20 juli 2025, 18:14:20

Binky en Pearl

Gestart door sabine, 24 januari 2009, 15:41:11

« vorige - volgende »

*Manon*

Hai hai Sabine,

Even weer wat bijgelezen in je boekje, wat een gave raamdecoratie heb je gemaakt zeg... ideaal en erg mooi!!

Wat heerlijk genieten ze buiten hé als het lekker weer is, dat heb ik vorig jaar ook gemerkt.
Vaak zet ik nu in het valkenkamertje even een raam open en dan horen ze de vogels buiten en genieten ze ook erg.
Om nu 8 valkjes buiten in de kooi te zetten is een beetje te veel van het goede, ze zouden elkaar omver lopen in de kooi... maar het is inderdaad genieten voor ze.

Liefs Manon

sabine

Hoi Manon,

Ik ben inderdaad nog steeds erg blij met mijn raamdecoratie ;D
8 valkjes buiten zetten is net iets te veel. De grote kooi zette ik nooit buiten omdat dat niet te doen was. In mijn vorige huis had ik een flinke afstap naar buiten en dus was een grote zware kooi niet even buiten te zetten. En een klein kooi voor buiten is veel handiger.

Groetjes Sabine

sabine

Hallo,

Zo ik ben er weer ;D
Afgelopen 3 weken heb ik erg weinig achter de computer gezeten. Omdat ik al 3 weken een verstoorde bioritme heb,  heb ik erg slecht tot amper geslapen. Helaas was mijn concentratie en coördinatie niet zo goed meer dat ik kon computeren. Ik was al blij dat ik niet in elkaar stortte als ik duizelig was. Vannacht heb ik sinds 3 weken redelijk door kunnen slapen met homeopatisch slaapmedicatie en dan voel je al snel wat beter.

Met Binky en Pearl gaat het erg goed ;D
Pearl is nu in de rui. Ze krijgt mooie parels terug maar haar nieuwe veren zijn wel donkerder ??? Geen idee of dat normaal? De lieve zacht gekleurde veren veranderen naar duidelijk zichtbare parels.
Pearl trek ook iets meer naar Binky, wat erg leuk is om te zien :D Ze gaat steeds vaker buiten de kooi bij Binky zitten en ze doen elkaar ook wat meer volgen. Gelukkig zitten ze allebei nog erg graag bij mij ;D

Vandaag zijn ze in hun grote kooi naar buiten geweest, even genieten van het mooie weer. Binky heeft zijn middagdutje buiten gedaan. Pearl was actief aan het doen, lekker klimmen en klauteren en natuurlijk alles in de gaten houden.

Groetjes Sabine

Kimm

hoi sabine,

nieuwe veren zijn vaak wat donkerder en hebben ook een mooie glans.
mooie foto;s van je schatjes hoor!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Marian

Hoi Sabine,

Wat zitten ze mooi samen in die ring. Fijn hoor dat ze meer naar elkaar toetrekken :D
Wat naar voor je dat je zo slecht hebt geslapen, dat bepaalt dan gelijk zoveel meer in je dagelijks functioneren :-\
Gelukkig heb je nu homeopatische slaapmedicatie, ik hoop dat je hierdoor nog beter gaat slapen.
Heb je ook wel eens gehoord van melatonine? Is niet hometopatisch, wel een lichaamseigen stof en schijnt goede resultaten te geven. Te koop bij drogist.

Groetjes, Marian

sabine

Dank je wel Kim!

Hoi Marian, ik heb 1x een homeopathische korrel ingenomen tegen hoofdpijn en voor het doorslapen. En elke nacht gebruik ik Melatonine. En ik heb nu 2 nachten goed geslapen. Hopelijk blijft mijn bioritme goed na mijn slaapdienst.

Pearl zoekt steeds vaker Binky op totdat ik beweeg dan komt ze gelijk aan gevlogen. En zodra ik de fotocamera pakt zit Pearl gelijk op de camera. Alleen met trosgierst blijft ze een beetje stil zitten.

