20 juli 2025, 15:27:21

Binky en Pearl

Gestart door sabine, 24 januari 2009, 15:41:11

« vorige - volgende »

Marian

Hoi Sabine,

Hoe is het nu met Pearl?
En hoe gaat 't met jou :D

Fijne zondag hoor! groetjes Marian

sabine

Hallo,

Sorry dat ik even niks van me heb laten horen maar ik ben net terug van 2 weken vakantie in Afrika ;D . Ik heb genoten van Tanzania ;D. Ik heb 2 nachten in een tentje geslapen midden in de Serengetti tussen de wilde dieren. Dat is echt een ongelofelijke ervaring. s'nachts hoor je de dieren achter je tent lopen en toen ik met zon op gang de tent uit kwam liep er 10 meter achter de tent een neushoorn. Alleen mag je s'nachts je niet je tentje uit en is er geen elektriciteit en weinig water. Wat kan je dan blij worden als je dan weer een beetje water heb. Gelukkig heb ik de grootste gedeelte in hotels geslapen. Ik heb ook verschillende stammen bezocht zoals de Masai en de bosje mannen. En nog een paar dagen uitgerust op Zanzibar.

Gisteren ben ik thuis gekomen en heb ik gelijk Binky en Pearl op gehaald bij mijn oom en tante. Hun hebben wel verschillende pogingen gedaan om het bekje van Pearl in te smeren maar helaas had Pearl al snel de truken snel door. Mijn oom en tante hebben weel ervaring met vogels en ze wilden haar niet te veel in stress brengen. Pearl begon hun ook te bijten en als ze gilde kwam Binky haar ook beschermen. En omdat de ontsteking weg was en ze goed kon eten zijn ze niet door gegaan. Haar bekje ziet er nu keurig uit.
Ik heb ook ondertussen de certificaten gekregen van het bloedonderzoek.
Binky en Pearl zijn blij dat ik weer thuis ben ;D

Groetjes Sabine

*Manon*

Hoi hoi Sabine,

Welkom terug1
Wat een geweldige ervaring lijkt me dat inderdaad... slapen in een tentje tussen de wilde dieren...

Fijn dat alles goed is met je twee lieverdjes en wel heel lief dat Binky Pearl kwam helpen en beschermen... wat een lieverdjes.

Liefs Manon

B87

Wat fijn dat je vogeltjes ook blij zijn dat je weer thuis bent!
En wat goed dat het bekje van Pearl weer netjes is! Super!

Dus nu kan je die DAP Feld eens gaan berichten zeker?

Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

sabine

Het bekje van Pearl ziet er netjes er uit maar ik heb net nog even met een wattenstaafje gekeken en er kwam toch wat vuil uit haar bekje. Dus in overleg met de dierenkliniek ga ik haar bekje nog 1 a 2 weken in smeren. Want als de gist niet helemaal weg is kan het weer uitgroeien.

Ik wil DAP Feld inderdaad nog laten weten welke fout ze hebben gemaakt, hopelijk kunnen ze er dan van leren.

Caroline

Jeetje meis, dat klinkt echt geweldig!!!!  :o

Kan me voorstellen dat je er nog helemaal vol van bent.

Misschien wil je wel wat mooie foto's met ons delen, bij buurthuis hebben al verschillende mensen een boekje geopend met hun vakantie-foto's.  ;)

FIjn nieuws te lezen over het snaveltje van Pearl.

Ben erg benieuwd naar de reactie van Dr. Feldkkliniek.  Desnoods zou ik proberen/eisen hem zelf aan de telefoon te krijgen, mijn ervaringen met hem zelf een aantal jaren geleden is namelijk niet te vergelijken met de ervaring die ik met de prutsers die hij nu in huis heeft gehaald.  :-\

Succes!!!!  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Sabine, wat fijn te horen dat Pearl haar Bekkie bijna is genezen, aaaach , wat heb je toch maar veel te verwerken gehad en ik zou ook zo reageren hoor!  Ze moeten hun fout ook maar kunnen toegeven, zodat het in de toekomst niet meer zo gebeurd he!  ;) ;)    Grtjs. Ann

danielle

Hoi Sabine,
WOuw op vakantie naar Afrika. Dat moet inderdaad een hele gave ervaring zijn. Super dat je er zo van hebt genoten.

