12 mei 2025, 19:54:59

Kan iemand mij helpen??

Gestart door Nancy18, 13 december 2008, 12:27:31

« vorige - volgende »

Nancy18

Heb hier over ook een vraag. Ik heb een vogel ( Lutini) en zij kan niet landen. Daardoor vlliegt ze ook niet, ik denk dat ze een landingsgevoel heeft dat ze daarom niet durft te vliegen.

Als Lutini vliegt en ze valt dan zoekt Punkie en de rest haar op waar ze is. En ze gaan meteen roepen. Lutini heeft geen goed landingsgevoel. Is het eigenlijk mogelijk om dat landingsgevoel te trainen?

Ik ben daar benieuwd naar ze daar overheen komt. vind het namelijk zielig dat ze amper durf te vliegen omdat ze overal tegen aanvliegt. Lutini is nu 7 maanden.

Ik hoop dat jullie het weten!

Anke

Hoi,
Er is denk ik niet eenvoudig een oorzaak aan te wijzen.
Maar als ik met je meedenkt dan komt het volgende naar boven: :)

Heb je Lutini al lang?
Het klinkt als een valkje dat de omgeving niet goed kent en daarom noodlandingen maakt.

Sommige valkjes zijn wat onhandiger dan anderen.
Ik heb hier een herplaatsingsvalkje die ook overal tegenaan vloog. Maar na een poosje ging dat al een stuk beter en daarna ging hij als een straaljager door de kamer zonder noodlandingen.

Is Lutini misschien gekortwiekt geweest?

Succes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Nancy18

Jah Lutini is gekortwiekt geweest. ze hebben een klein stukje gekortwiekt.

En we hebben Lutini een 7 maanden. En ze mag iedere dag eruit maar vliegen doet ze amper. Alleen als ze erg van iets schrik. Dan knalt ze tegen de ramen of tegen de deur.

Dankje dat je met me mee denk. Vind het namelijk zielig voor haar.

laat het me weten!

Anke

Hoi,
Dus Lutini heeft nu haar vleugelpennen weer terug?
Na ongeveer een halfjaar gaat je valkje in de rui en dan komen de vleugelpennen weer terug.
Als dat zo is betekend het dat ze moet leren vliegen en dan vooral goed sturen en landen.

Als je je valkje niet opnieuw wil wieken dan zal je moeten afwachten tot ze het geleerd heeft.
Dit kan dan gepaard gaan met veel noodlandingen.

Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om haar opnieuw te laten kortwieken, dan kan ze niet van schrik opvliegen.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Nancy18

Jah dat heeft ze wel.  Ik pak lutini en ga wat verder bij de kooi staan.. en dan laat ik haar los en dan vliegt ze wel. Maar heb zelf de vermoede dat ze het te druk vind om met z`n allen los te vliegen. Ik heb namelijk 7 valkparkieten die meteen met zijn allen los gaat.  Ik hoop echt voor der dat ze over een paar maanden lekker mee kan vliegen!

Nancy18

Hoi allemaal,

Even een update over onze lutini.

Ze heeft eindelijk door hoe ze moet vliegen en landen! Het moet alleen niet te druk worden want dan weet ze niet meer waar ze moet landen. Lutini valt hier en daar nog wel eens, maar dat is gelukkig niet meer veel! Ik denk dat ze het van haar vriendje heb geleerd hoe ze moet vliegen en landen! We zijn heel tros op Lutini! Ze vliegt ook steeds meer en langer..

Anke

Hoi,
Fijn dat Lutini het nu beter doet!!
Groetjes Anke

Mara

Hoi hoi

Fijn dat Lutini het beter doet. Ik heb hier ook een paar valkjes die niet goed kunnen vliegen en/ of landen. Maar veel oefening baart kunst.

Hoop dat het helemaal goed gaat komen.

mara