Groetjes Sabine

sabine

Hallo,

Het gaat steeds beter tussen Binky en Pearl. Ze lopen samen de hele kamer door te scharrelen. (nog net niet hand aan hand) Pearl zoekt steeds vaker Binky op. Wat wel erg grappig is als Binky op het touw zit wat in de opening naar de keuken hangt. Pearl komt zo haard aan gevlogen dat Binky zich erg goed moet vast houden om te kunnen blijven zitten. En vervolgens zitten ze samen op het touw te schommelen. ;D

Pearl is flink in de rui, zodra ze beweegt verlies ze wel een paar parels. Maar ze is heerlijk actief samen met Binky ;D

Groetjes Sabine

Kimm

hoi sabine,

hoe gaat het met je schatjes?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

sabine

Hoi Kim,

Het gaat erg goed met mijn schatjes!
Ze genieten samen heerlijk van de rijst, de kiemzaadjes laten ze liggen. Maar de rijst ligt nu door heel de huiskamer versprijd.
Pearl is van de week haar eerst staart veer verloren. Het was wel grappig om te zien hoe ze aan het dansen en bewegen was om hem er uit te krijgen. Maar met moeite viel de veer er uit.

Groetjes Sabine

sabine

Hoi,

Pearl heeft vanaf het begin af aan een haar bekje aan de binnenkant niet goed schoon gehouden. Maar nu zag ik dat het erger wordt. Waarscheinlijk kan ze het niet meer met haar tongetje weg halen.
Zaterdagochtend ga ik naar Dr Feld toe dan word er naar gekeken. Ik neem Binky dan ook mee zodat hij ook voor de zekerheid na gekeken kan worden.
Van de week had ik al ontlasting van Binky en Pearl op gestuurd. Morgen hebben ze de uitslag van het onderzoek dus dat komt goed uit.

Groetjes Sabine

Caroline

Succes zaterdag!!!!

Iki hoop dat het allemaal mee gaat vallen voor Pearl.

Groetjes en knuffie voor Pearl.  :-* En Binky natuurlijk ook één.  :-* ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

danielle

Wat vervelend dat Pearl haar bekje niet goed schoon kan houden,
Succes bij de va! Hopelijk valt het mee. Goed dat je het laat controleren.

Groetjes Danielle

sabine

2 juli 2009, 13:51:26 #282 Last Edit: 2 juli 2009, 13:55:41 by sabine
Caroline bedankt voor je knuffel.
Danielle, ik laat het liever even controleren voor dat ze er ziek van wordt.

Ik hoop dat het allemaal mee valt.
Omdat ze een slechte start heeft gehad is ze met 10 dagen bij gevoert met pap. En met 3 weken volledig gevoert met pap. Dus ze is super tam maar ze vind het niet leuk als ik haar bekje schoonmaakt. Maar het zit nu echt alleen aan de binnen kant en dat krijg ik zo niet schoon.
Zaterdag weet ik gelukkig meer.

:-\ Haar poepje bleef net even aan haar kontje zitten het was ook een beetje dun. Dinsdag was het ook al aan de dunne kant maar ik dacht dat het kwam omdat ik haar even alleen had gezet om een poepje op te vangen. Als er echt ernstig is  zullen ze morgen wel bellen. Anders hoor ik het zaterdag wel.

Groetjes Sabine

sabine

Ik heb net nog even naar DA Feld gebeld voor advies. Pearl haar snaveltje zat zo vol dat ze er haast geen ruimte meer was voor haar tongetje. En ze begon problemen te krijgen met eten. Ze kon trosgiers niet eens meer eten.
Ze adviseerde me om het met een nat wattenstaafje schoon te maken. Ondanks dat Pearl dat niet fijn vond, denk ik wel dat ze nu heel erg blij is. Er is heel wat rommel uit haar snaveltje gekomen.

Groetjes Sabine

danielle

Hoi Sabine,
Fijn dat je Pearl avast wat hebt kunnen helpen. Ik hoop dat ze weer goed kan eten en dat de viezigheid even wegblijft. En morgen krijg je uitslag van de ontlasting, dat is ook wel spannend. Succes.

Groetjes Danielle