21 juni 2025, 00:26:55

-•=De Grijze Parel 2009=•-

Gestart door •=Bonnie=•, 24 januari 2009, 18:57:51

« vorige - volgende »

*Esther*

Heej,
Nog meer bleekmaksers die niet willen koppelen zoals wij dat willen? Eigenzinnige mutatie zeker? ;D

Dierenfreackske

Hoi Bonnie, ook van mij gefeliciteerd met je eerste bleekmaskertje, grtjs Ann

Caroline

Het jong van Bingo & Belle .... was dit nu fallow (MAN) of niet (dus pop)??

ALs ik het enige fotootje van hem/haar bekijk van afgelopen vrijdag dacht ik een pop te zien of kijk ik er helemaal naast??

Groetjesssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

@ Pita: Ja hoor, alles goed hier :)

@ Mila: Je hebt die witmasker er toch pas een week bij? Volgens mij moet je gewoon meer geduld hebben... Ik laat mijn koppel gewoon samen en als er over vier weken nog niets is zie ik wel verder, dan zoek ik er denk ik andere partners bij of misschien hou ik wat uit eigen kweek aan. Misschien kiezen ze nog eieren voor hun geld, letterlijk, haha :)

@ Esther:  Mijn andere bleekmaskers willen wel hoor, aan de man ligt het ook niet, het is die lutino bleekmasker EF pop die volgens mij de man niet echt leuk vind. :)

@ Caroline: Bij het jong van Bingo en Belle zie ik nog steeds niet genoeg wang, ik heb dus geen idee nog. Waar dacht jij pop te zien dan? De wangen zullen het uitwijzen, zijn ze geel is het een pop, zijn ze oranje is het een man en in dat geval is ie ook bont :)  Een opaline bronzefallow is het sowieso.

Gerdy

het si toch langer wachten dan je dacht..ik nog hopen dat qwe zondag foto's zouden niet..maar die wangen komen  maar niet door.

gr gerdy

Caroline

Ik dacht, een pop heeft net als mijn Cartier cinnamon dus heeft in combi met fallow en geelwang wit/gele veren/pennen.

Een man heeft dat cinnamon niet, dan krijg je net als bij Tapa de grijzige pennetjes op de rug doorkomen .... uiteraard niet de slagpennen als hij bont is.

Op de foto van vrijdag zie ik geen grijze pennetjes, vandaar dat ik dacht .... POP.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

28 april 2009, 08:46:49 #396 Last Edit: 28 april 2009, 09:14:56 by -•=Bonnie=•-
Citaat van: Caroline op 28 april 2009, 07:27:49
Ik dacht, een pop heeft net als mijn Cartier cinnamon dus heeft in combi met fallow en geelwang wit/gele veren/pennen.

Een man heeft dat cinnamon niet, dan krijg je net als bij Tapa de grijzige pennetjes op de rug doorkomen .... uiteraard niet de slagpennen als hij bont is.

Op de foto van vrijdag zie ik geen grijze pennetjes, vandaar dat ik dacht .... POP.  ;)

Ook op de foto's daarvoor zie je geen grauwe pennen ;)

Maar ennniewees, (hoewel ik persoonlijk het ontbreken van de grauwe pennen aan het geelwang wijt en niet aan het cinnamon) normaal gezien zou je verhaal wel kloppen alleen komt er in dit gevl nog bij kijken dat de jongen bont kunnen zijn... Als ze dat zijn hebben ze geen grauwe pennen, en omdat ze sowieso opaline zijn houden ze ook gele schouders.  :P  Kortom, dat vliegertje gaat niet op, ik moet bij deze combi echt wachten op de wangen. Overigens denk ik wel dat het een popje is.

Het probleem is dat Mork & Mindy slecht voeren. Bij al mijn koppels liggen de jongen altijd met de kroppen vol, de een wat voller dan de ander. Bij dit koppel liggen ze sowieso tot 11:00 met lege kropjes en gedurende de dag zitten ze nooit echt vol. Ik denk dat de jongen dus al hun energie in het groeien steken en dat de bevedering op de tweede plaats komt.

Ik ben sinds drie dagen de jongen 's ochtends gaan pappen en overweeg de drie jongsten ook tussendoor nog een keer te doen als ik tijd heb. Het jong van Pim en Roos is nog niet eens geringd, normaal ring ik hun jongen op 7 dagen, het is nu twee weken. Dit jong wordt trouwens het aller aller mooiste jong wat ik ooit uit Pim en Roos gekweekt heb...  Ik ben er vrij zeker van dat het een cinnamon bonte witmasker is, maar tot nog toe zitten er uitsluitend twee donkere vlekjes op de schouders, en die zijn perfect symmetrisch.  :)

Het tweede bleekmaskertje is er ook, wederom een mannetje, split cinnamon bont lutino en opaline  :D

Voor mijn toekomst plannen  zoek ik een aantal vogels die in elk geval de onderstaande mutaties en splits zeker moeten hebben. Kweek van dit jaar, volgend jaar of kweekrijp... 'k heb geen haast  ;)

* Een cinnamon pop split bronzefallow. GEEN geelwang! of...