Fijn dat alles goed gaat met Binky en Pearl en dat Pearl's bekje weer bijna schoon is. Wat goed dat je voor een second opinion bent gegaan. Echt erg dat je zo'n verkeerde diagnose had gekregen.
Geniet weer lekker van je valkjes.

Groetjes Danielle

Diaantje

Jeetje Sabine, daarom was je er niet..... geweldig zo een vakantie!!!!

Fijn dat het met pearl beter gaat, echt super!

Ben heel benieuwd naar de reactie van Dr feld...

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Karin

Welkom terug !! Klinkt heerlijk hoor, die vakantie, behalve dat slapen in een tentje  ;D ;D ;D Fijn dat het zo goed gaat met Pearl en succes met zalven....
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Dierenfreackske

Hoi Sabine ..gaaf hoor in Afrika...en nog slapen ook in een tentje, is dat niet eng met de slangen enzo buiten?? Grtjs. Ann

sabine

Het insmeren van het bekje gaat goed. Ik heb ondertussen wel de handigheid er in gekregen. Pearl vindt het uiteraard niet erg leuk en komt nu niet graag bij me zitten. Ze vliegt nu liever weg voor mij. Maar dat komt wel weer goed als ik haar bekje niet meer in hoef te smeren.
Binky en Pearl hebben al duidelijk hun streken nog niet verloren :-\ Ze wisten me goed bezig te houden met hun te waarschuwen. Ze zitten steeds mijn muren op te peuzelen, ze vinden mijn gestukte muren lekker ???. En als ze daar niet mochten slopen liepen ze aan het behang te trekken of van kabels te knagen. Mijn vakantie is helaas voorbij, en dat laat het duo ook duidelijk weten. ;D
Ze kunnen ook zo leuk kijken als ik ze waarschuw. Dan ben je al snel vergeten dat ze zich misdragen. En daar maken ze dan ook dankbaar misbruik van ;D

Als ik de vakantie foto's terug zie baal ik dat de vakantie zo snel om is gegaan. Het mooiste ervaring van de reis is toch wel de 2 nachten in de Serengetie. Ondanks dat het erg basic was en er ook een erg giftige slang rond de tenten weg gejaagd is. Je moet natuurlijk erg goed uitkijken voor alle gevaarlijke dieren. De dieren geluiden waren erg goed hoorbaar en ook dicht bij de tent. Terwijl je niet altijd wat het is. De eerste nacht hebben we ook erg weinig geslapen.
Ik wil nog wel een reisverslag maken, maar na de vakantie is er helaas weer een hoop te doen. 

Marian

Hoi Sabine,

Wow, wat een geweldige vakantie ervaring, meid :D
Echt te gek, zou ook helemaal mijn ding zijn ;)
Ja, helaas gaat een vakantie vaak veelste snel voorbij...
Maar deze ervaring neemt niemand je meer af ;)
Ha, ondeugende Binky en Pearl, van begin af aan gelijk weer goed aanpakken, moeilijk om dat vol te houden hè :P
Fijn ook dat het met het bekje van Pearl goed gaat.

Groetjes, Marian

sabine

Hoi Marian,

Ik ben gelukkig wel erg vol houdend en krijgen ze weinig kans om dingen te slopen. Alleen ze blijven het proberen. Ze zijn van mening dat ze mij wel samen de baas kunnen zijn. Maar ik past zo nodig gewoon mijn huis aan. Zodat ze niet ondeugend kunnen zijn met de dingen die ze niet mogen. Zo blijven we creatief bezig ;D
Binky sloopte elke keer de draad van mijn lamp. Ik heb nu gewoon lampen gekocht waarbij dit niet meer mogenlijk is. Voor het geklier in de keuken ga ik ook opzoek naar een oplossing zodat ze niet meer kunnen slopen :P
Ze hebben een mooie speelboom maar die is niet meer intressant genoeg :-\

Groetjes Sabine

sabine

Binky en Pearl wisten zich vandaag keurig te gedragen ;D Binky ging nog even kijken of hij een hapje van de muur kon nemen. Maar hij stond raar te kijken dat er een doorzichtige plaat ervoor zat. Na een paar keer er op te tikken begreep hij wel dat dat geen zin had.
Binky en Pearl vermaken zich nu keurig met de krans en het touw. En Binky heeft nog even op de speelboom gezeten.

Ze hadden even een opfrissing nodig wat betreft de huisregels hier ;)