28 april 2024, 09:05:06

koppel aanschaffen

Gestart door ps79, 14 januari 2009, 02:41:18

« vorige - volgende »

ps79

Ik zit eraan te denken een koppel valkparkieten aan te schaffen, maar heb nog enkele vragen:

-Is het beter om een koppel te nemen? Ik ben niet altijd thuis en dan ben ik bang dat het beestje zich alleen gaat voelen. Ook hadden we vroeger bij ons thuis een valkparkiet en die hechtte zich zo aan ons dat hij enorm ging schreeuwen als hij alleen was en wilde niet meer in zijn kooi wilde om te slapen. Is dit minder als je er 2 neemt?

-Wat is het beste? 2 mannetjes, 2 poppen of man-pop. En wat is het verschil tussen deze combinaties?

-Worden en blijven ze net zo tam als je er 2 hebt?

-Zijn er kwekers in de buurt van Noord-Limburg die tamme valkparkieten verkopen?

bobbie

Hoi hoi,

Ik zie dat er nog niemand heeft gereageerd op je vragen, dus doe ik even een poging.

Ik denk dat het slim is om 2 valkparkieten te nemen.

zelf raad ik je aan eerst 1 valkparkiet te nemen, die lekker tam te maken en zo'n 3 maanden later nog een valk erbij te nemen. Het mooiste zou trouwens zijn als je ze tam kunt kopen.

Tamme valkparkieten blijven net zo tam als dat ze waren voor ze er een valkenmaatje bij kregen is mijn ervaring.

Man-man/pop-pop of man-pop ligt ook aan je eigen wensen. Als je ooit een koppel wilt die jonkies krijgen blijft er uiteraard maar 1 mogelijkheid over. ;)

Wil je echter geen jongen dan zou ik er 2 nemen van hetzelfde geslacht. Welk geslacht is je eigen keuze. Mijn ervaring is dat mannen meer imiteren, fluitjes nadoen etc.

Succes met je beslissing.

groetjes, Nel :)