkopen, kan me dan voorstellen dat hij zelf per definitie de goedkoopste bron is?

Saar

Ik heb 1 keer ontlasting naar hem opgestuurd....
1 keer maar nooit meer :-\ Want het voer wat ik gaf was niet goed en ga zo maar door... ::) Probeerde hij me ook pellets aan te smeren. Toen ik vroeg wat de grootste zak kostte, schrok ik me echt lam :o Daarna de ontlasting naar een andere VA opgestuurd, en die kwam met een hele andere diagnose.. ::) En dat van het gedragsprobleem probeerde hij mij ook aan te praten :-X Ik heb het gesprek toen maar snel afgerond, daar had ik namelijk echt geen zin in :-\

en ik zal ook voor je geelwangetje duimen!!!

Rianne

Die gedragstherapieën schijnen heel raar te zijn, van wat ik heb gelezen. Dan moet je met je gaai daarheen en die moet je op een stok zetten. Dan gaat Hooij er dingen naartoe gooien om te zien hoe de vogel reageert, maar jij mag niet naar je vogel kijken. Doe je dat wel, wordt Hooij nog pissig ook. Heel apart allemaal. En je houdt niet VAN je papegaai, je houdt een papegaai. ::) Voor mij einde verhaal hoor met die man.

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Peggy

Hopelijk komt je geelwang er weer helemaal bovenop hoor.

Heb natuurlijk ook even het da verhaal gelezen;  belachelijk hoor maare groot gelijk dat je er helemaal klaar mee bent. Ik duim voor je geelwang hoor.

en dan wil ik nog even zeggen dat je weer prachtige foto's hebt gemaakt van prachtige jongen  :-*

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier