23 juni 2025, 11:11:16

-•=De Grijze Parel 2009=•-

Gestart door •=Bonnie=•, 24 januari 2009, 18:57:51

« vorige - volgende »

Caroline

FIjn dat je toch een iets van oplossing hebt kunnen maken. Goed van je.

Sterkte met de hummels, ben erg benieuwd hoe het net is gegaan.

Ik hou je topic goed in de gaten.

Succes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Bedankt allemaal  :-* :-*

Nou, ik heb goed en slecht nieuws...

Het goede nieuws is dat het kropje van de jongste witmasker het weer lijkt te doen en dat ook de oudste drie nu normaal lijken te legen.  :)

Het andere goede nieuws is dat er geen zure zooi meer uit de kropjes van de fallows komt. Met name het mannetje was net leeg op wat water na. Maar aangezien de pleegouders in het begin overvoerd hebben hebben beide fallows een iets uitgelubberd kropje waar ze nog niet ingegroeid zijn, dat helpt nu niet echt.

Hoe dan ook, zij hebben net yakult en nystatine gekregen en verder krijgen ze niets meer tot morgenochtend. Hopelijk zijn ze dan echt leeg en tot rust.

Maar de kleine geelwang (1 van de fallows is er ook 1 trouwens)... Haar kropje werkt gewoon niet meer  :'(  Er zat ondertussen alleen nog maar brandnetelthee in met nog wat spoortjes restpap, maar er lijkt niets uit de krop te verdwijnen.

Bij haar heb ik net 4mm uit de krop gehaald en er net als bij de fallows 2 druppels nystatine en 1mm yakult in gedaan.

Ze kruipt bijna in me weg als ik haar bij me neem, het is zo'n schatje met dat kogelronde koppetje. Vol vertrouwen  :-\

Ik hoop toch zo dat morgenochtend alle kropjes leeg zijn  :'(

Marian

Hoi Bonnie,

Ik hoop en duim heel hard met je mee!!
Sterkte!

Groetjes, Marian

Caroline

Ach, het arme kleine geelwangetje.  :'(

Ik hoop zo dat ze morgenochtend allemaal leeg zijn.

Fijn te lezen dat het fallow ventje geen zure rommel meer in zich heeft.  :) En goed nieuws over de witmasker.

Ik kijk uit naar je nieuws van morgenochtend, hopelijk allemaal goed nieuws.

Trusten voor straks.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Klik op het plaatje voor onze site!

kimmie

Hoi Bonnie,

Wat vreselijk allemaal zeg...!!
Ik schrok toen ik je punkers zag...
Aan de titel te lezen, dacht ik dat het ging om iemand die in je voliere was geweest...

Gelukkig heb je een oplossing gevonden voor de kleintjes...
Ik hoop en duim voor je dat ze het allemaal gaan redden...
Ik heb een kaarsje voor ze aangestoken...

Hopelijk heb je morgenochtend nog meer goednieuws...!

Weltrusten...
Groetjes Kim, Karel en Lady

Karin

Wat vreselijk hè  :'( Ik heb ook ooit een kropje gehad wat niet goed werkte. Het jong liep al achter en was ook nog eens gevallen en daardoor is het helemaal spaak gelopen. Als ik nog aan het Ukkie denk moet ik weer janken, heb me zo vreselijk gevoeld dat ik helemaal niks kon doen. Ook steeds kropje leeg gemaakt enz. Maar waarschijnlijk was het jong zelf gewoon "niet goed". Maar het was ook zo'n lieffie  :'( :'( :'( Ik denk nog vaak aan hem....

Jammer dat je niet dichterbij woont want ik heb de primperandrank gewoon in huis. Maar ja, per post heb je het ook pas op zijn vroegst dindag, dus heb je daar niks aan....
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

•=Bonnie=•

22 juni 2009, 00:37:44 #712 Last Edit: 22 juni 2009, 00:49:57 by •=Bonnie=•

Nou met zoveel duimen... moet het toch goedkomen...

Ik ga nu maar naar bed, ik zit in mijn kantoor van een afstand naar ze te kijken en er komt verder gewoon niets uit mijn handen.

@Karin: wat gek dat ik niet zou bestaan? Die Metocloral Drops die ik besteld heb zijn waarschijnlijk hetzelfde als dat primperandrankje. Dat het bij jou zo goed werkte geeft weer hoop, nu hoop ik in vredesnaam maar dat het ook daadwerkelijk dinsdag binnen is  :-\  

@Rianne: met dat ventielslangetje is het leeghalen wel gelukt, ik hoop dat het niet meer hoeft. De palefallow laat ik liever bij haar ouders tot ze helemaal zelfstandig is hoor.  :)

Dierenfreackske

Hoi Bonnie....ik duim dat de kropjes leeg zijn straks...en de donsjes het goed maken hoor! Grtjs Ann

•=Bonnie=•

22 juni 2009, 08:03:38 #714 Last Edit: 22 juni 2009, 08:06:52 by •=Bonnie=•
Helaas... het kropje van ht geelwangetje is er echt mee gestopt. Ze is inmiddels 20 gram afgevallen en woog er nog maar 51  :o

De yakult en Nystatine zaten nog onveranderd in haar kropje. Het slangetje wilde ze niet meer opeten dus heb ik haar laten braken. Tot nog toe lukte dat niet, nu wel. Het rook niet zuur.

Om haar in elk geval een klein beetje een fijn gevoel te bezorgen heeft ze 4mm warme waterpap gekregen.

Bija acht uur, ik ga alle dierenartsen bellen om te kijken of iemand dat medicijn op voorraad heeft en het mee wil geven.

De beide fallows vond ik leeg genoeg, dat flubertje onderin leegt gewoon niet, en hebben 5mm warme waterpap gekregen.

De rest heeft een normale portie normale pap gehad. Alle 7 uiteraard ook de nystatine druppels bovenop de pap.

Ik ga nu bellen en dan moet ik de studio gaan klaarmaken want ik krijg vanochtend eerst een paar klanten.

Update... ik heb het en ga het NU halen!!!

Caroline

Geweldig!!!!  Dat je het hebt.

Hopelijk is het nog op tijd voor je kleine geelwangetje.

Fijn om te lezen dat de andere dwergjes langzaam uit hun dal kruipen.  :)

Werkse straks.

Knuffie en succes met je kleintjes.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

☺ Pita ☺

Oooow Bonnie wat fijn !! Rennen meid en doe voorzichtig onder weg hoor !!!
Ik ga gewoon door met duimen moet echt goed komen :D

•=Bonnie=•

Echt top van die DA, ze had nog 1 flesje en hoewel ik gewoon eerlijk heb gezegd dat ik het nog niet eerder had gebruikt kreeg ik het na uitleg hoe of wat toch mee.

Het zit er in, 0,02  :o drupje voor een valkje van 50 gram, dat was even puzelen maar verdunt met water kon ik de drie kleintjes uiteindelijk 0,2 verdunning geven. Dat mogen ze 3x daags. En nu duimen dat het werkt want ja, als je krop helemaal niet werkt... wat doet dat goedje dan ???

Nu even bijkomen met een kopje koffie en dan douchen en aankleden LOL Ik ben zo in mijn "huispak" op mijn klompen weggerend.

Pft, wat een weekend en wat een ochtend. Naja, de studio klaarzetten is zo gebeurd, ff relaxen nu.

mila

super dan DA bij wie heb je het nu gehaald??

nu hopen dat het goed gaat komen.

gelukkig doen de andere 5 het wel weer goed en nu komen ze wel weer bij dat weet ik zeker met jou ervaring.

duim voor je voor die andere 2.

gr