20 juli 2025, 14:28:05

Binky en Pearl

Gestart door sabine, 24 januari 2009, 15:41:11

« vorige - volgende »

*Manon*

Wat een supergave speelboom heb je gemaakt Sabine en dan die schommel... zo gaaf!!!
Je valkjes vinden het helemaal te gek als ik de foto's zie.... hardstikke mooi joh!!

Liefs Manon

Sally

Amaai,

Mijn complimenten voor de speelboom. Echt kei sjiek gedaan zeg, en ze nemen hem al goed in gebruik zie ik wel. :D

Met welke takken heb je die boom gemaakt, en hoe heb je hem vastgemaakt op het plankje? Echt wel knap...
Hoelang heb je daarop gezeten?
Ik kijk mijn ogen uit :D

Groetjes!

Kimm

jee wat een gave boom zeg :D
kan ik een bestelling bij jou doen misschien?  ;D
die wil ik ook!!
mijn complimenten meid.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Diaantje

wat gaaf zeg die speelboom!!!!!!!!!!!!!!!!!
Leuk dat Binky en Pearl al zo met elkaar kroelen, echt geweldig lijkt me dat!
Leuke paardenfoto's trouwens, nou kennen we ook je andere lievelingsdieren!!!

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

sabine

20 februari 2009, 01:00:36 #109 Last Edit: 20 februari 2009, 01:03:27 by sabine
Bedankt voor jullie complimenten ;D

Ik neem geen bestellingen aan ;) maar ik kan wel een werkbeschrijving geven ;D

Bij mijn vader heb ik een plankje gevraagd maar die had alleen een trouwfoto op een plank. Dus heb ik de trouwfoto van mijn ouders gebruikt met de omlijsting ;D.
De takken zijn van een knotwilg. Die door de gehandicapten van de zorgboerderij van de bomen zijn af gezaagd. Toen ik bij de paarden was heb ik gevraagd of ik uit de grote berg takken een paar takken mocht uitzoeken. Deze stammen waren al redelijk op maat. Mijn Matiz vol geladen en de takken thuis schoon gespoeld.
En toen kwam het moeilijkste, het ontwerpen van een leuke maar ook een mooie speelboom. En met een beetje puzzelen en nadenken. Was dit niet alleen simpel en eenvoudig maar ook het meeste zitplek voor de valkjes. De boom had ik in een avond klaar. De boomstammen zitten beiden met 2 lange schroeven vast aan de plank. De takken op maat gezaagd en met schroeven vast gezet aan de stammen. Wel opletten dat ze natuurlijk goed in het hout verzinkt zitten zodat het veilig is voor de valkjes.
Daarna ben ik ander half uur bezig geweest aan het opmaat zagen en doorboren van kleine stukjes hout en sisaltouw er door heen te doen zo heb je een leuk speeltje voor ze.
De takken van de schommel zitten vast doordat ik het sisaltouw gevlochten heb. Dus dat is echt zo gedaan.
Je eigen speelboom maken is erg leuk, kost niet zoveel geld als je kijkt wat je al in huis hebt.  Het is makkelijk in je eentje te maken in denk ik 4 uurtje tijd.

Ik moet wel zeggen dat de speelboom niet mij kan vervangen en dat Pearl het liefst bij mij zit en Binky dan ook ;) ;D Pearl komt het liefst heel veel bij mij kroelen. O, wat kan die zielig piepen zeg :( Als ze in de kooi zit en bij mij wilt zijn maakt ze het bedelend geluid. Zou ze nog steeds pap? Of toch gewoon aandacht? Het was vanavond weer en omdat ze van mij eerst hun bakje vrij leeg moeten eten voor ze nieuw voer krijgen kan ze soms bedelen om nieuw voer. Maar ondanks ze nog redelijk wat voer hadden staan wat iets minder lekker is had ik ze net 1 schep voer gegeven. Dus honger kon ze nu toch niet hebben want ze had net goed gegeten ???

Diana, het leek me wel leuk om een keer een paar foto's van mijn andere lieverds te plaatsen. Want ik had hun nog niet eerder voor gesteld ;D

Groetjes Sabine

Dierenfreackske

Hoi Sabine , ik zie nu pas je foto's van Rosie,Sun en Sapphire....mooi mooi mooi , zo te zien kan ze ze goed berijden ook! Leuk he! Ik had vroeger ook paarden. Nu ga ik met mijn vriendinnen mee naar hun paardjes he! Is ook leuk maar natuurlijk niet zoveel tijd om alle weken mee te gaan he!
Ook heb ik genoten van de mooie spleelfoto's en zelfgemaakte speelgoed,  het is niets liever dat ze doen dan op eigen gemaakt speelgoed van takken en bomen klimmen toch!
Ik doe hier altijd wilgentakken in de lente en zomer, en herfst...in de 4 maanden nov. dec. Jan. en Febr. valt dit dan jammer genoeg weg omdat r geen blaadjes meer op zijn , en dat doen ze net zo graag , de blaadjes slopen he!
Ik ga hier deze zomer een speelhuis voor ze maken, van Berk en wilg, dat moet kunnen he! Grtjs Ann 

sabine

Vanmorgen is Pearl tegen het raam gevlogen  :o Mijn vitrage stond een klein kiertje open en je zult zien pressies daar vlieg ze naar toe. Gelukkig was ze niet in paniek toen ze tegen het raam vloog. Ze belande suf op de vensterbank. Gelukkig was dat maar heel even. Maar ik zag wel bloed zitten tussen de neusdopjes. :o Het was al gelijk droog en ze is goed actief ze lijkt nergens last van te hebben. Maar omdat ik om 15 uur naar mijn werk ga en morgen pas om 13 uur thuis bent heb, ik de VA  (Feld) gebeld voor advies. Maar het valt alle maal gelukkig mee. Ze adviseerde wel om vandaag als ik weg bent een ander even te laten kijken bij Pearl. Gelukkig wonen mijn ouders 5 min afstand van mijn huis. Als mijn moeder om 16.30 uur langs mijn huis fiets zal ze even kijken bij Pearl. En als het nodig is komt ze vanavond nog een keer kijken.
Pearl vliegt gewoon door het huis en scharrelt op zoek naar trosgierst en is lekker aan het spelen op de speelboom. Binky zit ook te genieten van de speelboom.

Groetjes Sabine

Hermien

Ik wil ook zo'n boom. Jij een speelkleed van mij en ik een boom van jou.....

Prachtig gedaan hoor.

sabine

Hoi Hermien,
Ik ben wel benieuwd naar jou speelkleed?  ;D

Pearl vond het weer eens tijd worden om om te douchen. Ik was de plant aan het nat spuiten en Pearl vond dat een goed idee. En omdat Pearl zo geniet van het douchen wilde Binky ook :o ?? Dit is de eerste keer van Binky dat hij buiten zijn kooi nat gespoten is omdat hij altijd de waterdruppels vermijt. Wat ben ik trots op mijn stoere Bink ;D

Groetjes Sabine

Dierenfreackske

Hoi hoi .wat gaaf dat je de valkjes hebt gedouchd hoor!
Op de duur gaan ze het echt leuk vinden, hihi! Grtjs Ann

danielle

Hoi Sabine,
Wat een leuk boekje heb je. Je hebt ook mooie en leuke valkjes. Ik heb je boekje doorgelezen. Je schrijft leuk over ze. Die Binky wist niet hoe hij met zijn hormoontjes om moest gaan he, toen Hij Pearl als vriendinnetje kreeg. Fijn dat het nu al zo goed gaat tussen die tweetjes. En wat een mooie speelboom heb je gemaakt. Volgens mij verwen je ze ze graag  :D .

Ik ga ook je boekje volgen.

Groetjes van Danielle

sabine

Hoi Danielle,
Leuk dat je mee leest in mijn boekje en bedankt voor je complimentjes ;D
Ik probeer het 2 tal niet te verwennen, Maar valkjes zijn erg slim hé ;) Ze weten ongemerkt toch heel veel voor elkaar te krijgen ;D Doe ik me best om ze eerst hun voer zoveel mogenlijk op te laten eten. Doen hun hun best om zo snel mogenlijk nieuw eten er bij te krijgen. Doe ik mijn best om ze samen te laten spelen doen hun alles om zo veel mogenlijk aandacht te van mij te krijgen. 
Maar ik moet je zeggen voor 2 heb ik alles over. Tja, en daar willen ze nog wel eens misbruik van maken. Met die twee heb ik niet zo veel meer te vertellen in huis. Ze doen gewoon waar ze zelf zin in hebben  :-\ ;) ;D

Groetjes Sabine

Caroline

Wat een gave boom heb je gemaakt, super joh.

Leuk ook om eens je paardenfoto's te zien, ik vind ze allemaal er mooi maar Sun .... wat een smoeltje heeft hij zeg.  :-*

Wat zal je geschrokken zijn van Pearl, gelukkig viel het allemaal mee, en is dat nog steeds zo.

Geef haar maar een knuffie van me.

Werkse nog en fijne zondag .... van wat er nog van over is als je thuis komt.  ;)

Groetjessssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

hoi sabine,

dat is inderdaad erg schrikken zeg. gelukkig is het goed afgelopen :D
geniet maar lekker van je 2 tal. ik ben blij dat ze het zo goed doen. heerlijk hoor voor je!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

sabine

Hoi Caroline en Kim,

Ik was inderdaad erg geschrokken, gelukkig viel het allemaal mee :) Nadat ik Pearl bij me had genomen leek alles normaal op een heel klein plekje opgedroogd bloed. Ze vloog gelukkig niet zo hard tegen het raam. Waarschijnlijk zag ze de vitrage te laat en keek ze alleen naar de opening van 10 cm.

Vandaag heb ik Binky en Pearl er niet zolang uit gehad. Om 10.00 uur ben ik naar mijn werk gegaan en toen ik om 20.00 uur thuis kwam zaten ze al heerlijk te slapen.

Caroline,
Sun heeft zo leuk smoeltje omdat er echt een kop op zit ook ;D Hij heeft 2x in de AD gestaan, omdat zijn gedragsproblemen verholpen zijn door onder andere bach bloesemremedies. En we hebben ook les gehad om beter om te leren gaan met gevaarlijke probleem paarden. Nou, het is meer dat wij verkeerd om gingen met hem. Waardoor hij onzeker werd en erg dominant werd. Sun heeft verschillende keren verzorgers de EHBO laten bezoeken. Na een kopstoot van hem kon ik met een hersenschudding dus ook naar de EHBO afgevoerd worden om gehecht te worden. Gelukkig is hij nu makkelijker, nu zijn half zus nog  ;D

Groetjes Sabine