29 april 2024, 14:30:29

{{ Gesloten }}

Gestart door Tjerk, 8 januari 2009, 21:05:13

« vorige - volgende »

Nynke

We lezen nu pas het bericht van Breezer.
Wat sneu.
De mama van K.c. en Coco nog wel.

De twee broertjes doen het perfect hier en zijn weer helemaal gewend aan het buiten leven. Alsof ze nooit binnen hebben gezeten.

Jacoba

In de winter was hier weinig te melden, maar voor ons is vandaag het nieuwe seizoen begonnen, want het eerste donsje in er. Het is een donsje van Dito en Yellow en nu liggen er nog 2 eitjes.
Nadat Dito Breezer verloren is en Dizzle verhuist is omdat hij niet erg lief was voor de zachtaardige Yellow hebben Dito en Yellow elkaar gevonden.
Ze zijn erg blij met elkaar.

Anke

Hoi,
Gefeliciteerd met jullie eerste donsje van het kweekseizoen!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Jacoba

Dank je wel Anke.
Vanmorgen was donsje nr 2 er ook en het derde eitje piept dus misschien morgen nog 1 donsje. De eerste heeft rode oogjes en de tweede donkere. Na vorig seizoen maar 3 valkjes op stok is dit toch wel erg leuk. We hebben normaal de broedblokken buiten, maar Dito en Yellow zitten met hun gezinnetje in onze woonkamer. Dito heeft namelijk toen het zo koud was een ongelukje gehad en is bijna doodgebloed en omdat het zo enorm koud was hebben we hem in huis onder de lamp gezet. En hij heeft het gered. Maar omdat ze toch niet weer naar buiten konden hebben we van de nood maar een deugd gemaakt en ze een nestblok gegeven. Nu maken we het van heel dicht bij mee. En dan kan in mei het hele gezin naar buiten als alles goed gaat.

Anke

Hoi,
Leuk is het he om alles van zo dichtbij mee te maken :)
Gefeliciteerd met het tweede donsje en op naar nummer 3 ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Wat leuk, fijn dat Dito het gered heeft.

Gefeliciteerd met de 2 donsjes en succes dit kweekjaar!!!!

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Gefeliciteerd met jullie eerste donsjes. :D

Hopelijk gaat de kweek dit jaar beter dan vorig jaar.

Hoe is het met Skye ( bleekmasker man ) ?

Groetjes Marlies ;)

Jacoba

Dank voor je felicitaties Caroline en Marlies,

Sky doet het goed en lijkt inderdaad te koppelen aan Heaven. Zij krijgen dit voorjaar ook een blok, ben benieuwd wat hij dan doet.

Groetjes Jacoba,

♪ Marlies

Had je nou al een keer jongen van hem ?

Jacoba

Nee Marlies,
Van Sky hebben wij nog geen jongen gehad want vorig jaar hadden we papegaaien ziekte, i.v.m. de medicijnen mochten we niet kweken. Net voor alle ellende 3 jongen op stok en veel zijn overleden (fout met test dus uitslag duurde nog langer.) Het jaar ervoor heeft 1 valk de nesten van anderen lastig gevallen en daar was Sky en met hem nog anderen niet tegen op gewassen.
Groetjes Jacoba.

jeroenski

hallo tjerk en jacoba,

ik heb jullie een pm gestuurd.
het zou heel fijn zijn als jullie er op zouden reageren.

groeten Jeroen

jeroenski

hallo jacoba,

heel erg bedankt voor de foto's.
ik heb je hier over nog een berichtje gestuurd.

groeten jeroen

Jacoba

Hallo,

Het gaat heel goed met de donsjes van Dito en Yellow. Ook  het derde eitje is uitgekomen. Het zijn 2 lutino popjes en 1 wildkleur mannetje.
Er wordt regelmatig stereogevoerd, dan hoor je twee verschillende voergeluidjes. Ja pap en mam zijn er erg druk mee, de kropjes zitten steeds vol.
Erg grappig om het nu eens in de woonkamer te hebben i.p.v. buiten.
Groetjes Jacoba


♪ Marlies

Fijn dat het zo goed gaat. :D

Lijkt me inderdaad ook wel heel leuk om dit alles zo dichtbij mee te maken.

Geniet er maar van, voor je het weet zijn het echte valkjes. :P

Jacoba

We gaan iig 1 tam proberen te maken, want dit wordt het valkje van mijn dochter van 10 jaar. Ze weet alleen nog niet welke want ze zijn alledrie zoo lieieieieief!!!!!!!!!!!!
Dus zal ze regelmatig in handen hebben en genieten.
En de voergeluidjes hoor je met de dag harder worden en je hoort verschil in donsje 1,2, of drie, (dan is een dag verschil in leeftijd heel veel) ook dit had ik niet zelf bedacht maar het is echt zo, en erg leuk.