3 mei 2025, 15:30:28

2 mannetjes en 1 popje?

Gestart door Daniëlle de Boer, 18 januari 2009, 12:11:15

« vorige - volgende »

Daniëlle de Boer

18 januari 2009, 12:11:15 Last Edit: 18 januari 2009, 19:01:32 by Daniëlle de Boer
Hoi!
Ik heb even een vraagje.
Ik heb nu een mannetjes valk en een popje die beide tam zijn.
Zou ik er dan nog een tam mannetje bij kunnen doen?
Want ik heb ooit een keer gehoord dat dat dan uitloopt op vechten om het vrouwtje ofzo, maar is dit waar?
Want ik dacht dat sommigen van jullie ook wel meerdere mannetjes bij elkaar hebben.
Het is trouwens geen koppeltje.

Marian

Hoi,

Volgens mij kun je dat rustig proberen :). Het is altijd afwachten hoe de valkjes op elkaar reageren ::)
Maar ik denk dat vier valkjes een betere verdeling is ;)
Dus waarom geen mannentje en popje erbij ;) :D ;D
Veel succes met je keuze :)

Groetjes, Marian

Daniëlle de Boer

Nou ik denk niet dat ik er 4 mag van mijn ouders :P
Eentje mag op zich nog wel =)
Maar bedankt voor je reactie!

Karin

Nou... ik zou het niet adviseren hoor, 2 mannen en 1 pop. Waarom neem je er geen popje bij ? 2 popjes en 1 man gaat wel bijna altijd goed !
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Daniëlle de Boer

Ik wil graag een mannetje erbij omdat mijn popje heletijd broeds is..... Ik had het andere mannetje ook gekocht omdat ik dacht dat het wel een koppel zou vormen, maar helaas is dat niet zo.
Ik denk dat hij te veel gericht is op mensen, en niet goed weet wat ie nou precies moet doen.

bobbie

Hoi hooi,

Ik raad het je ook af. Het is bijna vragen om problemen.

Misschien is je mannetje nog te jong om te begrijpen wat ie er mee moet. Misschien snapt ie het pas over een halfjaar.

Groetjes, Nel :)

Daniëlle de Boer

Nou, hij is al 2 jaar, en mijn popje is anderhalf.....
Maar hoe kan het dan dat veel mensen hier op het forum ook meerdere mannetjes bij elkaar hebben?

bobbie

Hallo Danielle,

Ja, dan moet ie wel de leeftijd hebben dat ie snapt hoe het werkt. ;)

Ik had ook heel even 2 mannen en 1 pop. De pop is helaas recent overleden.
Ik had niet gekozen voor 2 mannen en een pop maar man nr 2 kwam overwachts in mijn leven.

De man en pop die ik had waren geen koppel. Ze tolereerden elkaar. Tot man nr 2 erbij kwam. Toen ging man nr 1 er voor zorgen dat ie constant tussen de pop en man nr 2 zat.
Het kwam niet tot vechten, mede ook omdat de pop ziek werd en recent is overleden.

Je moet het zelf weten. Je vraagt ons om advies en die geven wij je. :) Als je dat advies niet ter harte neemt is dat jouw keuze. :)

Karin, die je ook afraadde om 2 mannen en een pop bij elkaar te zetten, is een doorgewinterde kweekster. Heeft volgens mij haar hele leven lang al vogels. ;) Oftewel, zij is zeer deskundig wat dit aangaat. Ik zou dus nog een paar keer nadenken als ik jou was, voor je je eigen weg volgt. ;)

Succes, Nel :)

Daniëlle de Boer

Oké, dank jullie voor het advies!
Dan doe ik het denk ik toch maar niet.....
Wel heel jammer, want 2 vogels mag ik er absoluut niet bij van mijn ouders :(
Misschien dat het hopelijk nog iets wordt in de toekomst tussen die twee!

bobbie

Citaat van: Daniëlle de Boer op 19 januari 2009, 18:44:33
Oké, dank jullie voor het advies!
Dan doe ik het denk ik toch maar niet.....
Wel heel jammer, want 2 vogels mag ik er absoluut niet bij van mijn ouders :(
Misschien dat het hopelijk nog iets wordt in de toekomst tussen die twee!

Dat zou heel goed kunnen Danielle. Ik hoop het van harte voor je. 8)

groetjes, Nel :)