20 juli 2025, 18:17:03

Binky en Pearl

Gestart door sabine, 24 januari 2009, 15:41:11

« vorige - volgende »

Kimm

hoi sabine,

meid, was het maar donderdag  ;) gelukkig heb je nu een afspraak staan en hij zal haar vast wel goed gaan onderzoeken.
sterkte de dagen dat je moet wachten :-\  :-\

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

sabine

Hermien

Je bent een KANJER! Was het maar vast donderdag, hè? Als er iets aan je schatjes scheelt wil je er toch het liefs direct mee naar een va, hè? Als echte valkjesliefhebber doen wij álles voor ze en jij dus ook. Maar het is ook goed om elkaar af en toe te zeggen hoe we die liefde en zorg voor valkenvriendjes waarderen. Het mág nl. gezegd worden: je bent een KANJER!

Hopelijk komt het allemaal weer goed en valt de diagnose toch nog mee. Mijn 'Vliegtuig' en ik duimen daarvoor!

Knuf de schattescheetjes maar van ons!

:-*   :-*   :-*   :-*

sabine

Dank je wel Hermien,

Gelukkig zitten op deze forum veel kanjes, soms lijkt het wel of het normaal is. Voor ons in elk geval wel, helaas hoor je ook wel eens anders. Niet elk dier heeft het geluk dat er alles er aan gedaan word om ze te helpen.
Binky en Pearl laten gelukkig ook duidelijk merken hoe dankbaar ze zijn ;D Ze geven zoveel liefde en gezelligheid. Zonder hun zou het veelste stil zijn in mijn huis ;D

Groetjes Sabine

Kimm

Caroline

Klopt, dit gaf karin ook al eerder aan .... als Pearl een schimmelinfectie heeft slaat het nergens op dat Feldkliniek Baytrill of elke andere antibiotica voor schrijft.

Valkjes, en alle andere dieren en mensen ook trouwens, die namelijk een ontsteking hebben en hiervoor een antibioticakuur krijgen, hebben sowieso grote kans een schimmelinfectie te krijgen.  :-\

Hopelijk gaat Bastiaansen (ik heb alleen maar goeie dingen over hem gelezen  ;) ) eerst kweken en andere onderzoeken doen voor hij klakkeloos diagnoses stelt.  :-\

Ik duim voor je dat het allemaal met een sisser af gaat lopen, sterkte meis.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Jacoba

Hallo Sabine.

Wij zijn bezig met een behandeling tegen papegaaien ziekte met antibiotica en als advies om schimmels nu geen kans te geven moeten wij bio-garde door het voer en regelmatig appelazijn door het water geven.  Misschien een tip voor je om dit ook te doen om een eventuele schimmel geen kans meer te geven. Als je antibiotica gebruikt hebben schimmels meer kans om op te spelen.
Ik hoop dat Bastiaanse kan vinden wat echt is.
Je doet in elk geval alles voor je valkjes. Ik duim voor je.

Jacoba

*Manon*

Hoi hoi Sabine,

Ben ik jouw boekje aan het bijlezen en lees ik zoveel ellende bij je... Ik ga keihard duimen dat het allemaal snel duidelijk wordt wat Pearl mankeert.

Liefs Manon

Diaantje

hoi Sabine,

Fijn dat je donderdag terecht kan, al heo wel donderdag is nog zo lang wachten he...
Ikhoop echt voor je dat het wat anders is en dat het behandelbaar is.
Ik duim voor je hoor en sterkte!

Dikke knuffel voor jou Bincky en Pearl :-* :-* :-*

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

danielle

Hoi Sabine,
Wat een toestanden zeg. Wat naar dat het nog niet goed gaat met het bekje van Pearl. Ik vind het nogal wat de diagnose die dr. Feld zomaar stelt, zonder dat er onderzoeken zijn gedaan. Heel goed dat je een second opinion gaat halen. Je wilt toch weten wat er aan de hand is en wat je er aan kunt doen.
Hopelijk krijg je een duidelijk antwoord van dr. Bastiaanse. Ik wil je heel veel sterkte wensen. En beterschap voor Pearl  :-* . Ik duim voor jullie!

Groetjes Danielle

carco

Dr.Bastiaanse heeft bij Hedwig ook bloed afgenomen en doet dit heel netjes. Ik stond met zweet in mijn handen, maar hij doet dit duidelijk vaker en ze heeft geen kik gegeven.

Sterkte!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

sabine

Het is jammer dat ik bij dierenkliniek Feld, dr Feld zelf nog nooit gezien heb alleen DA Frederik. En kennelijk beschik hij over een speciale gave dat hij het allemaal weet zonder testen. Ik heb onder tussen zo vaak gebeld dat ik al bijna mijn naam al bijna niet meer hoef te zeggen. Ik heb zelf aangegeven dat ik gehoord had dat antibiotica niet tegen schimmel help. Maar volgens hun zou het echt moeten helpen :-\ Uiteindelijk kreeg ik DA Frederik aan de lijn nadat de assistente steeds dingen na vroeg of op ging zoeken. En dan krijg je het verhaar dat de schimmel op eens een bacterie is ??? En hoe zat het met de schimmel dan ?? Toen had Pearl het waarschijnlijk beide. Maar hij wilde haar er niet op testen omdat alleen de antibiotica er tegen zou werken.
Nu ik van de schrik bekomen ben, heb ik wel weer een beetje vertrouwen op dat het wel goed gaat komen met Pearl. Ze is totaal niet ziek Ze heeft na mijn idee mooie veren, ze eet goed en ze is actief. Haar bekje stinkt alleen en het is nog ontstoken omdat er steeds wat viezigheid blijft plakken. Zonder testen kan je niks concreets zeggen.
Het is helaas afwachten tot donderdag. Het is wel fijn dat ik mijn verhaal kwijt kan bij andere valkjes liefhebbers.

Groetjes Sabine

B87

Meid je bent echt geweldig voor je beestje! Echt goed dat je een andere VA hebt gevonden. Het is nog even wachten tot donderdag, maar ik hoop dat alles goed komt!
Dikke knuffel :-*

Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

Kimm

nou meis, nog 1 nachtje slapen en dan kan je eindelijk naar de arts toe. ik duim voor je hoor :-*

liefs kim

Karin

Misschien kan die dierenarts Pearl een licht roesje geven om haar bekje goed schoon te maken. Als al die troep erin blijft zitten blijft dat een broedplaats voor van alles en nog wat  ::) En dan kan hij meteen bloed afnemen. Voelt Pearl er niks van  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves