23 juni 2025, 01:32:58

-•=De Grijze Parel 2009=•-

Gestart door •=Bonnie=•, 24 januari 2009, 18:57:51

« vorige - volgende »

Marian

Hoi Bonnie,

Met afgrijzen heb ik naar de foto's gekeken :'(
Ik kan me zo voorstellen dat je even niet weet wat je ziet!
Maar wat een geluk eigenlijk dat je op dat moment wel bent gaan kijken.
Fijn te lezen dat ze levendig zijn en beginnen aan wat vliegoefeningen, is toch wel een goed teken, denk je niet?
Ik hoop dat ze er allemaal bovenop gaan komen.
Aan je goede zorgen zal het niet liggen :)
Helaas kan ik je niet helpen met je vragen.
Veel succes en ik duim voor ze allemaal!!

Groetjes, Marian

•=Bonnie=•

21 juni 2009, 07:21:59 #691 Last Edit: 21 juni 2009, 07:55:26 by •=Bonnie=•
Hey allemaal, de jongen hebben gisteren om 20:00 de laatste voeding gehad, want om 24:00 waren de kropjes nog niet leeg  :-\

Bij de fallows en de geelwang zijn ze dat nu nog niet  :'( Ik heb er een heel hard hoofd in, ik kan wel Nystatine gaan geven maar buiten het trage legen wijst niets op een candida.

Eigenlijk zou ik met een kopnaald de krop helemaal leeg moeten halen en moeten spoelen, maar ik heb dus geen kropnaald en heb zo'n ding ook nog nooit gebruikt  :-X

mila

:censuur dat ze niet willen legen balen zeg.
ik heb ook nog nooit met een kropnaald gewerkt (heb hem ook niet) maar ze zeggen dat het heel makkelijk is.
via de linkerkant de naald inbreng er stond een heel verslag in de parkieten societie over kropnaald gebruik.

caroline kan het ook alleen woont iets ver weg :-\.

ik hoop dat je een oplossing kan vinden en dat de fallowtjes het gaan redden.

ik duim voor je

Hermien

Gadver meid, ik lees nu net over je donsjesdrama en ben geschokt door de foto's. Snap best dat je ontzettend geschrokken bent. Het is ook niet niks en nu het probleem met de kropjes. Ik hoop zó voor je dat het toch goed gaat komen met de kleintjes. Jij verdient het en zij niet minder! Helaas kan ik je verder niet helpen, want ik heb nulkommanulzero verstand van kleintjes grootbrengen. Wat ik wel kan doen is heel veel aan je denken en de duimen laten draaien. En dat doe ik, hoor!

Stertke.

Caroline

Niet via de linkerkant als je het jong voor je hebt hoor.

Het jong in je linkerhand houden (voor ons linkshandig dus even wennen) en van voren gezien via de rechterkant de naald naar linksachter inbrengen en je ziet hem dan de krop in gaan.

Mocht je interesse hebben, ik heb het gefilmd met uitleg en kan zo de link geven.

Jammer dat we zo ver uit elkaar wonen, het is geen optie even op en neer te rijden. Maar mocht ik jou kant opkomen om het fallowventje te halen, neem ik mijn kropnaald mee en is er een mogelijkheid, doe ik het je voor. Mijn ervaring is dat het met name voor jongen van deze leeftijd en jonger veel relaxter is om 5-7 maaltijden per dag te geven met kropnaald dan met spuit. Binnen minder dan een halve minuut is het kropje vol en zit er 4-5 ml. pap, water of enkele ml's Yakult en medicatie in, niks geen gepiel en gehannes met een jong wat niet wil.  ;)

Balen balen balen, dat de jongen zo moeizaam gaan.  :'( En natuurlijk nog meer balen dat mijn kleine ventje erbij zit.  :'(

Wat betreft het niet legen .... ik heb heb een keer vaker Nystatine Labaz gekregen van Broersdijk in Nijmegen, preventief omdat papkinders op jonge leeftijd vaak kropproblemen geven.

Het leeghalen met kropnaald .... toen Remy hier vorige week zo vol zat heb ik hem ook niet leeggemaakt met de kropnaald maar wel een dag lang alle maaltijden alleen maar bijgevuld met warm water en 2 x per dag 1 ml. Yakult gegeven.

Na een dag water poepte zij ook water op den duur, het leek
wel een kraantje.  :o

De volgende dag was het kropje al een stuk beter en ben ik begonnen met pap, 1 deel Nutribird, 3 delen water, dus best dun.

Pas 4 dagen geleden ben ik begonnen met pellets door de pap, dit durfde ik niet eerder maar nu, Remy is 1 dagje ouder dan je fallowventje werkt het weer allemaal prima, zonder Nystatine. En het heeft helemaal stilgestaan, de darmpje zijn donker afgetekend geweest.   :o

Druivensuiker, je schreef het al heb ik ook niet gegeven want inderdaad hier genieten schimmels van.

Qua warmte zou ik het wat koeler maken, hier heb ik voor Remy dezelfde temperatuur aangehouden die bij zijn leeftijd past. Met 3 1/2 week oud liggen de ouders er ook niet meer de hele dag bij, sterkter nog, zijn ze er meer af dan erbij.  ;)

Ik ga heel erg hard duimen voor jullie maar weet dat je meer dan je best doet.  :)

Ondanks alles toch een fijne dag.

Geef ze maar een knuffie van me.