* Een cinnamon bronzefallow pop. GEEN geelwang!

* Witmasker palefallow pop. GEEN cinnamon!

* Witmasker palefallow man. GEEN cinnamon of split cinnamon!

* Een getekende opaline bonte pop split witmasker. GEEN cinnamon!

Caroline

Nee .... je verhaal klopt maar .... een man heeft en geen cinnamon en geen geelwang dus ..... zou die net als tapa wel grijze (fallow) pennen moeten hebben gehad.  ;)

Dus ik redeneer andersom.  :)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Citaat van: Caroline op 28 april 2009, 09:08:29
Nee .... je verhaal klopt maar .... een man heeft en geen cinnamon en geen geelwang dus ..... zou die net als tapa wel grijze (fallow) pennen moeten hebben gehad.  ;)

Dus ik redeneer andersom.  :)

Nee, niet als ie opaline bont is dus, en opaline zijn alle jongen van dit koppel, en bont komt er ook uit.   :P

Caroline

Dus .... een opaline bronze-fallow krijgt geen grijze pennen??

Aha, dat wist ik niet.  ;)

Weer wat geleerd .... ik zat al grijze pennen eruit te kijken.  :P

Spannend dus.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

mariejj

Wat een leuke jongen weer!  ;D

:o nou ik vind dat Kenny het mooiste jong van Pim en Roos is  :P

Maar als jij nieuwe vogels erbij neemt dan gaan er zeker ook weer koppels weg? Weet je ook al welke?  ::) :)

Anke

Hoi Bonnie,
Het blijft hier dus nog even spannend....
Mooie mutaties zoek je ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Citaat van: Caroline op 28 april 2009, 09:21:32

Neeheeej  ;D  Een opaline BONT bronzefallow niet :D  (tenzij er maar 1 of twee pennen bont zijn natuurlijk :)

Citaat van: mariejj op 28 april 2009, 11:17:44
Wat een leuke jongen weer!  ;D

:o nou ik vind dat Kenny het mooiste jong van Pim en Roos is  :P

Maar als jij nieuwe vogels erbij neemt dan gaan er zeker ook weer koppels weg? Weet je ook al welke?  ::) :)

Kenny is ook mooi, en vergeet Extreme niet ;)  Maar dit kon wel eens een heel symmetrisch popje worden :)

Welke koppels er weg gaan hangt van de nakweek af en of ik pleegkoppels nodig heb of niet. Ik wil van mijn eigen koppels namelijk ook wat aanhouden. Overigens zoek ik maar 3 vogels hoor, er zitten twee of/of-jes tussen. Hangt ook weer af van wat er hier geboren wordt.

Citaat van: Anke op 28 april 2009, 14:33:44
Hoi Bonnie,
Het blijft hier dus nog even spannend....
Mooie mutaties zoek je ;D
Groetjes Anke

;D

Caroline

Citaat van: -•=Bonnie=•- op 28 april 2009, 14:56:26

Neeheeej  ;D  Een opaline BONT bronzefallow niet :D  (tenzij er maar 1 of twee pennen bont zijn natuurlijk :)

Neeee, ik bedoel niet de slagpennen, uiteraard zijn die bij een bonte meestal licht.  ;)

Ik bedoel de pennen/veertjes op de rug. Zijn die bij een opaline bronze-fallow licht net als bij een opaline cinnamon geelwang bronze-fallow of .... licht grijs net als bij een bronze-fallow?? ZOals Tapa dus??

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

28 april 2009, 22:11:00 #404 Last Edit: 28 april 2009, 23:42:30 by -•=Bonnie=•-
Citaat van: Caroline op 28 april 2009, 15:02:25
Citaat van: -•=Bonnie=•- op 28 april 2009, 14:56:26

Neeee, ik bedoel niet de slagpennen, uiteraard zijn die bij een bonte meestal licht.  ;)

Ik bedoel de pennen/veertjes op de rug. Zijn die bij een opaline bronze-fallow licht net als bij een opaline cinnamon geelwang bronze-fallow of .... licht grijs net als bij een bronze-fallow?? ZOals Tapa dus??

Kijk maar naar Belle, da's een opaline bronzefallow :)  De kleur van de parels is wel anders dan van een lutino, maar dit verschil is niet al in de hulsjes te zien.