21 juni 2025, 23:52:29

-•=De Grijze Parel 2009=•-

Gestart door •=Bonnie=•, 24 januari 2009, 18:57:51

« vorige - volgende »

☺ Pita ☺

Mooie foto's weer Bonnie.
Groetjes Petra.
De jongen zien er heeeel goed uit!!

Dierenfreackske

Hoi Bonnie, ik heb genoten van je foto's hoor, en mooie donsjes, minivalkjes heb je hoor!
En wat een trotse pap is de cinnamon bonte opaline (split geelwang) super hoe hij zo fier kijkt! Grtjs Ann

mila

heey bonnie

super mooie foto's van de donsjes...
vooral de getekende...

mooie ouders.

groetjes
mila

•=Bonnie=•

Citaat van: Caroline op 20 april 2009, 11:43:12
Mooi!!  :D

;)

Citaat van: ♣ Pita ♣ op 20 april 2009, 11:47:23
Mooie foto's weer Bonnie.
Groetjes Petra.
De jongen zien er heeeel goed uit!!

Ja ze doen het goed :)

Citaat van: Dierenfreackske op 20 april 2009, 16:54:14
Hoi Bonnie, ik heb genoten van je foto's hoor, en mooie donsjes, minivalkjes heb je hoor!
En wat een trotse pap is de cinnamon bonte opaline (split geelwang) super hoe hij zo fier kijkt! Grtjs Ann

;D

Citaat van: mila op 20 april 2009, 17:32:58
heey bonnie

super mooie foto's van de donsjes...
vooral de getekende...

mooie ouders.

groetjes
mila

•=Bonnie=•

Helaas... net bij het controleren en voeren van de vogels vond ik het kleine roodoog donsje bij Cocktail & Dreams dood  :'(

Het was zo klein en broodmager... ik denk dat ze het gewoon onvoldoende gevoerd hebben in al hun jeugdige onwetendheid. Ik heb ze beiden even uit het blok gebonjourd en alle eitjes nagekeken. Er lagen er nog drie, twee onbevrucht en 1 afgestorven.

Dus... geen palefallow bleekmaskers deze ronde en ook geen jongen van Bingo en Belle meer   :-[

Hopelijk voeren ze de jongen van Romeo & Julia wel goed, die zijn gisteren beide uit uitgekomen, op de verjaardag van mijn zoon en schoonmoeder, voor allebei 1 dus  ;) Ik heb in elk geval geen ander koppel waar ik zulke kleine donsjes onder kwijt kan dus het is hun enige kans.

Het broeden is blijkbaar ook niet helemaal goed gegaan dat er van al die bevruchte eitjes maar 1-tje uitgekomen is. Naja, volgende keer beter... het popje heeft een zwarte ring dus is van 2007, dat zal wel einde 2007 zijn vermoed ik maar ze mogen het nog wel keer proberen.

Sja zo is er van al die eitjes van de 1e ronde niet zo veel meer overgebleven dit keer. Naja, dat hoort er bij zullen we maar denken, de jongen die er liggen zijn prachtig in elk geval  :D

Dierenfreackske

Hoi Bonnie, ach, wat sneu van het donsje met de rode ogen, van Coctail en Dreams, heel veel sterkte met het verlies ,ik hoop dat het met de andere donsjes beter gaat, grtjs Ann :'(

*Yvon

Hoi hoi

Allereerst ,je hebt wel weer een stel prachtige jongen zitten !!  :D
De look a like van Manchito heeft zelfs minder grijze veertjes.  ;)
Manchito heeft ze aan allebei de kanten zitten.  :D

Dat is flink balen zeg dat het donsje dood is.  :-\
Hopelijk gaan ze nu wel snappen van wat er moet gaan gebeuren.

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Monky

Hey Bonnie,

Wat een heerlijke foto's weer  :D

Sneu dat het donsje het niet heeft overleefd. Helaas kunnen we niet meer doen dan een beetje goochelen met de eitjes bij diverse koppels, maar de rest moeten ze toch echt zelf doen.
Er komt vast een tijd dat ze het wel gaan snappen en dan... maak je borst maar nat  ;D

Ik moet zeggen dat als ik zo die foto's bekijk van Extran en Extreme dan zie je toch echt wel dat Sanya bij hun vandaan komt  :D

Succes in elk geval met de verdere kweekseizoen!!

Groetjes,
Monky

Caroline

Ach gossie, balen van je kleine donsje en de niet goeie eitjes.  :-\ :'(

Hopelijk de volgende meer succes bij hen.

Nog gefeliciteerd met de 2 donsje, je zoon en je schoonmoeder.  :D

Groetjessssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Bedankt allemaal. Ja je kan nu eenmaal niet meer doen dan inderdaad hier en daar wat schuiven met jongen en eieren. Of je moet alles met de hand willen doen, maar dan zouden ze ook nooit de kans krijgen het te leren. In de natuur gaat er zoveel eerstejaars spul dood...

Het is jammer maar ik ben heel erg blij met het koppel verder en ik weet zeker dat ze het in elk geval volgend jaar beter zullen doen. We wachten gewoon af of ze het de volgende ronde al beter snappen.

Goed... ik had beloofd de foto's van de andere donsjes nog te plaatsen... bij deze. De twee van Romeo en Julia heb ik niet gedaan, ik wou Cocktail en Dreams niet weer storen. Die zet ik wel op de foto als ze er over een dag of 7 nog zijn en ik moet gaan ringen.

Jong 4 van Extreme & Extran  :) Een cinnamon-opaline-(geelwang?) bonte pop split witmasker. Nog te reserveren als ze geen gele wangen krijgt, anders is er een optie op.

Jong 1 van Jelle & Beauty. Het is in elk geval een cinnamon bontje maar er is nog helemaal niets te zien. Als dit een popje is krijgt het parels en kan het een geelwang zijn. In dat laatste geval is ze gereserveerd.

Jong 1 van Bingo & Belle. Ook hier is nog niets te zien :)

Jong 1 van Pim & Roos. Ook hier is nog niets te zien :)
[/color][/font][/size]

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi Bonnie,
Wat naar dat het roodoogje het niet heeft mogen halen :'(
Het lijkt me echt vreselijk om onverwacht een dood donsje in het blok aan te treffen...
Ik duim voor je dat verder alles goed gaat!

Je hebt weer mooie foto's gemaakt van je mooie jongen :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Bonnie....aaaarch wat een schatjes zijn het, om verliefd  op te worden hoor! Heel lief, ik ben benieuwd welke wangetjes dat het ene donsje gaat krijgen hoor! Grtjs Ann

mila

heey bonnie

sneu van het roodoog donsje volgend ronde beter..

wel mooie foto's weer zeg, en zo als nu lijkt heb je wel niet heel veel donsje de eerste ronde maar wel mooie toch...

groetjes
mila

☺ Pita ☺

Aaah wat jammer van je donsje , maar wat een mooie foto's/jongen weer ;)
Groetjes Petra.