PS. hoe zijn de wondjes, genezen ze een beetje of ben je bang voor onsteking??

Ben benieuwd naar de nieuwe foto's.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Dames bedankt  :-*

@ Caroline: als je mij het adres van dat filmpje zou willen mailen heel graag. Even kijken waar ik met spoed een kropnaald vandaan kan halen. Het schijnt ook met fietsventielslang te kunnen.

-------------------------------

Het voordeel van spoelen is dat ik dan kan spoelen tot alle zure rotzooi er uit is, en dan meteen kan beginnen met voeren.

Omdat de krop zo traag leegt verekken ze van de honger  :'(

Ik ga de lamp helemaal weghalen voorlopig, met 7 kop bij elkaar krijgen ze het niet koud en de gist schimmels vinden die warmte lekker.

Ik ben overigens wel met de nystatine begonnen vanmorgen.

Anke

Hoi Bonnie,
Wat naar dat de kropjes niet willen legen :'(
Helaas heb ik er totaal geen ervaring mee.
Ik weet wel dat brandnetelthee de spijsvertering helpt.
Maar dat weet jij volgens mij allang.
Als ik het me goed herinner heb ik het je zelfs eens zien geven ;)

Heel veel sterkte en ik duim heel hard dat het goed gaat komen met de kleintjes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Bij gebrek aan een kropnaald heb ik heb de kleinste 4 zojuist met een spuit voorzien van een stuk fietsventiel slang "leeg getrokken"  :-X

Voordeel is dat als ik het rubber warm maak ze het gewoon "opeten" dus het glijdt zo de krop is. Nadeel is dat je die slang niet ziet zitten en dus ook niet kunt "mikken" als hij eenmaal in de krop zit. Daar komt bij dat het voer daar nauurlijk slijmerig is, en daarop zuigt de slang vacuum :-/

Bij de geelwang kreeg ik er echter heel erg veel uit dus dat is erg prettig.

Vervolgens heb ik ze 4mm brandnetelthee gegeven met dat zelfde slangetje, anders riskeer je dat de dunne thee in de luchtpijp terecht komt. Hoewel met een lepeltje ook zou gaan natuurlijk maar nu was ik toch bezig.

De albino, witmasker en "getekende" bleekmasker waren helemaal leeg en hebben een iets dunnere pap met brandnetelthee ipv water gehad.

Verder heb ik een medicijn wat de werking van de krop zou bevorderen en kropnaalden besteld. Hopelijk is dat uiterlijk dinsdag allemaal binnen. De DA had het medicijn niet op voorraad voor vogels dus eerder kon ik er niet aankomen.

Anke

Hoi Bonnie,
Fijn dat het gelukt is om de kropjes (gedeeltelijk) leeg te krijgen.
Nu maar hopen dat de kropjes weer gaan werken.
Dan is wachten tot dinsdag nog best lang :-\
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

B87

Jeetje wat een naar gezicht zeg... wat moeten die kleintjes  pijn hebben :'( Is er geen pijnstiller voor??
Hoop dat het straks weer allemaal goed gaat met de kropjes!
Sterkte en succes!! :-*

Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

•=Bonnie=•

@Anke: ja tot dinsdag is lang, maar het is niet een medicijn specifiek voor kropverzuring dus het is maar afwachten of het aanslaat. Het is bedoeld tegen braken en om de dikkedarm te stimuleren... blijkbaar wordt het bij vogels gegeven in de hoop de kropwerking te stimuleren.

@B87: ze hebben geen pijn meer, de wonden zien er rustig uit en ook de blauwe plekken trekken weg. Hun grootste probleem is nu die kropjes.

Als ze straks niet leeg zijn doe ik nog een keer leeghalen en aanvullen met brandnetelthee. Zijn ze dan nog niet leeg dan wordt het vervelend voor ze maar dan ga ik de kropjes echt spoelen tot ik er alleen nog helder vocht uit haal. Maar liever niet want het is eng en dan nog, hij moet dan wel gaan werken anders helpt spoelen niet echt.

Morgen haal ik electrolyten voor extra energie en tegen uitdrogen, da's beter dan druivensuiker in geval van kropverzuring.

Rianne

Met de kropnaald leeghalen zal niet zo makkelijk gaan denk ik, tenzij je een naald hebt met een wat grotere opening. Het kleinste klontje voer kan de naald al verstoppen.
Ik woon wat dichter bij je in de buurt als Caroline, maar het is nog zo'n 100 km en ik heb hier natuurlijk nog een kind waar ik niet de hele dag mee in de auto wil zitten.
Of je moet in de gelegenheid zijn om naar mij toe te komen, dan kun je evt je pale fallow meenemen, maar aangezien je al genoeg pappers hebt lijkt dat me niet handig.

*Esther*

Tjonge wat een gedoe, maar je durft wel hoor.
Nadeel dat iedereen zo ver bij elkaar vandaan woont. NU maar hopen dat de thee gaat werken.

gr Esther

carco

Wat een ellende zit je nu in zeg1
Ik hoop dat je ze er allemaal doorheen kan trekken.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

☺ Pita ☺

Meis meis meis waarom moet het nou allemaal zo tegen zitten voor je  :-\ :-\ :-\
Ik ga heel hard duimen voor je dit moet toch goed komen voor die kruimels dat kan niet anders als je zo je stinkende best doet voor die kruimels.
Bonnie meis ik hoop echt dat ze het gaan redden hoor vind het zooow sneu voor die kruimeltjes...