20 juni 2025, 22:33:32

-•=De Grijze Parel 2009=•-

Gestart door •=Bonnie=•, 24 januari 2009, 18:57:51

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Citaat van: *Yvon op 21 mei 2009, 10:02:14
Hoi hoi

Nou hier gebeurd er ook nog van alles en nog wat.  ;D
Zo te lezen gaat Mork&Mindy ook nog wel een poos blijven.
Na suf paren moeten er wel eitjes gaan komen,he wat vervelend nou.  :P ;D

Loco het kleinkind van Extran&Extreme is me een drukte makertje zeg.  :o
Lijkt op zijn/haar pa Manchito het adhd valkje.  ;D

Groetjesssss Yvon

Nou zolang er nog geen eierkont zichtbaar is mogen Mork & Mindy nog steeds weg hoor.

Grappig dat het kleinkind van Extran en Extreme zo op zijn vader lijkt :) Hier zijn beide vogels nu ze ruim twee zijn erg rustig. :) Er is dus nog hoop  :P

Caroline

En Naomi, de tante van Loco, is ook de rust zelf.

Een hele relaxte dame.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Hoi hoi!!

TOen ik pas bij je was vertelde ik over onze Grijze roodstaart, Lorre, die als donsje verminkt is door zijn ouders. De helft van zijn snavel is toen afgebeten.

Ik kwam net  toevallig 2 fotootjes tegen van hem.

Lieffie hè??  :-*

Groetjesssss

PS. het is errrrug off-topic, als je wilt dat ik de foto's verwijder, geef je maar een gil.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Hahaha  ;D  Wat ziet dat er grappig uit, lijkt wel een papegaaiduikertje ipv een papegaaien bekkie zo :)  Wel schattig en goed Lorre toch zelfstandig kan eten enzo!

•=Bonnie=•

23 mei 2009, 10:42:35 #514 Last Edit: 23 mei 2009, 10:48:38 by -•=Bonnie=•-

Je zult het niet geloven maar ik zag ze zonet al weer paren, bovendien heeft Robijn in het blok geslapen!.  Bij hun ga ik pas een keer kijken als ik het idee heb dat er gebroed wordt, ik wil dat stel zoveel mogelijk met rust laten nu Robijn eindelijk de kriebels heeft  ;D

Zij zitten op 4 eitjes van zichzelf waarvan er volgens mij 3 bevrucht waren. Er liggen 3 bevruchte eitjes van Bingo en Belle bij onder. Vanaf maandag verwacht ik het eerste jong als alles goed is gegaan, controle is hier niet mogelijk. Ze zitten er sinds gisteren dag en nacht samen op.  :)  Als er zeven jongen uitkomen zal ik uiteraard moeten gaan mee helpen.

Zij hebben drie eitjes onder Blanco en Baukje. Tot nog toe zat Belle dag en nacht op haar pleegeitjes maar nu heeft ze er de brui aangegeven. Jammer, net iets te vroeg anders had ik ze hun eitjes terug kunnen geven om te zien of het voeren wel goed zou gaan en had ze eindelijk haar kleintjes gehad  :(

Druk aan het leggen en er wordt al gebroed. ;)  Hun oudste twee mannen van de eerste ronde zijn gisteren vertrokken, de jongste mag vanaf komend weekend weg :)

Na het eerste ei ben ik niet meer gaan kijken, ik kijk over een week ofzo wel en tel dan terug om de legdatum te bepalen.  :)

Ze zorgen super voor hun clearpied jong en hun bleekmasker pleegjong. Zij zijn natuurlijk nog lang niet aan een nieuwe ronde toe.

Zijn gereserveerd, maar voorlopig blijven ze nog hier tot de jongen zelfstandig zijn. Mochten ze voor die tijd al  eieren leggen moeten ze natuurlijk nog een ronde blijven.

De 2 clear pieds van Jelle en Beauty, de bleekmasker split cinnamon bont witmasker lutino man van Blanco en Baukje en het handtamme opaline split bronzefallow jong van Romeo en Julia  zijn nog te reserveren. Verder heeft alles een baasje. Misschien dat de cinnamon-opaline-geelwang bronzefallow weer vrij komt, dat hangt van de DNA test van haar toekomstige partner af :)

Caroline

Fijn dat ze allemaal weer gestart zijn en spannend.  :D

Ik duim voor je, succes!!!!

FIjn weekend, groetjes van Caroline en Naomi die bijna zelfstandig eet.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi Bonnie,
De tweede ronde alweer :)
Het worden weer spannende tijden hier ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

mila

heey bonnie

weer mooie koppels die de 2 ronde in gaan.
ik duim voor je dat robin en robijn nu eitjes gaan leggen.

ik ben nog op zoek naar 1 bleekmasker split lutino of witmasker split lutino dan gooi ik de 4 bleekmaskers bij elkaar in de voliere kunnen ze zelf kiezen.

aan de ene kant hoop ik dat Mork en Mindy niet met de 2 ronde gaan beginnen want ik kan weer niet wachten ;D.

groetjes
mila

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Bonnie, wat fijn dat Coctail en Dreams goed voor hun kroost zorgd , het worden vast weer beauty's , ik ben benieuwd hoe ze er gaan uitzien met hun veren..grtjs Ann
.

•=Bonnie=•

Het piept bij Blanco en Baukje... ik kan echter niet kijken dus weet niet zeker of het jong nog in het ei zit of niet. Denk het wel want ik zag nog geen schaaltje.

Dat blijft dus even heel spannend want aangezien er gele donsjes met rode oogjes uit dit koppel kunnen komen en dat ook uit de eitjes van Bingo en Belle kan kruipen... Naja, gelukkig kan ik snel genoeg zien of het om fallow of bleekmasker gaat. Ik ga er eigenlijk vanuit dat ik het aan het dons al zal kunnen zien. Het dons van (deze) bleekmaskers is heel bleekgeel.

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

26 mei 2009, 08:35:18 #522 Last Edit: 26 mei 2009, 08:41:10 by -•=Bonnie=•-

1 EI! :D

Het piep ei is uit, het is een wit donsje en volgens mij met rode oogjes dus een albinootje  :D  Ik weet het niet 100% zeker trouwens, het wiebelde even onder Blanco vandaan. Ze liggen er steeds samen op dus dat help ook niet echt.

Ik zag ei 3 van Bingo en Belle ook liggen met een groot gat er in, ik kan het er niet uit halen om te helpen, dan vertrappen ze de rest, ze hebben veel zaagsel uit het blok gegooid dus de eitjes liggen bijna op het hout.  ::)

Maar ben bang dat dat ei niets meer wordt. Dit zou zo maar een week geduld kunnen vragen dit blok, voor ik zie wat wat is.

Rianne

Handig hoor, grote letters ;D Heb m'n lenzen nog niet in ;)

Gefeliciteerd met je albino! :D

*Yvon

Hoi hoi

Nou dit wel een heel gewild eitje.  ;D ;D
Gefeliciteerd met EI 1 en het albinootje.  :D

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >