20 juni 2025, 23:59:50

-•=De Grijze Parel 2009=•-

Gestart door •=Bonnie=•, 24 januari 2009, 18:57:51

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Jammer van dat kleintje. :-\

Gelukkig gaat het met de anderen wel goed en groeien ze als kool. :D

Rob S

Ai, dat is zuur van dat jong, maar zoals je zelf al zegt, het is de natuur. Van al dat handopfok krijg je alleen maar zwakkere jongen, tenminste, dat is mijn mening ;)

Je valkjes groeien mooi, ik ben erg benieuwd wat voor bijzondere mutaties er dit jaar weer uitkomen ;D

Groetjes

Gerdy

wat sneu van het rood oogje..de rest ziet er super uit.

gr gerdy

•=Bonnie=•

23 april 2009, 11:24:12 #348 Last Edit: 23 april 2009, 11:29:03 by -•=Bonnie=•-

Allemaal bedankt voor de reacties  :-*

-------------------------------------------------------

Het is begonnen... het wangen turen  :D

Ik wist al vrij snel dat de eerste twee van Extreme en Extran mannen zouden zijn, tenzij natuurlijk door reversed crossover het cinnamon zou zijn verdwenen.

Bij jong 1 zijn de oranje wangen duidelijk zichtbaar, bij jong twee vreemd genoeg nog niet maar goed, da's geen cinnamon dus dat zou ook een man moeten zijn.

Maar jong 3 en 4 zijn cinnamon-opaline bonte popjes en zouden dus gele wangen kunnen krijgen. Bij jong 3 breken de wangen goed door nu enne... ik zie nog steeds geen oranje  ;D  Morgen weet ik het zeker... Ook bij jong 4 beginnen de wangen door te breken. Dit hoop ik uiterlijk zondag met zekerheid te kunnen zien.

Dan hebben we het Opaline Bronzefallow jong van Bingo & Belle. Tot nog toe breken er geen donkere pennen door op de vleugeluiteinden. In dit geval kan dit twee dingen betekenen...  :D

Een bronzefallow krijgt namelijk donkere vleugeluiteinden, maar een cinnamon-opaline-geelwang bronzefallow krijgt dit niet (althans niet zo dat je dat in de pennen al ziet), en een bonte bronzefallow ook niet.

Dus of dit jong is een cinnamon-opaline-geelwang bronzefallow pop. Of het is een opaline bonte bronzefallow... en in dat laatste geval kan het nog steeds een pop zijn en dus gele wangen krijgen  ;D

Ook dit hoop ik tegen zondag te weten  :)

Sja en dan hebben we nog het cinnamon bonte jong van Jelle en Beauty. Hier is nog steeds geen enkele donkere pen te zien  :o  Ook hier is het afwachten of er gele of oranje wangen op komen. Ik hoop op geel want als dit een clear pied is kan ik het geslacht niet zien tenzij het gele wangen krijgt haha, dan is het duidelijk een pop  :D In principe zou ik ook hier zondag meer moeten weten.

En nu gaan jullie allemaal foto's willen natuurlijk... maar ik heb besloten dat jullie gewoon net als ik tot zondag moeten wachten  ;D :P :D

Gerdy

Hoi Bonnie

dat is niet eerlijk..jij ziet ze nu wel en wij niet..maar oke er zit niets anders op om tot zondag te wachten.

ik vind het zo knap met al die berekeningen.
ik heb het al zo vaak doorgelezen maar ik kom er nog steeds niet uit.

gr gerdy

•=Bonnie=•

23 april 2009, 11:48:13 #350 Last Edit: 23 april 2009, 11:49:58 by -•=Bonnie=•-
dubbel

•=Bonnie=•

Citaat van: Gerdy op 23 april 2009, 11:31:58
Hoi Bonnie

dat is niet eerlijk..jij ziet ze nu wel en wij niet..maar oke er zit niets anders op om tot zondag te wachten.

ik vind het zo knap met al die berekeningen.
ik heb het al zo vaak doorgelezen maar ik kom er nog steeds niet uit.

gr gerdy

Ik doe dit vooral voor de mensen die wachten op bepaalde mutaties... hopelijk is zondag alles in 1 keer duidelijk en weten ze of ze blij kunnen zijn of niet.

Bovendien moet ik eigenlijk de puter dicht doen en aan het werk. Maar kom niet goed op gang vanmorgen  :-\

Oh jah... van het weekend hoop ik nog meer nieuws te hebben trouwens.  :P

mila

heey bonnie

vind het ook niet eerlijk dat je geen foto's hebt gemaakt je was toch aan het kijken kon je makkelijk foto's maken  :P.

ik ben erg benieuwd naar de foto's en kleuren van de wangen.

groetjes

☺ Pita ☺

Jhaaaa we willen foto's :P
Oow en ik kom ook niet op gang met dat heerlijke zonnetje in mijn tuin :P
Groetjes Petra.

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Citaat van: mila op 23 april 2009, 16:40:01
heey bonnie

vind het ook niet eerlijk dat je geen foto's hebt gemaakt je was toch aan het kijken kon je makkelijk foto's maken  :P.

ik ben erg benieuwd naar de foto's en kleuren van de wangen.

groetjes

Sterker nog... ik heb meermaals gekeken vandaag  :P  En van jong 3 van Extreme & Extran weet ik nu ook 90 & zeker wat het gaan zijn. Maja, het probleem is niet het kijken en foto's maken, wel het uitzoeken van de foto's, het verkleinen en het uploaden  ;)

Citaat van: ♣ Pita ♣ op 23 april 2009, 16:56:27
Jhaaaa we willen foto's :P
Oow en ik kom ook niet op gang met dat heerlijke zonnetje in mijn tuin :P
Groetjes Petra.

Nog even geduld, ik zou het zo leuk vinden als op de volgende foto's van alle maybe geelwangen duidelijk is of ze het nu zijn of niet. En laten we eerlijk zijn, tot die tijd is er toch niet zoveel te zien  ;)

Citaat van: Caroline op 23 april 2009, 17:43:20
Ik wacht geduldig hoor.  ;)

Goed zo  :P

*Yvon

Jaaaaaa,wat is dat nou ??  :o
Vraag je in je naam : Gele wangen ?? :)
En dan krijgen we niks tezien.  >:(  :D
Om in huis te werken hoef je de puter niet uit te zetten hoor.  :P
Gewoon tussendoor even huishouding en foto's maken.  ;D
Dan weer puteren,foto's uploaden en plaatsen,it's easy.  ;D ;D
Ik snap wel dat je alle veertjes er weluit kan kijken.
Wat is het toch spannend voor je om de jongen elke keer te bekijken.  ;D

Ben zeer benieuwd naar de foto's een zondag !!  ;D

Groetjesss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anke

Hoi Bonnie,
Jaaaa zondag foto's ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Citaat van: *Yvon op 23 april 2009, 18:08:20

Jaaaaaa,wat is dat nou ??  :o
Vraag je in je naam : Gele wangen ?? :)
En dan krijgen we niks tezien.  >:(  :D
Om in huis te werken hoef je de puter niet uit te zetten hoor.  :P
Gewoon tussendoor even huishouding en foto's maken.  ;D
Dan weer puteren,foto's uploaden en plaatsen,it's easy.  ;D ;D
Ik snap wel dat je alle veertjes er weluit kan kijken.
Wat is het toch spannend voor je om de jongen elke keer te bekijken.  ;D

Ben zeer benieuwd naar de foto's een zondag !!  ;D

Groetjesss Yvon

Haha ja zo klinkt het makkelijk, maar ik was niet aan het huishouden maar aan het schilderen. En dat ga ik zo weer doen.  :)

Ik heb er al aardig wat veren uitgekeken, nu zijn er nog twee over van wie ik het nog niet weet  ;D  Ik vrees alleen dat ik dit zondag ook nog niet weet, het lijkt wel alsof die twee helemaal gen wangen krijgen  >:(  ;) ;D

Citaat van: Anke op 23 april 2009, 19:47:58
Hoi Bonnie,
Jaaaa zondag foto's ;D
Groetjes Anke

:) 'k weet niet of ik het zondag ook al bij de jongste twee kan zien  :-\

Ondertussen is het duidelijk voor wat betreft de jongen van Extreme & Extran, er zit 1 geelwang popje bij  :D

Bij Het jong van Jelle en Beauty is nog steeds niets te zien, geen bont maar ook nog geen wangen. Ik ben heeeeeeeeel heeeeeeeeeel erg nieuwsgierig naar wat hier door gaat komen. Maja kijken kijken en nog es kijken helpt helemaal nix  >:(  :P

Ook bij de opaline bronzefallow nog geen wangen dus, ook dit jong houdt de geheimen nog even bij zich.

En dan heb ik ook eer iets raars. Vanmorgen bij het voeren en controleren vond ik 1 van de twee jongen van Romeo & Julia voor dood buiten het blok  :o :o :o

Die jongen liggen dus bij Cocktail & Dreams die hun eigen donsje dood hebben laten gaan. Deze jongen worden wel gevoerd maar ik heb werkelijk waar nog nooit zo'n grote smeerbende gezien. Beide vogels zitten onder de smurrie en de jongen plakken letterlijk aan elkaar  :-\

Enniewees... er lag er dus 1 buiten het blok. Steen en steenkoud maar het was niet stijf nog, terwijl ik er naar kijk zie ik ineens dat het naar lucht hapt  :o :o

Ik heb het in de broedmachine gelegd en na 5 minuten zat het weer kaarsrecht. Na een papvoeding heb ik het maar weer terug bij de stiefouders gelegd  ::)  Ik geef ze het voordeel van de twijfel en ga er vanuit dat het jong in een oksel is blijven hangen toen 1 van beiden uit het blok ging. Dat het geen opzet was.

Als ik niet zo vroeg al was gegaan, normaal ga ik een uur later, was het beestje hartstikke dood geweest.  :-X

Raar volk.  >:(

mila

heey bonnie

raar zeg een jong eruit...
dat heb ik nog nooit meegemaakt..
hopen dat hij gewoon is blijven hangen aan de vleugel ofzo en dat het niet met opzet is.

groetjes