Sallandse Valkparkieten 2009 - Foto's albino bronze fallow!

Gestart door Rob S, 7 januari 2009, 20:06:37

« vorige - volgende »

Rob S

Misschien kennen jullie me nog wel :P, ik ben niet zo vaak meer aanwezig de laatste tijd, maar ga weer mijn best doen om hier wat vaker te komen. Dus ik dacht, laat ik meteeen een goede start maken en een nieuw dagboekje te beginnen voor 2009.

Eerst ga ik jullie even voorstellen aan de koppels die ik dit moment heb:













Dan heb ik nog een vrijgezelle wildkleur splendid man waar ik nog een nieuw popje voor zoek



Ook heb ik nog een valk achter de hand gehouden voor volgend kweekseizoen mocht er dan een vogel uitvallen, het geslacht is nog onbekend, maar ik verwacht dat het een man is.


Ik kweek met 3 koppels valken in de voliere, en 2 in kweekkooien. Ook de koppels splendids zitten in de voliere. Dit jaar ga ik kweken met nestblokken van pvc-buizen, omdat dit vele malen makkelijker schoon te maken is.

Groeten Rob

*Manon*

Ha Rob!

Leuk je weer te zien hier, ja ik ken je nog hoor  :P :P :P
Mooie koppels heb je weer zeg....  ;D ;D

Rob S

Citaat van: *Manon* op  7 januari 2009, 20:12:13
Ha Rob!

Leuk je weer te zien hier, ja ik ken je nog hoor  :P :P :P
Mooie koppels heb je weer zeg....  ;D ;D


Haha gelukkig :P Het zijn dezelfde koppels als vorig jaar hoor, er is er maar 1 bijgekomen ;) En dat is de bonte cinnamon opaline geelwang met de clear pied man. Dat gaat volgens mij een echt koppeltje worden, ik zag ze van de week een paar keer kroelen en de clear pied was al even aan het showen wat voor macho alsof hij wel niet is ;D

Gr Rob

Anke

Hoi Rob,
Tuurlijk ken ik je nog :)
Gezellig dat je er weer bent ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rob S

Citaat van: Anke op 11 januari 2009, 15:32:44
Hoi Rob,
Tuurlijk ken ik je nog :)
Gezellig dat je er weer bent ;D
Groetjes Anke


Haha dat is mooi :D

Heeft er trouwens al iemand de ringen van Euro-parrot ontvangen? Ik heb ze besteld kort na de zomervakantie, maar heb nog steeds niets ontvangen ???

Gr Rob

Anke

Hoi Rob,
Ja ik heb ze al enige tijd binnen en ze besteld in september of oktober.
Is je betaling wel al afgeschreven?
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rob S

11 januari 2009, 16:12:26 #6 Last Edit: 11 januari 2009, 16:16:54 by Rob S
Citaat van: Anke op 11 januari 2009, 16:02:33
Hoi Rob,
Ja ik heb ze al enige tijd binnen en ze besteld in september of oktober.
Is je betaling wel al afgeschreven?
Groetjes Anke


Ja dat was binnen een week al gebeurd, maar de ringen laten nog op zich wachten...

Edit: 20 oktober is het geld afgeschreven. Ik denk dat ik maar eens een belletje ga doen morgen ;)

Kimm

hoi rob,

hele mooie intro heb je gemaakt. prachtig!!
en de koppels zijn geweldig :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

mila

hoi rob

mooie koppels heb je zitten.
vooral de getekend X getekend cinnamon witmasker.
super kweekseizoen gewenst.
groetjes
mila

Dierenfreackske

Hoi Rob, wat een mooie koppeltjes heb je, fijn dat je er weer bent hoor, grtjs Ann



Rob S

Citaat van: Kimm op 11 januari 2009, 16:45:21
hoi rob,

hele mooie intro heb je gemaakt. prachtig!!
en de koppels zijn geweldig :D

groetjes kim


Dank je wel Kim ;D

Citaat van: mila op 11 januari 2009, 20:48:24
hoi rob

mooie koppels heb je zitten.
vooral de getekend X getekend cinnamon witmasker.
super kweekseizoen gewenst.
groetjes
mila



He Mila,

Ja dank je, met dat koppel ben ik heel erg blij! Ik hoop dat ze dit jaar mooie jongen op stok zetten ;D

Citaat van: Dierenfreackske op 12 januari 2009, 13:06:46
Hoi Rob, wat een mooie koppeltjes heb je, fijn dat je er weer bent hoor, grtjs Ann


Hey Ann,

Haha ja ik ben weer aanwezig :D

Gisteren heb ik even een aantal pvc-buizen geregeld met een diameter van 300mm. Daar ga ik binnenkort broedblokken van maken voor de valken en splendids in de voliére.

Ik heb nu nog één vrijgezelle opaline getekende man zitten van vorig jaar. Deze ga ik denk ik koppelen aan de getekende cinnamon witmasker die eerst samen met de geparelde man voor hele slechte jongen zorgt. Ondertussen blijf ik zoeken naar een geschikte man voor de getekende cinnamon witmasker pop, want eigenlijk vind ik 3 koppels die getekende valken kunnen voortbrengen wel meer dan genoeg :P

Gr Rob

Dierenfreackske

Hoi Rob, ik heb ook zelf broedblokken gemaakt , ik ben benieuwd hoe ze die gaan vinden, hihi, veel succes met het maken van je broedblokken he!  Grtjs Ann



Rob S

Haha heb je ze gewoon van hout gemaakt? Gelukkig zijn valkjes niet zo kieskeurig, dat komt allemaal niet zo nauw ;D!

Ik ga zo de nestkasten in elkaar zetten, als het goed is krijg ik straks 2 meter buis met een diameter van 300mm.

Ik heb ook nog even achter de ringen aan gemaild, deze zijn opnieuw besteld dus hopelijk heb ik ze binnenkort binnen.

Ik ga dit jaar waarschijnlijk mijn kweekperiode verdelen. Als ik bericht heb wanneer ik de ringen binnen krijg, gaat er 1 koppel in de broedkooien beginnen. Dat zal waarschijnlijk lutino opaline man en de cinnamon opaline pop worden. Deze mogen dan 1 ronde grootbrengen.
Daarna krijgen de 3 andere koppels eind maart een blok in de voliere, met de splendids.
En daarna mag het mogelijke getekende split geelwang koppel aan het werk, dit zal zo rond begin juli zijn. Ik wil de lutino opaline man en de cinnamon opaline pop dan nog 1 ronde laten doen, zodat deze als eventueel pleegkoppel kunnen functioneren.

Zo, nu ga ik eerst even balkenbrij eten ;D

Gr Rob

Dierenfreackske

Hahaha  Rob, goed gedaan,  grtjs Ann



Anke

Hoi Rob,
Je hebt weer veel plannen ;D
Laat je nog een foto zien van je zelfgemaakte broedblokken? :)
Veel succes in het komende kweekseizoen!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes