19 juli 2025, 13:29:28

Binky en Pearl

Gestart door sabine, 24 januari 2009, 15:41:11

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi hoi... kom even een fijne zondag wensen voor morgen...grtjs. Ann

sabine

21 februari 2010, 00:06:45 #706 Last Edit: 21 februari 2010, 00:10:04 by sabine
Hallo,

Het gaat goed met Binky en Pearl. Ze bekvechten wel regel matig met elkaar, maar ze kunnen ook lief elkaar poetsen. Nou ja Binky poets Pearl vooral.
Vanmiddag mochten ze weer met mij douchen. En dat is natuurlijk groot feest. Binky viel met zijn enthousiasme om alle waterdruppels op te vangen in de badkuip :D Zijn bibs is gelijk schoon gewassen. Zonder paniek stapte hij keurig op mijn hand. Hij schudde even zijn staart en ging verder genieten van zijn douche ;D Gelukkig hoefde Binky niet te zwemmen ;) ;D Pearl zit liever op mijn hand of schouder met het douchen. Maar ook zij genoot van haar douche. Op dit moment is Pearl in de rui. Na het douchen zag ik bij Pearl een raar plekje op haar hoofd. Bij het bekijken leek het een kaal plekje te zijn met een klein beetje bloed denk ik maar niks ernstig. Ik denk dat Binky haar daar gebeten of geplukt heeft, wat het is echt een heel klein ini mini plekje. Vanavond was Binky Pearl aan het poetsen tot ik een pijn kreet van Pearl hoorde. Ik keek en ik zag Binky een plukje veren in zijn bekje heen en weer gaan. Binky hapte vanavond weer naar Pearl maar ondanks het vechten om wie waar zit zitten ze nu samen op de grond te scharrelen. Ze kunnen soms niet aardig zijn tegen elkaar, maar ze kunnen zeker niet zonder elkaar. Als Binky denkt dat Pearl in nood is komt hij haar gelijk te hulp. Het is net een getrouwd stel ;) ;D

Groetjes Sabine

sabine

Vanmorgen ben ik even boos geworden op Binky >:( Ik wilde hem uit zijn kooi halen, het leek er op dat hij er uit wilde dus ik bood mijn hand aan. Maar in plaats van op te stappen beet hij in mijn vinger :-\  Ik heb hem er natuurlijk op aan gesproken en nadat hij zijn zonde had over dacht kwam hij lief opstappen. En heeft hij het goed gemaakt. Binky heeft altijd wat meer tijd nodig om uit zijn kooi te komen wat geen probleem is. Maar ik heb de regel er word niet gebeten en als je uit je kooi wil gaat dat via mijn hand. Zodat hij zijn kooi niet te veel als zijn domein beschouwd.

Fijne zondag!
Groetjes Sabine

Hermien

;D Stoute Binky. Goed hoor, dat je hem eerst laat opstappen. Moeten ze bij mij ook. En kijk, dit is míjn Binky! Doe jouw binky maar de hartelijke groeten van zijn naamgenoot uit Krimpen!

:-*   :-*   :-*   :-*

Creatura

Hoi Sabine,

Haha, die stoute Binky ;) Inderdaad goed van je dat je dat niet toelaat!
Tommy bijt mij ook vaak, maar dan natuurlijk vooral als hij net weer IN de kooi zit (nadat hij heeft gevlogen) of buiten de kooi, en het is wel lastig om hem dan te straffen.

Schattig ook dat Binky en Pearl niet met en zonder mekaar kunnen. Inderdaad net een getrouwd stel ;D

groetjes, Renske

danielle

Hoi Sabine,
Ik kom ook weer een kijkje in jou boekje nemen. Je schrijft erg leuk over je valkjes. Ik heb genoten van je laatsten updates, ik zie het allemaal helemaal voor me. Leuk dat je samen met hen kunt douchen. Lijkt me leuk, ik heb daar toch net wat teveel valkjes voor, ik denk dat ze daarvan in paniek raken, dus doe ik het maar met de plantenspuit.
Ze zien er goed ui Binky en Pearl. En Binky al 4 jaar bij je, gefeliciteerd. Dat is toch al een lange tijd. Jij ook nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Groetjes Danielle

sabine

Dank je wel Hermien en Binky ;D Leuk filmpje, geweldig dat je dat in mijn boekje plaatst.
Soms moeten we even streng zijn voor ons tuig. Anders word het van kwaad tot erger. Binky mocht net wel zelf uit zijn kooi komen omdat hij er zelf in is gegaan om trosgierst te vragen :D Slimme Binky en nog slimmere ik want hij krijgt dalijk pas :P
Binky heeft een sterk karakter wat hem erg leuk maak maar niet altijd de makkelijkste.

Renske, Binky begrijpt me heel goed als ik hem aanspreek op iets wat niet mag ook buiten zijn kooi. Hij blijft het gewoon proberen.

Hoi Daniëlle leuk dat je weer een kijkje in mijn boekje komt nemen en dat je er van genoten heb :D
Binky en Pearl moesten ook wennen aan de douche maar nu genieten ze er zo erg van dat ze er zelfs om vragen, vooral Binky.
Bedankt voor je felicitaties!

Groetjes Sabine

Dierenfreackske

Hoi, jaaaa douchen , eens ze het kennen dan is het genieten he ...grtjs. Ann

Charlotta

Die Binky!
Zou het aan de naam liggen.............. ;)

sabine

Citaat van: Charlotta op 23 februari 2010, 08:24:44
Die Binky!
Zou het aan de naam liggen.............. ;)

Sinds hij een vrouwtje heeft moet hij wel laten zien dat hij een echte Bink is :D

sabine

16 maart 2010, 14:58:14 #715 Last Edit: 16 maart 2010, 15:04:15 by sabine
Hallo,

Het is weer even geleden dat ik iets van mij en mijn valkjes heb laten horen. Ik ben even een weekje tussen uitgeweest, voor mijn vakantie had ik het een beetje druk.
Maar na een heerlijke wintersport vakantie in Frankrijk ben ik weer helemaal terug. Gelukkig ben ik niet gewond geraakt met skiën ;D

Maar het leukste is nog altijd als je thuis komt een een warm onthaal krijg van je vogels. Wat waren Binky en Pearl blij om mijn te zien. Binky begroete mij luid met zijn gefluit en gebabbel. Pearl kwam gelijk kroelen. En dat het middennacht was maakte niks uit. En wat zien mijn schatjes er goed uit! Ondanks ze in de rui zijn. Het gaat geweldig met ze. En ze zijn zo geweldig lief, ze hebben me duidelijk gemist. Maar ik hun natuurlijk ook.

Groetjes Sabine

patty_dordtse valkjes

Gelukkig dat je niks heb gebroken en weer lekker er tegen aan kan...

En natuurlijk het onthaal van je voggies is het leukste wat er is
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

anika_en_spirit

Hoi Sabine,

Wat heerlijk dat je zo onthaald wordt door je kanjers.
Dan voel je je vast echt weer thuis ;D.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske