27 april 2024, 09:49:22

ouder koppeltje maken??

Gestart door joshing, 14 januari 2009, 10:26:07

« vorige - volgende »

joshing

Nu ons Valkje, Bumba, bijna 3 gaat worden hebben we besloten dat hij/zij een vriendje wel kan gebruiken. Na het lezen op deze site vermoed ik dat het een mannetje is vanwege zijn gedrag: showen op zijn stokje en zich groot maken, hard schreeuwen bij gebrek aan aandacht of verdwijnen van een van ons uit zicht, en antwoord geven door je na te fluiten.

Al enige tijd vind ik het heel erg zielig dat hij de hele dag in die kooi zit. Hij mag er wel uit maar hij poept alles onder en erger nog, hij knaagt alles kapot tot aan kabels toe. Dus je moet hem echt in de gaten houden.Ook weigert hij vaak terug te gaan in de kooi (geef hem eens ongelijk). Om deze reden zijn zijn dagelijkse vluchten eerder wekelijkse geworden. Hij maakt soms echt zielige geluiden en ik denk dat hij eenzaam is.

Mijn vraag is eigenlijk, kan het nog een vogel erbij op deze leeftijd? En als dit dan per ongeluk toch hetzelfde geslacht is (Buma is nl. spierwit en ik weet echt niet zeker of het wel een mannetje is) kan dit dan kwaad.
Als er een vogeltje bij komt, moet dit dan een leeftijdgenoodje zijn of maakt dat niet uit. En waar kan ik deze het beste vinden (behalve de dierenwinkel heb ik begrepen). Ook een vraag is hoe groot de kooi moet zijn voor 2 valkparkietjes.

Ik hoop dat ik antwoord krijg en Bumba gelukkig kan maken met een vriendje.

Groeten Inge

PS. In dit geval heb ik geen last van jaloers valkje maar een jaloers zoontje die bang is dat de vogeltjes dan gaan trouwen met elkaar...

Rianne

Haha! ;D

Ik zou er zelf een ouder valkje bij zetten die gewend is aan andere valkjes. Je zou bij Herplaatsing hier op het forum kunnen kijken of er een valkje voor je bij staat, of een advertentie kunnen plaatsen via het menu hier links. :)
Ik kan je geen garantie geven dat het gaat klikken, je valkje is immers al 3 jaar alleen. Maar als je het niet probeert, weet je het ook niet. Succes!